ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

درخواست غرامت یک میلیارد دلاری نوجوان 18 ساله از اپل

نوجوان 18 ساله‌ای به نام عثمان باه که به جرم سرقت از فروشگاه‌های اپل دستگیر شده است، به دلیل اتهامات دروغین علیه وی، درخواست غرامت یک میلیارد دلاری از اپل دارد. عثمان باه در دادگاه ...

علی میرعرب
نوشته شده توسط علی میرعرب | ۱۷ آبان ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۴

نوجوان 18 ساله‌ای به نام عثمان باه که به جرم سرقت از فروشگاه‌های اپل دستگیر شده است، به دلیل اتهامات دروغین علیه وی، درخواست غرامت یک میلیارد دلاری از اپل دارد.

عثمان باه در دادگاه مدعی شده است که اپل با دستکاری داده‌ها و با استفاده از نرم افزار تشخیص چهره‌ی مورد استفاده در فروشگاه‌های خود منجر به چندین اتهام غلط و دستگیری او شده است.

خرداد ماه سال 1397 (می 2018) محصولی به ارزش 1200 دلار از فروشگاه اپل در شهر بوستون آمریکا ربوده شد. در این دزدی سارق از یک کارت شناسایی دزدیده شده برای ورود به فروشگاه استفاده کرد. این کارت به نوجوانی 18 ساله به نام عثمان تعلق داشت.

کارت شناسایی این نوجوان فاقد تصویر بوده اما همه اطلاعات شخصی او را در بر داشت. سارق با استفاده از کارت شناسایی باه از فروشگاه اپل در دلاور، منهتن و نیوجرسی نیز دزدی کرده است. در تیرماه همان سال (ژوئن 2018) باه احضاریه‌ای از دادگاه دریافت می‌کند و در آبان ماه توسط پلیس نیویورک دستگیر می‌شود.

درخواست غرامت یک میلیارد دلاری عثمان باه از اپل

با توجه به طرح دعوا در دادگاه، کارآگاه مسئول این پرونده با بررسی فیلم‌های دوربین‌های نظارتی اعلام کرده است که باه شباهتی به سارق ندارد. تمامی اتهامات علیه باه به جز موارد مرتبط با شهر نیوجرسی رد شده‌اند.
با این حال این دعوای حقوقی همچنان در جریان است. به خصوص با توجه به ادعای این نوجوان که می‌گوید در زمان سرقت در بوستون، وی در مراسم جشن پایان سال مدرسه بوده است.
اپل در این دادگاه ممکن است با سوالات سختی در مورد فناوری تشخیص چهره مورد استفاده در فروشگاه های خود و همچنین دستکاری اطلاعاتی که سیستم جمع آوری می کند، مواجه باشد.
براساس توضیح بلومبرگ، ادعای یک میلیارد دلاری که اپل با آن مواجه است به دلیل استرس و سختی شدیدی است که باه بر اثر اتهامات متعدد دروغین متحمل شده است.
به همراه اپل، شرکت متخصصین صنعت امنیتی به عنوان متهم نیز به دادگاه دعوت شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی