ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

طبق اعلام رئیس پلیس راهور: خودروی غیر استاندارد در کشور نداریم

آمارهایی که راهنمایی و رانندگی درباره خودروهای تولید شده، منتشر کرده نشان می دهد در کل کشور ٢٢ میلیون خودرو شماره گذاری شده است که یک پنجم آن سهم شهر تهران است. رئیس پلیس راهنمایی ...

دنیا شیخی
نوشته شده توسط دنیا شیخی | ۱۷ آبان ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۱

آمارهایی که راهنمایی و رانندگی درباره خودروهای تولید شده، منتشر کرده نشان می دهد در کل کشور ٢٢ میلیون خودرو شماره گذاری شده است که یک پنجم آن سهم شهر تهران است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اعلام کرد که ۲۲ میلیون خودرو در کشور تردد می‌کنند و سالانه بیش از ۱.۵ میلیون خودرو به این تعداد اضافه می‌شود اما خودروی غیر استاندارد در کشور نداریم.
سردار تقی مهری ادامه داد:

«بر اساس آخرین آمار و اطلاعات موجود سالانه بین ١/۵ تا دو میلیون خودروی نو پلاک می‌شوند و اضافه شدن این تعداد خودرو به صورت سالانه به چرخه ترافیکی، مشکلات خاص خود را به همراه دارد.»

هر روز تقریبا ۱۰۳۳ خودروی جدید و به عبارتی در هر ساعت از شبانه روز، تقریبا ۴۳ دستگاه خودرو جدید وارد معابر تهران می‌شود. این درحالی است که روند خروج خودروهای فرسوده آنقدر کم است که هیچ‌گاه اعلام نمی‌شود و هیچ یک از نهادهای دست اندرکار خروج خودروهای فرسوده، عدد مؤثری از خروج فرسوده‌های تهران اعلام نکرده و نمی‌کنند. وی گفت:

«سال ۱۳۸۳، هفت میلیون خودرو در کشور وجود داشت و این رقم امروز به حدود ۲۲ میلیون افزایش پیدا کرده است. از سویی هر خودرو برای عبور و مرور به حداقل ۲۵ متر مربع فضای حرکتی نیاز دارد و این یعنی روزانه باید ۲۵ هزار مترمربع به وسعت معابر تهران افزوده شود که چنین چیزی غیرممکن است و بدین ترتیب گره ترافیک هر روز در معابر محدود تهران کورتر از دیروز می شود.»

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی همچنین در خصوص آمار موتورسیکلت‌های فعال اظهار کرد: «هم اکنون ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار دستگاه انواع موتورسیکلت در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد که این رقم در سال ۱۳۸۴ در حدود سه تا چهار میلیون دستگاه بیشتر نبود.»

سردار مهری عنوان کرد که خودروی غیر استاندارد در کشور نداریم اما طبق بررسی‌های انجام شده هر ساله استفاده از وسایل نقلیه در حال افزایش است و به هر میزان که ظرفیت افزایش تولید بالاتر رود در مقابل، تقاضا نیز بیشتر خواهد شد:

«به هر میزان که تعداد خودروها افزایش می یابد به همان میزان نیز احتمال رخ داد حوادث بیشتر می‌شود. آمار خودروهای نوشماره از ابتدای سال جاری تاکنون هشت درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته که این مهم نشانگر کم شدن عرضه خودرو است. در ماه های فروردین و اردیبهشت افزایش شماره‌گذاری را داشتیم و مرداد ماه اوج کاهش شماره‌گذاری بود.»

مهری معتقد است که کاهش جانباختگان تصادفات اگر بخواهد به صورت جدی مورد توجه قرار بگیرد نیازمند عزم و همت ملی است. در این ارتباط باید استاندارد خودروها افزایش یافته و۵۴۰۰ نقطه حادثه خیز سطح کشور که ۳۴۰۰ نقطه آن مربوط به خارج از شهرهاست ایمن سازی شود.

خودروی غیر استانداردبرابر آمارهای سازمان پزشکی قانونی ۳۳ درصد کشته شدگان حوادث رانندگی در پایتخت را در سال گذشته موتور  سیکلت سواران شامل شدند که این موضوع حکایت از آمار بالای مرگ موتور سیکلت سواران دارد. مهمترین علت مرگ موتور سیکلت سواران ضربه به سر به دلیل نداشتن کلاه ایمنی بوده که در همین راستا ماموران راهنمایی و رانندگی نسبت به برخورد و اعمال قانون با موتورسیکلت سوران متخلف اقدام می‌ کنند.
سردار مهری اضافه کرد: «تاکنون اقدامات بسیار خوبی برای کاهش حوادث رانندگی انجام گرفته اما کافی نیست و افزایش ایمنی جاده ها، ارتقا ایمنی خودروهای تولیدی، کنترل هرچه بیشتر رانندگان از جمله مسائلی است که تاثیر بسزایی در کاهش حوادث جاده ای و افزایش ایمنی سرنشینان دارد.
مردم باید رفتار ترافیکی خود را تغییر دهند، مسئولین به ایمنی جاده ها رسیدگی کرده و کیفیت خودرو ها را نیز ارتقا دهند و بهتر است مردم از سفرهای غیر ضروری به منظور کاهش حوادث ترافیکی  اجتناب کنند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی