عجیب ترین رژیم های لاغری دنیا؛ از رژیم خواب تا رژیم سیگار

عجیب ترین رژیم های لاغری دنیا؛ از رژیم خواب تا رژیم سیگار

مردم دنیا هر ساله هزینه ی بسیار زیادی صرف محصولات لاغری می کنند. به علاوه، بخش قابل توجهی از افراد مقطعی از زندگی خود را در رژیم های لاغری به سر می برند. رژیم گرفتن یکی از آن مقوله هایی است که باورهای نادرست و ایده های نامعقول زیادی درباره ی آن وجود دارد، ایده هایی که در این مطلب به برخی از آن ها خواهیم پرداخت.

در ادامه با رژیم های لاغری عجیب و غریبی آشنا می شویم که در گذشته طرفدار داشتند یا هنوز هم رایج اند.

۱- رژیم زیبای خفته

رژیم زیبای خفته از این ایده به وجود آمده که وقتی خواب هستیم چیزی نمی خوریم. طرفداران این رژیم از داروهای آرامبخش استفاده می کنند تا در طول روز بخوابند و غذایی نخورند. یکی از افراد مشهوری که این رژیم را امتحان کرد الویس پرسلی بود. او که تلاش داشت وزن خود را کم کند، به مدت چند روز با استفاده از دارو به کما رفت.

اعتیاد دارویی و افزایش ریسک ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت، خطرات این رژیم غذایی هستند.

۲- رژیم سیگار

رژیم سیگار از برنامه ی تبلیغاتی یک برند سیگار به نام لاکی استرایک در دهه ی ۱۹۲۰ میلادی به وجود آمد که شعارش این بود: «به جای شیرینی لاکی بردارید.» نیکوتین موجود در سیگار می تواند به سرکوب اشتها کمک کند اما مصرف سیگار ریسک بروز دیابت، حمله قلبی و سرطان سینه را افزایش می دهد. بهای سنگینی است برای داشتن یک اندام باریک.

۳- رژیم هَله لویا

غذای اصلی هواداران رژیم هَله لویا مواد غذایی و سبزیجات خامی است که در کتاب مقدس از آن ها نام برده شده تا بدن را از سموم پاک کنند. این رژیم غذایی طرفداران زیادی دارد، اما در عین حال، رژیم بسیار سختگیرانه و نامتعادلی است و اجازه ی خوردن محصولات حیوانی و فرآوری شده را نمی دهد.

۴- رژیم کرم نواری

این رژیم مشمئز کننده در عصر ویکتوریایی آغاز شد، زمانی که زنان در تلاش برای تطبیق خود با استانداردهای زیبایی پا را از حد فراتر می گذاشتند. در قرن بیستم، شایعه شد ماریا کالاس، خواننده ی مشهور اپرا برای کم کردن وزنش کرم نواری بلعیده بود. با این حال، احتمالاً این شایعه حاصل یک کلاغ چهل کلاغ کردن های مردم بود. کسانی که سعی می کردند با این رژیم وزن خود را کم کنند درواقع یک قرص حاوی تخم های کرم نواری می خوردند. این کار باعث کاهش وزن می شد اما با اسهال، حالت تهوع و تب همراه بود.

۵- رژیم پنبه

در سال ۲۰۱۳ ویدئویی در یوتیوب منتشر شد که چند شخص را در حال بلعیدن پنبه های آرایشی آغشته به شربت نشان می داد. ایده ای که پشت این ترند وجود داشت آن بود که پنبه شکم تان را سیر می کند و بنابراین می توانید آن ها را به جای غذا بخورید. البته آن افراد فراموش کرده بودند که بیشتر پنبه های آرایشی از پنبه درست نمی شوند و حاوی مقادیر زیادی مواد شیمیایی هستند که می توانند روده ها را به راحتی مسدود کنند.

۶- رژیم سرکه

چهره های مشهور قرن نوزدهم هم به اندازه ی سلبریتی های امروزی علاقه ی زیادی به رژیم گرفتن داشتند. جورج گوردون بایرون، شاعر قرن نوزدهم از زمان تحصیل در دانشگاه شروع به رژیم گرفتن کرد. او بیسکوییت، نوشابه و سیب زمینی با سرکه می خورد. رژیم غذایی بایرون با گذشت زمان و بالا رفتن سنش تغییر زیادی نکرد و شامل تنها یک برش کوچک نان برای صبحانه و یک سالاد سبک برای شام می شد. بایرون قبل از هر وعده ی غذا برای سرکوب اشتهایش چندین قاشق سرکه می خورد.

توجه داشته باشید که مصرف زیاد سرکه می تواند برای سلامت مضر باشد. این کار به از بین رفتن مینای دندان، سوزش گلو و مشکلات گوارشی می انجامد.

۷- رژیم بینایی

رژیم بینایی در دهه ی ۲۰۰۰ توسط یک مخترع ژاپنی به وجود آمد. بر اساس ایده ی او، رنگ های قرمز و زرد اشتها آورند اما رنگ آبی اینگونه نیست. نظریه ی او آن بود که با زدن عینکی که عدسی آن آبی رنگ باشد می توان کاری کرد که غذا برایتان کمتر اشتها آور به نظر برسد و در نتیجه غذای کمتری بخورید. هیچ مدارک و شواهد متقاعد کننده ای در اثبات کارایی این ترفند وجود ندارد.

۸- رژیم جویدن

هوراس فلچر در اوایل قرن بیستم با عنوان «جونده ی بزرگ» شهرت یافته بود. ایده ی او آن بود که غذا را به عمد ۳۲ تا ۸۰ بار بجوید، تا جایی که غذا حالت مایع پیدا کند و بعد باقیمانده ی غذا را تف کنید. گرچه هیچ مدرک علمی ای که کارایی این رژیم غذایی را اثبات کند وجود ندارد اما افراد مشهوری همچوری فرانتس کافکا نویسنده ی شهیر، تئوردور روزولت رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا و جان دی. راکفلر تاج مشهور، از آن استفاده کرده بود.

۹- رژیم اندی وارهول

اندی وارهول، هنرمند مشهور آمریکایی در کتاب خود به نام «فلسفه ی اندی وارهول» روش خود برای رژیم گرفتن را عنوان کرد. او اذعان کرد که هر بار که به رستوران می رفت، غذایی را سفارش می داد که دوست نداشت. در انتها، او از رستوران یک ظرف می گرفت و تقریباً همه ی غذایش را در آن می گذاشت و بعد آن را در خیابان برای افراد بی خانمان می گذاشت.

۱۰- رژیم کوکی

رژیم کوکی را دکتر سنفورد سیگال در سال ۱۹۷۵ اختراع کرد. در این رژیم فرد به جای صبحانه، ناهار و شام، شش کوکی مخصوص برای کنترل کالری دریافتی خود می خورد. این کوکی ها از جو دو سر، میوه و اسیدهای آمینه درست شده اند و طعم های مختلفی دارند. بعضی متخصصان تغذیه مطمئن نیستند که این رژیم بازدارنده به اندازه ی کافی متعادل یا برای سلامت خوب باشد.

۱۱- رژیم پاکسازی اساسی

در این رژیم که بیانسه، خواننده ی مشهور از طرفداران آن است، فرد یک لیموناد سم زدای مخصوص را جایگزین وعده های غذایی معمول می کند. این لیموناد از آب لیموترش، سیروپ تازه ی افرا و فلفل هندی درست می شود. مشکل این رژیم آن است که با وجود اینکه اجازه می دهد سریع وزن کم کنید، اما به محض اینکه به رژیم غذایی عادی تان برگردید، وزنی که کم کرده بودید برخواهد گشت.

۱۲- رژیم بخیه زبان

رژیم بخیه زبان را یک جراح زیبایی به نام دکتر چوگی اختراع کرد. در این رژیم چندین بخیه به زبان زده می شود. در نتیجه ی این کار، مصرف مواد غذایی جامد به قدری دردناک می شود که فرد چاره ای جز روی آوردن به رژیمی که تنها غذای آن مایعات باشد را ندارد. بخیه ها یک ماه روی زبان فرد می ماند و بعد از آن با عمل جراحی دیگری، بخیه ها برداشته می شود.

بیشتر بخوانید:

سلبریتی هایی که رژیم گیاهخواری را کنار گذاشتند

منبع: brightside
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود