ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شیائومی در حال توسعه شارژر فوق سریع 200 واتی است

اطلاعات فاش شده از طریق شبکه اجتماعی چینی «ویبو»، خبر از تلاش شیائومی برای توسعه شارژر حیرت انگیز و فوق سریع 200 واتی می‌دهد. چینی‌ها فناوری شارژ فوق سریع خود را با یکی از گوشی‌هایی ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۵ آبان ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۰

اطلاعات فاش شده از طریق شبکه اجتماعی چینی «ویبو»، خبر از تلاش شیائومی برای توسعه شارژر حیرت انگیز و فوق سریع 200 واتی می‌دهد. چینی‌ها فناوری شارژ فوق سریع خود را با یکی از گوشی‌هایی که قرار است در آینده معرفی شود، در دسترس کاربران قرار می‌دهند.

در حال حاضر شیائومی «می 10 الترا» نخستین گوشی هوشمند در جهان است که از شارژر 120 واتی بهره می‌برد. این شارژر سریع می‌تواند باتری 4500 میلی آمپرساعتی گوشی را باتری 4500 میلی آمپرساعتی را در عرض 21 دقیقه به صورت کامل شارژ کند.

چینی‌ها به شارژر 100 واتی بسنده نکرده و ظاهرا در چالش بزرگ‌تری یعنی توسعه شارژر 200 واتی وارد شده‌اند. با استفاده از فناوری این شارژر فوق‌العاده سریع انتظار می‌رود گوشی هوشمندی با باتری حدود 4500 میلی آمپر ساعت در عرض 15 دقیقه یا حتی کمتر از آن به صورت کامل شارژ شود.

شیائومی در حالی روی فناوری شارژ سریع 200 واتی کار می‌کند که گفته می‌شود شارژرهای بالاتر از 100 وات می‌توانند به باتری صدمه بزنند. با این حال اثرات استفاده از آداپتورهای با توان بسیار بالا برای پر کردن باتری گوشی تا حالا به روشنی مشخص نشده است. معلوم نیست شیائومی قصد دارد چگونه این مشکل را برای شارژرهای 200 واتی حل کند.

شارژهای سریع شدت جریان الکتریکی ارسال شده به باتری را افزایش می دهند تا شارژ در زمان کمتری انجام شود. شارژ سریع شامل استانداردهای متنوعی است که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

آزمایش‌های عملی صورت گرفته نشان داده که شارژر 120 واتی شیائومی در عمل باتری را با توان 80 وات شارژ می‌کند. حال باید ببینیم شارژر ۱۲۰ واتی این شرکت در عمل چگونه از آب در خواهد آمد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • علی
    علی | ۱۵ آبان ۱۳۹۹

    اینام فقط فکر زود شارژ کردن هستن میخوان باتری رو بترکونن، بابا یکمم فکر تولید باتری بهتر باشین

    • Tiger
      Tiger | ۱۵ آبان ۱۳۹۹

      بابا هست باتری های بهتر با تکنولوژی منحصر به فرد و بروز، ولی بخاطر منافع شرکتهای تولید باتری اینکارو نمی کنند.

  • فراز
    فراز | ۱۵ آبان ۱۳۹۹

    شارژرهای شیائومی هم شده جریان پاورهای قدیم که روشون مینوشتن ۲۰۰۰ وات ولی درعمل ۴۰۰ هم نبودن

مطالب پیشنهادی