ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اروپا خواستار اشتراک‌ اطلاعات پلتفرم‌های آنلاین برای مبارزه با کلاهبرداری از کرونا شد

قانونگذاران در اتحادیه اروپا در حال فشار به پلتفرم‌های تجارت الکترونیک مطرح برای اشتراک بیشتر اطلاعات به عنوان ابزاری برای مبارزه با کلاهبرداری از شیوع کرونا هستند. پس از شیوع ویروس کرونا در غرب، پلتفرم‌های ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۷ آبان ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۳

قانونگذاران در اتحادیه اروپا در حال فشار به پلتفرم‌های تجارت الکترونیک مطرح برای اشتراک بیشتر اطلاعات به عنوان ابزاری برای مبارزه با کلاهبرداری از شیوع کرونا هستند.

پس از شیوع ویروس کرونا در غرب، پلتفرم‌های اینترنتی شاهد حجم بالایی از تبلیغات برای محصولات مقابله با این بیماری بودند و حتی ممنوعیت چنین تبلیغاتی نیز نتوانست تاثیر چندانی روی کلاهبرداری توسط این بیماری داشته باشد.

در این میان علاوه بر نگرانی‌های مالی، بسیاری از کارشناسان به این موضوع اشاره می‌کنند که کاربران به اشتباه با خرید این محصولات تصور می‌کنند که در برابر کرونا مصون هستند یا می‌توانند خود را درمان کنند.

امروز یکی از مقامات اتحادیه اروپا به نام «دیدیه ریندرز» در بیانیه‌ای اعلام کرد:

«با توجه به تجربه‌های قبلی می‌دانیم که کلاهبرداران شیوع کرونا را به عنوان فرصتی برای فریب مصرف‌کنندگان اروپایی می‌دانند. علاوه بر این می‌دانیم که همکاری با پلتفرم‌های آنلاین مطرح برای محافظت از مصرف‌کنندگان در برابر اقدامات غیرقانونی حیاتی است. امروز پلتفرم‌ها را تشویق به اشتراک اطلاعات برای تقویت واکنش به این مسائل می‌کنم. ما باید در برخورد با موج دوم که هم اکنون اروپا را تحت تاثیر قرار داده، عملکرد بهتری داشته باشیم.»

این مقام با ۱۱ پلتفرم آنلاین شامل آمازون، علی بابا، فیسبوک، eBay، گوگل و مایکروسافت دیدار داشته تا در این زمینه‌ها با آن‌ها صحبت کند. این اولین باری نیست که اتحادیه اروپا نسبت به این مسئله از خود واکنش نشان می‌دهد و در گذشته نیز تلاش‌های آن باعث حذف صدها میلیون تبلیغ غیرقانونی شده بود.

ماه آینده میلادی قانونگذاران اتحادیه اروپا از یک بسته قانونی رونمایی می‌کنند که قوانین پلتفرم‌های تجارت الکترونیک را بروزرسانی خواهد کرد و همچنین مسئولیت‌های قانونی آن‌ها را افزایش می‌دهد که شامل محتوای غیرقانونی و محصولات خطرناک می‌شود. این پلتفرم‌ها باید یک فرایند استاندارد برای گزارش محتوای غیرقانونی و برخورد با گزارش‌ها و شکایت‌های مربوط به محتوا داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی