ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مک بوک پرو ۱۳ اینچی
تکنولوژی

تولید بالای مک بوک مجهز به چیپ اختصاصی: اپل در انتظار فروش شگفت‌انگیز

اپل به دنبال تولید تعداد بالایی مک بوک مجهز به پردازنده اختصاصی خود یعنی اپل سیلیکون است که از انتظار آن برای استقبال بالا از این محصولات خبر می‌دهد. طبق گزارشی جدید، سفارش اولیه برای ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۷ آبان ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

اپل به دنبال تولید تعداد بالایی مک بوک مجهز به پردازنده اختصاصی خود یعنی اپل سیلیکون است که از انتظار آن برای استقبال بالا از این محصولات خبر می‌دهد.

طبق گزارشی جدید، سفارش اولیه برای تولید این محصولات معادل یک پنجم کل فروش مک بوک‌ها در سال گذشته میلادی است. Nikkei Asia در گزارش خود به این موضوع اشاره کرده که اپل از تامین‌کنندگان خود درخواست کرده تا اوایل سال آینده میلادی ۲.۵ میلیون مک بوک مجهز به پردازنده اپل سیلیکون تولید کنند. این کمپانی با گذر زمان وابستگی خود به اینتل را کاهش خواهد داد.

میزان تولید اولیه برای مک بوک‌های مجهز به پردازنده‌های اختصاصی اپل معادل ۲۰ درصد کل فروش مک بوک‌ها در سال 2019 است. این کمپانی سال گذشته میلادی موفق به فروش ۱۲.۶ میلیون مک ‌بوک در سراسر جهان شده بود.

اپل قصد دارد در سه ماهه دوم سال آینده میلادی از مدل‌های دیگر مک بوک با پردازنده اختصاصی خود رونمایی کند که جایگزین محصولات مجهز به پردازنده‌های اینتل می‌شوند. اپل سیلیکون مانند جدیدترین چیپست آیفون یعنی A14 Bionic توسط شرکت TSMC با لیتوگرافی ۵ نانومتری به تولید می‌رسد.

مک بوک

اپل در این هفته مراسمی تحت عنوان «One More Thing» را برگزار خواهد کرد که در آن روی پردازنده‌های اختصاصی خود و همچنین مک بوک‌های مجهز به آن تمرکز می‌کند، البته احتمال رونمایی از محصولات دیگر نیز وجود دارد.

این کمپانی می‌خواهد از اولین پردازنده‌های خود در مدل‌های پایین‌رده و بالارده مک استفاده کند و قدرت مدل‌های ایر و پرو را تامین خواهند کرد. طبق گزارش‌های قبلی، در مراسم این هفته اپل شاهد رونمایی از مک بوک ایر ۱۳ اینچی به همراه مک پرو ۱۳ و ۱۶ اینچی خواهیم بود که البته شاید از مدل ۱۶ اینچی رونمایی نشود.

در حالی که احتمال بالایی برای معرفی دو مدل ۱۳ اینچی در مراسم One More Thing وجود دارد، شاید در بازه‌های زمانی متفاوتی در اختیار کاربران قرار بگیرند. برای آشنایی با این محصولات نیاز به صبر زیادی نیست و تنها چند روز دیگر به اطلاعات کامل آن‌ها دست پیدا خواهیم کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی