ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

جنگ تسلا مدل Y با بوران برف؛ آیا تسلا با موفقیت این چالش را پشت سر می گذارد؟

شاید 11 اینچ برف و بوران برای شرایط آب و هوایی بسیار سخت آمریکای شمالی و کانادا چیز زیادی نباشد اما همین شرایط می‌تواند برای یک خودروی تمام برقی همچون تسلا مدل Y یک چالش ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۵ آبان ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

شاید 11 اینچ برف و بوران برای شرایط آب و هوایی بسیار سخت آمریکای شمالی و کانادا چیز زیادی نباشد اما همین شرایط می‌تواند برای یک خودروی تمام برقی همچون تسلا مدل Y یک چالش اساسی به نظر برسد.

تسلا مدل Y
حجم برف که بر روی تسلا مدل Y مورد نظر نشسته است

تسلا مدل Y از ماه مارس سال 2020 در بازار ایالات متحده آمریکا عرضه شده است و با وجود این که شرکت تسلا تست‌های زمستانی محصولات خود را در آلاسکا انجام داده به نظر می رسد با شرایط زمستانی چالش دارد. یکی از اولین مالکین تسلا مدل Y قصد انجام یک چالش اساسی را با خودرو خود در بارش برف زودهنگام در ایالت وایومینگ کرده است. با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم بر مراحل و اتفاقاتی که در طول این چالش رخ داده است.

با وجود آنکه محصولات تسلا به سیستم خودکار پایین آمدن پنجره در زمان یخ زدگی مجهز هستند اما درب های خودرو مذکور به علت یخ زدگی شیشه پنجره باز نمی شوند.

تسلا مدل Y Performance به مدد دو موتور الکتریکی که بر روی هر یک از محورهای خودرو دارد توانایی حرکت داشته و سیستم انتقال قدرت آن از نوع چهار چرخ متحرک است. در حال حاضر تنها 2 نسخه از تسلا مدل Y عرضه می‌شود که هر دو نوع آن از سیستم انتقال قدرت مذکور بهره می برند.

در عکس می توان محل استقرار پمپ حرارتی جدید را مشاهده کرد

علاوه بر این شرکت تسلا مدل Y را به همراه پمپ حرارتی عرضه می‌کند تا برد حرکتی آن را در هوای سرد افزایش دهد. این ویژگی در نسخه 2021 تسلا مدل 3 نیز استفاده خواهد شد. با توجه به ارتفاع بیشتر تسلا مدل Y به نسبت مدل 3 عملکرد آن در آب و هوای برفی بر روی کاغذ باید بهتر باشد.

مالک تسلا مدل Y ای که قصد به چالش کشیدن این خودرو در هوای سرد زمستانی را کرده از لاستیک‌های پرفورمنس استفاده می‌کند و به همین دلیل نیز نمی‌توان از آن انتظار عملکرد لاستیک‌های زمستانی را داشته باشیم.

لاستکی های پرفورمنس پیرلی P Zero عملکرد ضعیفی برای این آب و هوا دارند.

هرچند امکان گرم کردن خودرو پیش از شروع حرکت در محصولات تسلا میسر است اما تسلا مدل Y مذکور عملا هیچ کششی برای به حرکت در آمدن ندارد و حتی پس از روشن کردن سیستم ضد لغزش نیز خودرو در جای خود تنها شروع به لغزیدن می‌کند. انتظار می رود که با پاک کردن پوشش برف در جلو و عقب خودرو به راحتی هرچه تمام تر شروع به حرکت کند اما در عمل چنین اتفاقی رخ نمی دهد.

سرانجام مالک خودرو با کمک سیستم پیش گرمایش اتاق و بسته باتری تسلای خود را از این برف مهلک نجات می دهد.

راننده خودرو مذکور به هر طریقی که ممکن است و با کمک سیستم پیش گرمایش اتاق و بسته باتری تسلای خود را به حرکت در می آورد اما مطابق با ادعای تسلا انتظار می رفت این خودرو در هنگام بارش برف همکاری بیشتری با راننده داشته باشد.

در هر صورت با استفاده از لاستیک‌های زمستانی و تکیه به مهارت رانندگی می‌توان به راحتی از محصولات تسلا در مسیرهای برفی استفاده کرد و به نظر نمی‌رسد که محصولات تسلا چیزی کمتر از سایر خودروهای مشابه احتراق داخلی داشته باشند.

پیش از این در مطلبی به سفارش گذاری سنگین شرکت تسلا برای پمپ های حرارتی پرداخته بودیم که می توانید این مطلب را در اینجا مطالعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی