ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پروژه B؛ پتنت جدید ال‌جی طراحی گوشی رول شدنی را نشان می‌دهد

ال‌جی قصد دارد نخستین گوشی هوشمند رول شدنی «Project B» را سال 2021 رونمایی کند. طراحی احتمالی این گوشی هوشمند متفاوت، در آخرین پتنت شرکت به نمایش گذاشته شده است. به‌نظر می‌رسد گوشی رول شدنی ال‌جی ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۴ آبان ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

ال‌جی قصد دارد نخستین گوشی هوشمند رول شدنی «Project B» را سال 2021 رونمایی کند. طراحی احتمالی این گوشی هوشمند متفاوت، در آخرین پتنت شرکت به نمایش گذاشته شده است. به‌نظر می‌رسد گوشی رول شدنی ال‌جی در واقع ترکیبی از نمایشگر رول شدنی و مکانیزم کشویی را در اختیار کاربران قرار دهد.

وقتی صحبت از گوشی‌های هوشمند رول شدنی به میان می‌آید، اکثر کاربران منتظر دستگاهی هستند که شبیه به طومار، واقعا قابلیت رول شدن داشته باشد؛ اما در عمل شاهد چنین طراحی نیستیم.

مدت‌ها است خبرهای مختلفی در مورد پروژه B ال‌جی و برنامه‌های شرکت برای توسعه گوشی رول شدنی منتشر می‌شود. نمونه‌های اولیه، خبر از طراحی دستگاهی با نمایشگر رول شدنی می‌داد؛ ولی پتنت اخیر کره‌ای‌ها طراحی متفاوتی را برای این دستگاه به تصویر می‌کشد که با ذهنیات قبلی کاربران کاملا متفاوت است.

براساس مستندات موجود در پتنت ال‌جی، گوشی هوشمند جدید شرکت در حالت عادی، طراحی کاملا مشابه همه گوشی‌های معمولی دارد؛ اما در حالت گسترده، کناره‌های دستگاه می‌تواند به صورت کشویی باز شده و به بیرون کشیده شود تا کاربر نمایشگر بزرگ‌تری در اختیار داشته باشد.

با چنین طراحی، کاربران نمایشگر بزرگ‌تری در اختیار دارند و با مشکلات احتمالی که در طراحی گوشی‌های رول شدنی مواجه نخواهند بود. بی‌شک چنین طراحی هم مسایل خاص خودش را دارد. برای مثال در حالت گسترده، قاب گوشی باید بتواند از نمایشگر دستگاه و لبه‌های بالایی و پایینی آن به خوبی محافظت کند. ال‌جی برای حل این مشکل مجبور شده قاب ثانویه‌ای در نظر بگیرد.

به علاوه، وقتی نمایشگر در حالت گسترده قرار دارد، باید مکانیزمی وجود داشته باشد که باعث قفل شدن قسمت‌های کشویی شود تا این قسمت‌ها حین کار کردن روی  یکدیگر حرکت نکنند و کاربر بتواند به راحتی گوشی را از حالت عادی به حالتی با نمایشگر بزرگ‌تر تبدیل کند.

پتنت ال جی برای گوشی رول شدنی طراحی ظاهری آن را به خوبی نشان می‌دهد؛ اما بدین معنی نیست که گوشی رول شدنی پروژه B قطعا با همین طراحی به بازار عرضه شود. باید منتظر بمانیم ببینیم درنهایت ال‌جی گوشی رول شدنی خود را با چه طراحی معرفی خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی