ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بازار تبلت رونق گرفت؛ اپل با عرضه 13.9 میلیون تبلت صدرنشین شد

فصل سوم 2020 در اوج همه گیری کرونا، بازار جهانی تبلت تکان خورد. براساس آمارهای منتشر شده از سوی «IDC» عرضه تبلت در بازارهای جهانی با رشد بی‌سابقه 25 درصد روبرو بوده است. اپل با ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۵ آبان ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

فصل سوم 2020 در اوج همه گیری کرونا، بازار جهانی تبلت تکان خورد. براساس آمارهای منتشر شده از سوی «IDC» عرضه تبلت در بازارهای جهانی با رشد بی‌سابقه 25 درصد روبرو بوده است. اپل با عرضه 13.9 میلیون تبلت در فصل سوم سا لجاری صدرنشین و سامسونگ با رشد سالیانه 89.2 درصدی، بیشترین رشد سالیانه را به نام خود رقم زد.

آمارها نشان می‌دهد در شرایطی که در سراسر جهان، نیاز به آموزش از راه دور و دورکاری بیش از هر زمان دیگری مطرح است، کاربران تقاضای بیشتری برای خرید دستگاه‌های هوشمند با نمایشگر بزرگ‌تر دارند. به علاوه، آمارها نشان می‌دهد که کاربران در فصلی که گذشت هزینه بیشتری صرف خرید محصولات حوزه فناوری کرده‌اند.

آمار عرضه تبلت در بازار جهانی رشد سالیانه 24.9 درصدی را تجربه کرده است. گزارش‌های اولیه IDC حاکی از آن است که در فصل سوم سال جاری، 47.6 میلیون دستگاه تبلت به بازارهای جهانی عرضه شده است.

در فصلی که گذشت، اپل با عرضه 13.9 میلیون دستگاه آیپد، 29.2 درصد سهم بازار جهانی تبلت را از آن خود کرد. این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل، کوپرتینویی‌ها موفق به عرضه 11.8 میلیون دستگاه آیپد به بازار شده بودند و سهم 31.1 درصدی بازار جهانی تبلت را به نام خود رقم زدند..

در حالیکه میزان عرضه آیپد اپل در فصل سوم امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی برابر 17.4 درصد داشت؛ شرکت‌های دیگری همچون سامسونگ، هواوی و لنوو نیز بازار خوبی داشتند.

سامسونگ در سه ماهه سوم سال 2019 موفق به عرضه 5 میلیون تبلت به بازار شد و با سهم بازار 13 درصدی در جایگاه سوم از نظر میزان عرضه تبلت در بازارهای جهانی ایستاد.

سه ماهه سوم 2020، کره‌ای‌ها فصل خوبی را گذراندند و موفق به عرضه 9.4 میلیون تبلت به بازارهای جهانی شدند. در نتیجه توانستند سهم بازار 19.8 درصدی را از آن خود کنند. این بدان معنی است که سامسونگ توانسته در عرضه تبلت به بازارهای جهانی رشد سالیانه 89.2 درصدی را تجربه کند.

هواوی و لنوو نیز به ترتیب با عرضه 4.9 و 4.1 میلیون دستگاه، به ترتیب سهم بازار 10.2 و 8.6 درصدی را از آن خود کردند. هواوی رشد 32.9 درصدی و لنوو رشد 64.2 درصدی را در سه ماهه سوم سال نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کردند.

یکی از بازندگان بازار تبلت، آمازون بود که با عرضه 5.4 میلیون دستگاه و سهم بازار 11.4 درصدی نتوانست از شرایط موجود و تقاضای کاربران به خوبی بهره ببرد.

بیماری کرونا در کنار همه مسایل و مشکلاتی که جهان را درگیر خودش کرد، برای تولید کنندگان دستگاه‌های هوشمند روزهای خوبی را رقم زد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی