ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شیائومی، اوپو و ویوو در صف خرید چیپ‌های اگزینوس سامسونگ هستند

سامسونگ گوشی‌های هوشمند پرچمدار گلکسی خود را با چیپست اگزینوس در اکثر بازارها عرضه می‌کند. اما بر اساس گزارش منتشر شده از سوی «Business Korea»، به نظر می‌رسد که سامسونگ می‌خواهد چیپست‌های اگزینوس را در ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۵ آبان ۱۳۹۹ | ۰۰:۳۰

سامسونگ گوشی‌های هوشمند پرچمدار گلکسی خود را با چیپست اگزینوس در اکثر بازارها عرضه می‌کند. اما بر اساس گزارش منتشر شده از سوی «Business Korea»، به نظر می‌رسد که سامسونگ می‌خواهد چیپست‌های اگزینوس را در اختیار برخی شرکت‌های چینی از جمله شیائومی، اوپو و ویو نیز قرار دهد.

اگرچه در چند سال گذشته، گوشی‌های هوشمند دیگری نیز با تراشه‌های اگزینوس در دسترس کاربران قرار گرفته است. از بین سه شرکت چینی، در حال حاضر چند گوشی هوشمند ویوو با چیپست‌های اگزینوس رونمایی شده‌اند. به نظر می‌رسد کره‌ای‌ها تصمیم گرفته‌اند چیپست مورد نیاز برای گوشی‌های هوشمند اقتصادی که قرار است نیمه اول سال 2021 به بازار عرضه شوند را برعهده بگیرند.

در این میان، شیائومی و اوپو سخت در تلاش هستند تا با تقویت زنجیره تامین خود، سهم بازار هواوی را از آن خود کنند. شیائومی توانست در فصل سوم امسال، رشد عرضه بی‌سابقه 42 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل به نام خود ثبت کند. در بخش گوشی‌های پریمیومی، کوالکام تنها انتخاب بسیاری از تولید کنندگان گوشی‌های اندرویدی است.

به غیر از سامسونگ، هواوی تنها شرکت تولید کننده گوشی اندرویدی است که پرچمداران خود را با چیپست‌های خودش به بازار عرضه می‌کند. در حال حاضر، واحد چیپست سامسونگ چشم به بازار چین دارد تا بتواند تجارت خود را به شکل مناسبی توسعه دهد.

از نظر سهم بازار چیپست، سامسونگ در جایگاه چهارم بعد از کوالکام، مدیاتک و هواوی قرار دارد. با توجه به تحریم‌های ایالات متحده علیه هواوی، ممکن است سامسونگ به زودی به رتبه سوم جدول صعود کند. سامسونگ اخیرا تایید کرده است که چیپست جدید اگزینوس 1080 را در تاریخ 22 آبان رونمایی می‌کند.

به نظر می‌رسد چیپست 5 نانومتری جدید کره‌ای‌ها با نام «اگزینوس 1080»، از پردازنده مرکزی کورتکس A78 و پردازنده گرافیکی «مالی G78» بهره خواهد برد. در چیپست جدید، هسته‌های کورتکس A78 جایگزین هسته‌های کورتکس A77 چیپست قبلی خواهند شد.

آنچه مسلم است سامسونگ تلاش می‌کند تا چیپست‌هایی قدرتمندی به بازار عرضه کند و در این مسیر نیز گام‌های بلندی برداشته است. حال باید منتظر قدرت نمایی کره‌ای‌ها در قلب گوشی‌های سایر تولید کنندگان بازار باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی