ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

Airbnb در آستانه عرضه اولیه با ارزش‌گذاری ۳۰ میلیارد دلاری است

سرویس اجاره اقامتگاه Airbnb در آستانه عرضه‌ اولیه‌ با ارزش‌گذاری بیش از ۳۰ میلیارد دلاری است که ۳ میلیارد دلار عاید این شرکت می‌کند. Airbnb یکی از شرکت‌هایی است که پس از شیوع کرونا در بحران ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۶ آبان ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

سرویس اجاره اقامتگاه Airbnb در آستانه عرضه‌ اولیه‌ با ارزش‌گذاری بیش از ۳۰ میلیارد دلاری است که ۳ میلیارد دلار عاید این شرکت می‌کند.

Airbnb یکی از شرکت‌هایی است که پس از شیوع کرونا در بحران عمیقی فرو رفت و از نظر مالی متحمل خسارت سنگینی شد. آنطور که خبرگزاری «رویترز» به نقل از منابع آگاه می‌گوید این شرکت علی رغم بحران‌های کنونی قصد دارد در هفته آینده درخواست خود را برای عرضه اولیه یا IPO سهام در بازار بورس نیویورک ثبت کند.

در صورتی که این اتفاق عملی شود در ماه آینده شاهد یکی از بزرگترین عرضه اولیه‌های سال ۲۰۲۰ خواهیم بود چرا که Airbnb قصد جذب سرمایه ۳ میلیارد دلاری دارد و با ارزشی بیش از ۳۰ میلیارد دلار عرضه خواهد شد. اسناد مربوط به این IPO طی هفته آینده منتشر شده و اطلاعاتی را درباره شرایط کسب و کار این شرکت پس از بحران کرونا ارائه خواهند کرد.

کسب و کار Airbnb نسبت به اوج شیوع کرونا کمی بهبود یافته و مشتریان این سرویس در ماه جولای برای نخستین بار از ماه مارس طی ۲۴ ساعت بیش از یک میلیون درخواست برای اقامت یک شبه ثبت کردند. در اوج شیوع کرونا Airbnb در چنان بحرانی فرو رفته بود که ناچار شد از سرمایه‌گذارانش از جمله «Silver Lake» و «Sixth Street Partners» در خواست تامین سرمایه اضطراری کند.

ظاهرا از آن دوران مدیران Airbnb نسبت به بهبود بیشتر اوضاع امیدوارتر شده‌اند چرا که برای بازسازی اساسی سرویس‌های خود از نظر طراحی، همکاری بلند مدتی را با کمپانی تحت نظر «جانی آیو»، طراح به نام اپل کلید زده‌اند.

در سال ۲۰۲۰ علاوه بر Airbnb عرضه اولیه‌های بسیار دیگری نیز در دنیای فناوری رخ داد که شامل «گروه موزیک وارنر»، کمپانی تحلیل داده «Palantir Technologies» و سرویس ذخیره داده «Snowflake» می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی