ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سخنان گمراه کننده تیم کوک شاید چند میلیارد دلار خرج روی دست اپل بگذارد

سهام داران اپل از این شرکت به اتهام سخنان گمراه کننده تیم کوک در مورد تقاضا برای آیفون در چین و خسارت چند میلیارد دلاری شکایت کردند. این شکایت توسط یک صندوق بازنشستگی در انگلستان ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۷ آبان ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

سهام داران اپل از این شرکت به اتهام سخنان گمراه کننده تیم کوک در مورد تقاضا برای آیفون در چین و خسارت چند میلیارد دلاری شکایت کردند.

این شکایت توسط یک صندوق بازنشستگی در انگلستان علیه اپل تشکیل شده و چراغ سبز را از یکی از قضات ناحیه‌ای ایالات متحده گرفته است. در این شکایت نامه به سخنان «تیم کوک» در یکی از کنفرانس‌های خبری این شرکت در سال ۲۰۱۸ در مورد گزارش مالی اشاره شده است.

کوک در آن زمان در مورد چالش‌هایی که اپل در برخی از بازارهای نوظهور با آن‌ها مواجه است اشاره کرد و در قسمتی از سخنانش گفت که «چین را در این دسته قرار نمی‌دهد.» اپل در ژانویه ۲۰۱۹ به طور ناگهانی برآورد درآمدهای فصلی را تا حداکثر ۹ میلیارد دلار کاهش داد. کوک یکی از دلایل این کاهش را فشار بر اقتصاد چین اعلام کرد که ناشی از تنش میان ایالات متحده و این کشور بود.

کوک ژانویه سال ۲۰۱۹ در نامه‌ای سرگشاده به سهام داران اپل گفت: «با اینکه انتظار رویارویی با برخی چالش‌ها در بازارهای نوظهور را داشتیم، ولی انتظار این کاهش شتاب اقتصادی  قابل توجه به ویژه در چین را نداشتیم.» سهام اپل در نتیجه این اشتباه محاسباتی ۱۰ درصد سقوط کرد و ۷۴ میلیارد دلار از ارزش بازار اپل کم شد.

«Yvonne Gonzalez Rogers»، قاضی ناحیه‌ای ایالات متحده ادعای سهام داران اپل در مورد گمراه کننده و غلط بودن سخنان کوک در مورد چین را محتمل می‌داند. وی افزود عدم اطلاع کوک از احتمال تأثیر تنش‌ها بر وضعیت اقتصادی چین و در نتیجه اپل «قابل باور نیست.»

با وجودی که اشتباه محاسباتی تیم کوک خسارت چند میلیارد دلاری به اپل زده، سهام این شرکت تا حد زیادی احیا شده است. اوایل ژانویه سال ۲۰۱۹ قیمت سهام اپل حدوداً ۳۷ دلار بود. تا لحظه درج این مطلب، هر سهم اپل با قیمت ۱۱۷.۶۷ دلار مبادله می‌شود. ارزش بازار این کمپانی نیز در حال حاضر ۲ تریلیون دلار اعلام شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی