ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ترس از جهش کرونا؛ دانمارک ۱۷ میلیون راسو را از بین می‌برد

دانمارک پس از یافتن شواهدی از جهش ویروس کرونا در بدن راسوها و انتقال دوباره آن به انسان اعلام کرد به خاطر نگرانی از مقاوم بودن سویه جدید ویروس در برابر دارو و واکسن، ۱۷ ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۶ آبان ۱۳۹۹ | ۱۳:۱۳

دانمارک پس از یافتن شواهدی از جهش ویروس کرونا در بدن راسوها و انتقال دوباره آن به انسان اعلام کرد به خاطر نگرانی از مقاوم بودن سویه جدید ویروس در برابر دارو و واکسن، ۱۷ میلیون راسو را در سراسر کشور از بین خواهد برد.

دانمارک، بزرگترین صادر کننده خز راسو در جهان است. اغلب این راسوها در محیط‌‌های بسته و با تراکم بالا در کنار هم نگهداری می‌شوند. شواهد جدید نشان می‌دهد این حیوانات طی ارتباط با انسان به کرونا مبتلا شده‌اند اما ویروس در بدن آنها جهش کرده و نسخه‌ای از آن که در برابر آنتی‌بادی‌ها مقاوم است دوباره به انسان منتقل شده است.  تعداد افرادی که در اثر تماس با راسوها به کرونا مبتلا شده‌اند، در دانمارک ۱۲ و در کل دنیا ۲۰۰ نفر برآورد شده است.

این جهش خطرناک بدین معنی است که یک سال تلاش محققان برای تولید واکسن و دارو احتمالا تاثیری روی سویه جدید ویروس نخواهد داشت و به همین خاطر مقامات بلندپایه دانمارک پس دریافت گزارشاتی مبنی بر افزایش آمار مبتلایان به کرونا تصمیم به نابودی ۱۷ میلیون راسو گرفته‌اند. «مته فردریکسن»، نخست وزیر دانمارک در کنفرانس مطبوعاتی گفت:

«ویروس در بدن راسوها جهش کرده و دوباره به انسان منتقل شده است. ما در مقابل مردم دانمارک مسئولیم اما پس از مشخص شدن جهش ویروس حالا در مقابل بقیه مردم دنیا مسئولیت بزرگتری پیدا کرده‌ایم.»

مقامات دانمارکی به سازمان بهداشت جهانی و مرکز اروپایی پیشگیری و کنترل بیماری نیز این موضوع را اطلاع داده‌اند. گزارش‌ها نشان می‌دهد چندین راسو به دلیل ابتلا به ویروس کرونا تلف شده‌اند و یک میلیون راسو نیز در شعاع ۸ کیلومتری مناطق آلوده در ماه گذشته کشته شده‌اند.

دانمارک همچنین مناطقی را که راسوها در آن نگهداری می‌شوند، قرنطینه کرده است. «هودکروفت»، ویروس شناس و پژوهشگر فوق دکترا در دانشگاه «بازل» سوئیس از شهروندان منطقه خواست وحشت نکنند. وی در حساب توئیتری خود گفت که اطلاعات کافی در مورد تشخیص خطرناک بودن ویروس جهش یافته وجود ندارد؛ با این حال وی مخالفتی با تصمیم مقامات ندارد:

«اگر دولت دانمارک معتقد است که راسوها تا به این حد می‌‌توانند خطرناک باشند، باید کل راسوها را از بین ببرد.»

ارزش ۱۷ میلیون راسویی که کشته خواهند شد در حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون یورو تخمین زده شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Ahmad.Eskati
    Ahmad.Eskati | ۱۷ آبان ۱۳۹۹

    امیـدوارم همچیـن کـاری نکـنن...
    بهتـره بجـای ایـن نسـل کـشی،ایـن حیـوونای بـی گنـاه رو یـه جـایی نگـهداری کنـن و بهشـون غـذا بـدن...
    اگه بکـشن شـون میـشه مثـه کاری که چیـن با شـهرونـداش کرد(حبـس داخـل خـونه و جـوش دادن در و پنجـره)

  • Moslem
    Moslem | ۱۷ آبان ۱۳۹۹

    بازم دم مسولین دانماک گرم
    اگه ایران بود اصلاً چنین چیزی مطرح نمیشد

  • mehdi
    mehdi | ۱۷ آبان ۱۳۹۹

    17 میلیون!!!! واقعا قتل عام فجیعی هست ....بیچاره این حیوانات که بی گناه اسیر شدن و بی گناه بیمار شدن و حالا باید تقاص کار ما انسان ها رو هم پس بدن ....چه کلاف سر درگمی شد این کرونا

  • Mohammad Farahanii
    Mohammad Farahanii | ۱۶ آبان ۱۳۹۹

    الاهی ، خود این کار نسل کشی ه

مطالب پیشنهادی