ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

خودروسازان فرانسوی به ‌ویژه رنو و پژو سیتروئن باید غرامت بدهند

آمریکا به درخواست فرانسه برای معافیت شرکت‌ های اروپایی از تحریم‌ های ایران پاسخ منفی داده است.به این ترتیب تمام شرکت ‌های فرانسوی ازجمله پژو، رنو‌ و سیتروئن از ایران خارج می‌ شوند. یک عضو ...

دنیا شیخی
نوشته شده توسط دنیا شیخی | ۱۷ آبان ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۴

آمریکا به درخواست فرانسه برای معافیت شرکت‌ های اروپایی از تحریم‌ های ایران پاسخ منفی داده است.به این ترتیب تمام شرکت ‌های فرانسوی ازجمله پژو، رنو‌ و سیتروئن از ایران خارج می‌ شوند.
یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: شرکت‌ های خودروسازی اروپایی به ‌ویژه رنو و پژو سیتروئن در‌صورتی ‌که قراردادهایشان را فسخ کرده و ایران را ترک کنند، باید به ایران غرامت بپردازند.
علی اسدی‌ کرم اظهار کرد:

شرکت‌ های خودروسازی خارجی موظفند براساس تعهداتی که به سازمان گسترش و نوسازی ایران یا شرکت‌ های سایپا و ایران‌ خودرو دارند، عمل کنند و اگر یک‌ جانبه، اجباری یا اختیاری از ایران بروند، به منزله فسخ قراردادهای دو جانبه یا چند جانبه است.

پژووی ادامه داد: این اقدام از نظر حقوقی در دادگاه‌ های بین‌ المللی برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد حق کرده و شرکت‌ های خودروسازی خارجی ملزم به پرداخت غرامت یا خسارت یا جبران خسارت به هر شیوه ممکن هستند. نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی، بانک‌ های متوسط و کوچک اروپایی را روزنه امیدی برای حفظ قراردادها دانست و افزود: براساس گزارش‌ هایی که از مقامات اروپایی برای استمرار حضور در بازار خودرویی ایران به گوش می ‌رسد، ممکن است فرانسه و سایر کشورهای اروپایی بتوانند از طریق بانک‌ های متوسط و کوچک تبادلات بانکی خود با ایران را انجام دهند و این مساله خود مانع فسخ یک جانبه قراردادهای خودرویی و ترک کردن ایران ازسوی رنو و پژو سیتروئن یا سایر برندهای خودروسازی خارجی است. وی در عین حال خروج برندهای خودروسازی فرانسوی از بازار ایران را دارای آثار قیمتی دانست و افزود: با توجه به احتمال کمبود عرضه به بازار و بالا بودن تقاضا، رفتن خودروسازان خارجی از ایران سبب افزایش شدید قیمت‌ ها می‌ شود. این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بازار خودرو کشور علاوه‌ بر آنکه به «واردات» وابسته است به نوسانات ناپایدار نرخ ارز هم به سرعت واکنش نشان داده و از همین رو گاهی قیمت ‌ها افزایشی می‌ شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی