ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ از حسگر ToF«ایزوسل ویژن 33D» رونمایی کرد

با وجودی که تصور می‌شد سامسونگ بازار حسگرهای ToF را رها کرده، کره‌ای‌ها حسگر ToF جدید «ایزوسل ویژن 33D» را که از سرعت و دقت بالایی برخوردار است، معرفی کردند. اوایل سال جاری به نظر ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۵ آبان ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۹

با وجودی که تصور می‌شد سامسونگ بازار حسگرهای ToF را رها کرده، کره‌ای‌ها حسگر ToF جدید «ایزوسل ویژن 33D» را که از سرعت و دقت بالایی برخوردار است، معرفی کردند.

اوایل سال جاری به نظر می‌رسید که سامسونگ استراژی‌های جدید را در بازار حسگر ToF دنبال می‌کند و گفته می‌شد کره‌ای‌ها این بخش را رها کرده‌اند و سونی قرار است بدون حضور رقیب، یکه‌تاز میدان حسگرهای ToF‌باشد؛ اما چنین تصوری بسیار دور از واقعیت است.

در نام حسگر جدید سامسونگ از اعداد و حروف 33D استفاده شده است. کره‌ای‌ها با این نامگذاری قصد دارند نشان دهند که جدیدترین حسگر ToF این شرکت در تشخیص عمق، بسیار قدرتمند است.

سامسونگ ادعا می‌کند که حسگر جدید بهترین تجربه عکاسی حرفه‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و در حوزه افکت‌های تجربه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، اسکن سه بعدی و بوکه ویدیویی عملکرد بهینه‌تری نسبت به حسگرهای قبلی دارد.

این سنسور به لطف سیستم «دمدولاسیون 4 ضربه‌ای» یا «4-tap demodulation» و پشتیبانی از نرخ بروزرسانی 120 فریم در ثانیه، با تاخیر کم قادر به ردیابی اجسام متحرک است.

سیستم دمدولاسیون 4 ضربه‌ای به هر پیکسل موجود در حسگر این امکان را می‌دهد تا همزمان چهار سیگنال فاز را در زاویه‌‌های 0، 90، 180 و 270 درجه دریافت کند. این بدان معنی است که حسگر قادر است تنها با استفاده از یک عکس، خروجی مورد نظر را ایجاد کند.

هنوز مشخص نیست این حسگر روی گوشی‌های هوشمند سری گلکسی S21 مورد استفاده قرار خواهد گرفت یا خیر. با این وجود به نظر می‌رسد که این حسگر برای چندین کاربرد و از جمله برای استفاده در گوشی‌های هوشمند توسعه یافته است.

مصرف پایین انرژی یکی از مولفه‌های کلیدی و مهم در طراحی حسگرهای دوربین گوشی‌های هوشمند است. حسگر جدید سامسونگ برای روشنایی مادون قرمز و حسگر ToF، کل مصرف انرژی را کمتر از 400Mw نگاه می‌دارد. در عین حال، حسگر می‌تواند به فوکوس خودکار دوربین اصلی نیز کمک کند.

رزولوشن حسگر 640 در 480 پیکسل، انداره پیکسل‌ها برابر با 7um و دامنه آن 0.2-0.5 متر است. حسگر جدید از فناوری «DTI» یا «Deep Trench Isolation» برای کاهش تداخل پیکسلی به علاوه فناوری «BST» یا «Backside Scattering Technology» برای افزایش کارایی کوانتومی سنسور استفاده می‌کند.

در مجموع، سامسونگ ادعا می‌کند که حسگر جدید به اندازه کافی سریع و دقیق است که بتواند برای احراز هویت سه بعدی در پرداخت‌ با گوشی به کار برده شود. این قابلیت نشان می‌دهد که سامسونگ ممکن است از این حسگر به عنوان سنسور تشخیص چهره برای احراز هویت در دوربین سلفی گوشی‌های هوشمند گلکسی نیز استفاده کند؛ یا حداقل چنین حسگری را در اختیار سایر شرکت‌هایی که به دنبال چنین حسگرهایی هستند قرار دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی