ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

نسل جدید گلف R؛ هاچبک قدرتمند فولکس واگن، جذابتر از همیشه

نسل هشتم فولکس واگن گلف R قدرتمندترین و سریع ترین هاچبکی است که به صورت تولید انبوه توسط شرکت فولکس واگن معرفی شده است. این محصول به زودی در نمایندگی‌های شرکت فولکس واگن در دسترس ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۵ آبان ۱۳۹۹ | ۲۱:۰۰

نسل هشتم فولکس واگن گلف R قدرتمندترین و سریع ترین هاچبکی است که به صورت تولید انبوه توسط شرکت فولکس واگن معرفی شده است. این محصول به زودی در نمایندگی‌های شرکت فولکس واگن در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت و به نوعی پنجمین مدل با عملکرد بالا در سبد محصولات فعلی شرکت فولکس واگن است.

همانند دو مدل دیگر یعنی آرتئون R و تیگوان R  این خودرو نیز از موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژر شده با حداکثر قدرت 316 اسب بخار و حداکثر گشتاور 420 نیوتن متر نیرو می‌گیرد. این موتور که با کد داخلی EA888 شناخته می‌شود امکان رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت را در عرض 4.7 ثانیه برای گلف R میسر می‌کند. همچنین حداکثر گشتاور تولیدی موتور از دور 2100 rpm در دسترس است و تا دور 5350 rpm این وضعیت ادامه پیدا می‌کند.

فولکس واگن گلف R از سیستم توزیع گشتاور مشابه با آرتئون و تیگوان R بهره می‌برد. این سیستم مجهز به چندین کلاچ است که به صورت الکترونیکی کنترل می‌شود و امکان توزیع قدرت و گشتاور بین هر چهارچرخ را در میلی ثانیه ممکن می‌سازد.

همچنین زاویه کمبر چرخ های جلو در حدود 1.3 درجه افزایش پیدا کرده است. ضریب سفتی فنر و تثبیت کننده محور جلو نیز در حدود 10 درصد افزایش یافته و نرم افزار فرمان نیز متناسب با این تغییرات تنظیم شده است.

فولکس واگن گلف R

در حدود 1.2 کیلوگرم نیز از وزن کلی سیستم ترمز کم شده است. در دیگر بخش ها نیز رژیم کاهش وزن دیده می‌شود و به دلیل استفاده از فریم شاسی آلومینیومی در حدود 3 کیلوگرم وزن کلی کاهش یافته است است. دیسک ترمز جلو نیز 17 میلی متر بزرگ‌تر شده است.

از مشخصات مهم ظاهری فولکس واگن گلف R می‌توان به کاهش ارتفاع به اندازه 20 میلی متر، افزوده شدن اسپیلیتر جلو، دیفیوزر عقب، خروجی اگزوز 4 تایی و چرخ های آلیاژی اسپرت اشاره کرد.

از تم آبی رنگ نیز در کلیپر ترمز و داخل اتاق استفاده شده که نشان دهنده مدل R بودن این محصول است.

پکیج اختصاصی R Performance نیز محدودیت حداکثر سرعت را به 270 کیلومتر بر ساعت افزایش می‌دهد. یک اسپویلر بزرگ‌تر که نیروی رو به پایین خودرو را افزایش داده و چرخ های 19 اینچی نیز از دیگر مزیت های این پکیج است.

دو حالت رانندگی اختصاصی و جدید به فولگس واگن گلف R راه پیدا کرده که اولی با نام Special خوانده می‌شود. در این حالت قدرت و تنظیمات قوای محرکه برای ثبت رکورد سرعت در پیست های اتومبیل‌رانی تنظیم می‌شود. طبق ادعای شرکت فولکس واگن نسل جدید گلف R در حدود 17 ثانیه از نسل قبلی آن سریع‌تر است.

حالت دیگر نیز Drift است که امکان اجرای حرکات نمایشی را به این هاچبک تند و تیز می‌دهد.

سیستم اگزوز تیتانیومی اختصاصی ساخت شرکت Akrapovic نیز برای گلف R موجود است. این سیستم اگزوز در حدود 7 کیلوگرم وزن کمتری به نسبت نمونه استاندارد دارد و مجهز به دریچه کنترل صدا است.

جعبه دنده دو کلاچه معروف فولکس واگن که با نام DSG خوانده می‌شود وظیفه انتقال قدرت در این خودرو را بر عهده دارد و فولکس واگن قصد عرضه این مدل با جعبه دنده دستی را ندارد.

در حال حاضر قیمت نهایی گلف R مشخص نشده است اما انتظار رقمی کمتر از 40 هزار پوند را برای آن نداریم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی