ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مقایسه آیفون 12 مینی و 12 پرومکس در ویدیو نگاه نزدیک [تماشا کنید]

«آیفون 12 مینی»، به عنوان کوچکترین آیفون تاریخ اپل و «آیفون 12 پرو مکس» به عنوان بزرگترین آیفون کوپرتینویی‌ها از بین تمام گوشی‌های هوشمند آیفون شناخته می‌شوند. ویدیو نگاه نزدیک تفاوت ابعاد این دو نسخه ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۶ آبان ۱۳۹۹ | ۰۹:۴۰

«آیفون 12 مینی»، به عنوان کوچکترین آیفون تاریخ اپل و «آیفون 12 پرو مکس» به عنوان بزرگترین آیفون کوپرتینویی‌ها از بین تمام گوشی‌های هوشمند آیفون شناخته می‌شوند. ویدیو نگاه نزدیک تفاوت ابعاد این دو نسخه را با یکدیگر به خوبی نشان می‌دهد.

آیفون 12 مینی

آیفون 12 مینی ابعادی کوچکتری نسبت به بقیه اعضای خانواده آیفون 12 دارد؛ اما از نظر چیپست و طراحی تفاوتی با بقیه آنها ندارد. این گوشی هوشمند به جای نمایشگر 6.1 اینچی از نمایشگر 5.4 اینچی بهره می‌برد.

از سوی دیگر، آیفون 12 مینی ارزان‌ترین آیفون جدید اپل است که با قیمت پایه 729 دلار عرضه می‌شود. سال گذشته ارزان‌ قیمت‌ترین گوشی از سری آیفون 11 با نمایشگر 6.1 اینچی با قیمت 699 دلار در دسترس کاربران قرار گرفت. آیفون 11 پرو نیز با نمایشگر 5.8 اینچی که کوچک‌ترین گوشی مدل 2019 بود، با قیمت 999 دلار به بازار عرضه شد.

آیفون 12 مینی برای کاربرانی مناسب است که به ابعاد گوشی‌هایی مانند آیفون 5، 5S و SE علاقمند هستند. آیفون 12 مینی نزدیک‌ترین اندازه را به گوشی‌های قدیمی اپل دارد.

البته باید درنظر داشته باشیم، کاربرانی که با گوشی‌های با نمایشگر بزرگ‌تر کار کرده باشند، احتمالا در حین تایپ کردن با آیفون 12 مینی ممکن است دچار مشکل شوند.

نگرانی‌های دیگری نیز در مورد این گوشی هوشمند مطرح می‌شود. ابعاد کوچکتر معمولا بدین معنی است که دستگاه دارای باتری کوچکتر و با ظرفیت کمتری است. با توجه به اینکه آیفون 12 مینی از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند و نیاز به طول عمر باتری بیشتری دارد، این نگرانی بیشتر می‌شود.

آیفون 12 پرومکس

آیفون 12 پرو مکس با نمایشگر 6.7 اینچی، بزرگترین گوشی آیفون است که تاکنون اپل معرفی کرده است. از سوی دیگر این گوشی هوشمند با قیمت 1099 دلاری که دارد؛ گران قیمت‌ترین مدل آیفون 2020 است.

از نظر طراحی، آیفون 12 پرو مکس تفاوتی با سایر اعضای خانواده آیفون 12 ندارد و از همان طراحی مربع شکل بهره می‌برد؛ اما از نظر ماژول دوربین تفاوت‌هایی با نسخه مینی دارد. اپل آیفون 12 پرو مکس را با دوربین‌های بیشتری نسبت به نسخه مینی به بازار عرضه می‌کند.

این گوشی هوشمند از نظر خوش دست بودن شبیه نسخه‌های پلاس و مکس سایر مدل‌های آیفون است. وقتی آیفون 12 پرو مکس را در دست بگیرید متوجه ابعاد بزرگ‌تر آن نمی‌شوید، اما هنگامی که در کنار سایر مدل‌ها قرار می‌گیرد، تفاوت‌ها به خوبی دیده می‌شود. با این وجود، علیرغم اندازه بزرگ، در دست احساس سنگینی نمی‌کنید .

در ویدیو می‌توانید تفاوت آیفون 12 مینی و آیفون 12 پرو مکس را مشاهده کنید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی