ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل iOS 14.2 و iPadOS 14.2 را با قابلیت‌ها و اموجی‌‌های جدید منتشر کرد

اپل آخرین بروزر سانی «iOS 14.2» و «iPadOS 14.2» را با بیش از 100 ایموجی جدید، تشخیص موسیقی در حال پخش با اپلیکیشن شزم، پشتیبانی از اینترکام در هوم پاد و کنترل‌های بیشتر در «AirPlay ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۶ آبان ۱۳۹۹ | ۱۱:۴۵

اپل آخرین بروزر سانی «iOS 14.2» و «iPadOS 14.2» را با بیش از 100 ایموجی جدید، تشخیص موسیقی در حال پخش با اپلیکیشن شزم، پشتیبانی از اینترکام در هوم پاد و کنترل‌های بیشتر در «AirPlay 2» در کنار برطرف کردن باگ‌های مختلفی که در نسخه‌های قبلی وجود داشت، منتشر کرد.

نسخه بروز رسانی شده جدید سیستم عامل iOS 14.2 اکنون بیش از 100 ایموجی جدید شامل ایموجی‌هایی از حیوانات همچون گربه سیاه و گاومیش، ایموجی مواد غذایی شامل چای و زیتون، ایموجی برخی شخصیت‌های کارتونی و طرح‌های متفاوت دیگری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

نسخه برورسانی شده سیستم عامل اپل از قابلیت «اینترکام» در هوم پاد نیز پشتیبانی می‌کند. با این قابلیت، کاربران با دریافت آپدیت جدید می‌توانند پیامی را مستقیما از آیفون یا آیپد برای سایر اعضای خانواده پخش کنند.

همچنین کاربرانی که اپل تی‌وی 4K دارند نیز می‌توانند از هوم پاد برای دریافت صدای فراگیر استفاده کنند. در واقع اینترکام به افراد در اتاق‌های مختلف یک خانه امکان برقراری ارتباط صوتی با یکدیگر را می‌دهد و در عین حال کاربران آیفون، آیپد و اپل واچ هم می‌توانند به این پیام‌های صوتی دسترسی داشته باشند.

نسخه iOS 14.2، قابلیت تشخیص موسیقی (Music Recognition) را با اپلیکیشن شزم برای تشخیص آهنگ‌های در حال پخش فراهم می‌کند. اپلیکیشن شزم دو سال قبل توسط اپل معرفی شد و کاربران می‌توانستند از طریق سیری از قابلیت‌های آن استفاده کنند؛ اما با آپدیت جدید امکان تشخیص آهنگ‌ها به صورت مستقیم از طریق کنترل سنتر در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

با دریافت نسخه iOS 14.2 ، کاربران می‌توانند گزینه‌های کنترلی بیشتری به AirPlay 2 برای پخش موسیقی اضافه کنند که این کنترل‌ها در حالت قفل نمایشگر یا کنترل سنتر هم در دسترس است. در نتیجه امکان کمترل صدا در دستگاه‌های دیگر در خانه آسان‌تر می‌شود.

کاربران ایرپادز نیز با دریافت نسخه بروز رسانی شده iOS 14.2، می‌توانند گزینه شارژدهی بهینه باتری را برای ایرپادز در اختیار داشته باشند و با کاهش مدت زمان شارژ کامل، از فرسوده شدن باتری آن جلوگیری کنند.

کاربران آیپد ایر نیز با دریافت به روزرسانی iPadOS 14 می‌‌توانند قابلیت‌های جدید دوربین گوشی‌های سری آیفون 12 را در اختیار داشته باشند. قابلیت «Scene Detection» می‌تواند سوژه را به خوبی شناسایی کند و به بهبود کیفیت تصویربرداری کمک می‌کند. همچنین  قابلیت «Auto FPS» نیز با کاهش خودکار فریم ریت در هنگام تصویربرداری ویدیویی، برای بهبود کیفیت تصویربرداری در محیط‌های کم نور بسیار مناسب است.

برای کسانی که از ضعف بینایی رنج می‌برند، اپل قابلیت جدیدی به نام «People Detection» در اپلیکیشن «Magnifier» اضافه کرده که با بهر‌ه‌گیری از دوربین به کاربران آیفون اطلاع می‌دهد که افراد دیگر چقدر دور یا نزدیک هستند. این قابلیت برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی ویژگی مفیدی است.

هشت وال پیپر جدید نیز همزمان با آپدیت iOS 14.2 منتشر شده است. در بروزرسانی جدید، برخی باگ‌های معمول از جمله باگ‌های مربوط به برخی اپلیکیشن‌های اپل و مشکل شارژ بی‌سیم برطرف شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Ali ghasemian
    Ali ghasemian | ۱۶ آبان ۱۳۹۹

    ماکروسافت در نسخه جدید ویندوز کل هسته ویندوز رو بازنویسی میکنه حتی تکنولوژی و فرایند بوت سیستم، بعد اپل و گوگل میان چندتا قابلیت اموجی و غیره رو به سیستم عامل خودشون اضافه میکنن، و به عنوان یه ورژن جدید میدن بیرون و بیشتر جنبه تبلیغاتی داره، الان ویندوز xp و ۷ و ۱۰ و ویندوز NT کاملا از نظر هسته متفاوت هستند و برای هر کدام بازنویسی انجام شده

    • Daniel Milan
      Daniel Milan | ۱۶ آبان ۱۳۹۹

      ک چی اخه روانی؟ این اکو سیستم با اون قابل مقایسس یا خدا چقد نوبی

مطالب پیشنهادی