ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تسلا
اخبار خودرو

ایلان ماسک: یک ماه تا ورشکستگی کامل تسلا فاصله داشتیم

در صحبت توییتری که ایلان ماسک با هواداران شرکت تسلا داشته است از یک راز بزرگ پرده برداری کرد. بر این اساس همانطور که کارشناسان اقتصادی نیز بارها هشدار داده بودند، حالا ایلان ماسک رسما ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۷ آبان ۱۳۹۹ | ۱۷:۲۰

در صحبت توییتری که ایلان ماسک با هواداران شرکت تسلا داشته است از یک راز بزرگ پرده برداری کرد. بر این اساس همانطور که کارشناسان اقتصادی نیز بارها هشدار داده بودند، حالا ایلان ماسک رسما اذعان کرده که پیش از عرضه گسترده مدل 3، تسلا تنها یک ماه تا ورشکستگی کامل فاصله داشته است.

شرکت تسلا

براساس گفته های وی در بین سال های 2017 تا 2019 این شرکت در بدترین شرایط ممکن تنها 1 ماه تا ورشکستگی فاصله داشته است و عمده ترین دلیل این موضوع نیز به مشکلات تسلا با عرضه انبوه مدل 3 و مسائل مربوط به لجستیک مربوط بوده است. او پیش از این در توییت‌های خود از عبارت «جهنم تولید و لجستیک» استفاده کرده بود.

ایلان ماسک

در اوایل سال 2019 میلادی تسلا کمتر از 63 هزار دستگاه مدل 3 در هر ¼ سال تولید کرده بود و با هدف جذب سرمایه بیشتر از فناوری ای تحت نام «Autonomy Day» پرده برداری کرد. این اقدام سبب شد سیل عظیمی از سرمایه روانه تسلا شده و از ورشکستگی آن جلوگیری کند.

در آن زمان ایلان ماسک سرمایه های دریافتی جدید را در راستای ایجاد سایت های تولیدی مورد نیاز برای پاسخ دادن به درخواست‌ بازارهای مختلف سرمایه گذاری کرد.

در حال حاضر شرکت تسلا به لطف فروختن ظرفیت تولید گازهای گلخانه ای به دیگر خودروسازان سود می‌کند.

تسلا پس از باز کردن خط تولید جدید خود در شانگهای چین به ظرفیت تولید 150 هزار دستگاه مدل 3 در سال خواهد رسید و ظرفیت تولید سالانه این خط تولید با اضافه کردن مدل Y به 250 هزار دستگاه در سال افزایش می یابد.

ماسک در رابطه با دیگر شرکت خود یعنی SpaceX نیز توییت کرده که اصلا انتظار رشد سهام آن به این سرعت را نداشته است اما از آنجا که بشر نیاز دارد تا 10 یا 20 سال آینده بر روی ماه قدم بگذارد، این افزایش رشد سهام به نوعی کمک بشردوستانه است.

ماسک در حدود 11 میلیارد دلار بسته جبران خسارت برای مقابله با ویروس کرونا را دریافت کرده این در حالی است که با کاهش دستمزد کارمندان و کارگران خود با خشم آنها رو به رو شده است. این شرکت حتی بسیاری از کارگران خود را پیش از پایان قرنطینه عمومی در ایالت کالیفرنیا و محل تولید این شرکت در فریمونت به کار دعوت کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی