ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ناظمی: مبتلایان به کرونا امکان استفاده از حمل‌ونقل عمومی را نخواهند داشت

معاون وزیر ارتباطات خبر از طرحی برای جلوگیری استفاده از قطار بین شهری، پروازهای هواپیما و تاکسی‌های اینترنتی (رانندگان مبتلا امکان فعالیت را در دوران بیماری خود ندارند) برای مبتلایان به ویروس کرونا کووید ۱۹ ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۶ آبان ۱۳۹۹ | ۱۳:۲۶

معاون وزیر ارتباطات خبر از طرحی برای جلوگیری استفاده از قطار بین شهری، پروازهای هواپیما و تاکسی‌های اینترنتی (رانندگان مبتلا امکان فعالیت را در دوران بیماری خود ندارند) برای مبتلایان به ویروس کرونا کووید ۱۹ داد.

«امیر ناظمی» در توییتر خود ضمن اشاره به بررسی که اخیرا وزارت بهداشت انجام داده اعلام کرد که بیست درصد مبتلایان به کرونا قرنطینه خانگی رار عایت نمی‌کنند؛ مساله‌ای که می‌تواند منجر به شیوع گسترده این ویروس توسط مبتلایان باشد. ناظمی در همین راستا خبر داده با ابلاغ وزارت بهداشت و با کمک خدمات دولت الکترونیکی، بزودی مبتلایان کوید۱۹ امکان استفاده از قطار بین شهری، پروازهای هواپیما و تاکسی های اینترنتی را در دوران بیماری و قرنطینه ندارند‌.

او جزییاتی از این طرح نیز منتشر ساخته و گفته که برای اجرایی شدن آن، کد ملی بیماران و خریداران بلیت با یکدیگر تطابق داده می‌شوند: «کد ملی مسافران قطار، هواپیما و اتوبوس شهری با کد ملی بیماران تطابق داده می‌شود و بیماران امکان خرید بلیط یا دریافت کارت پرواز یا سوار شدن را ندارند. کد ملی رانندگان تاکسی اینترنتی با کد ملی بیماران هم به همین منوال چک می‌شود.»

ناظمی در گفتگو با دیجیاتو تاکید دارد که برای حفظ حریم خصوصی، لیست بیماران را به تاکسی‌های اینترنتی نمی‌دهند و لیست رانندگان را از تاکسی‌های اینترنتی می‌گیرند و اگر بیماری در بین آنها باشد، به این شرکت‌ها هشدار داده خواهد شد. او تاکید دارد که این سرویس می‌تواند در بقیه مشاغل نیز کاربرد پیدا کند: «مانند پیک‌های موتوری پلتفرم‌های اینترنتی یا ماموران پستی مختلف که باید به وضعیتشان رسیدگی شود چرا که کالاها را حمل و نقل می‌کنند و به دست مردم می‌رسانند.»

ناظمی می‌گوید علی بابا، اسنپ‌تریپ و فلایتیو در حال حاضر به این API نیز متصل شدند: «این پلتفرم‌ها می‌توانند به خریداران هشدار دهند که شما در لیستی قرار دارید که نمی‌توانید از بلیت خود استفاده کنید. همچنین این پلتفرم‌ها به تمامی مشتریان خود هشدار می‌دهند که این شرایط پیش آمده را درک کنند و ممکن است تا زمان پروازشان به ویروس مبتلا شده و بلیت آنها معلق شود.»

ناگفته نماند در حال حاضر بیشتر ایرلاین‌ها برای پروازهای بین‌المللی پیش از انجام پرواز از مسافرین تست کرونا می‌گیرند و در صورت پاسخ مثبت، مسافران می‌توانند به رایگان بلیت خود را برای تاریخ دیگری تغییر دهند یا کلا آن را پس بدهند و مبلغ خود را پس بگیرند. این موضوع اما برای پروازهای داخلی اجرایی نمی‌شد و با توجه به صحبت‌های ناظمی به نظر می‌رسد قرار است مسافرین پروازهای داخلی نیز زین پس زیر ذره‌بین وزارت بهداشت قرار بگیرند.

به نظر می‌رسد اجرایی شدن این طرح هرچند کمی دیر انجام شده اما می‌تواند از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کند و اجرا شدن آن به صورت سراسری در تمام شهرهای ایران نیز با توجه به زیرساخت‌های دولت الکترونیکی اجرایی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی