ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رکوردشکنی پردازنده رایزن 9 5950X شرکت AMD با استفاده از نیتروژن مایع

AMD در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی داشته و در حال افزایش سهم خود در بازار است. حالا یکی از جدیدترین پردازنده‌های آن یعنی رایزن 9 5950X با استفاده از نیتروژن مایع رکوردشکنی کرده است. پردازنده‌های ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۷ آبان ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

AMD در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی داشته و در حال افزایش سهم خود در بازار است. حالا یکی از جدیدترین پردازنده‌های آن یعنی رایزن 9 5950X با استفاده از نیتروژن مایع رکوردشکنی کرده است.

پردازنده‌های دسکتاپ سری رایزن ۵۰۰۰ شرکت AMD به تازگی وارد بازار شده‌اند و در چندین دقیقه تمام موجودی آن‌ها در فروشگاه‌های مطرح به پایان رسیدند که نتیجه آن، فروش با قیمت بالاتر در فروشگاه‌هایی مانند eBay خواهد بود.

چنین فروش بالایی بی‌دلیل نیست و پردازنده‌های این سری عملکرد بسیار مناسبی از خود نشان می‌دهند. پردازنده‌های رایزن 9 5900X و رایزن 9 5950X در بخش تک هسته‌ای و همچنین گیمینگ، عملکرد قابل قبولی نسبت به اینتل Core i9-10900K از خود نشان می‌دهند، البته نسبت به نماینده اینتل هسته‌های بیشتری دارند که به معنای عملکرد سریعتر آن‌ها خواهد بود.

در این میان علاقه‌مندان به دنیای پردازنده‌ها به سراغ اورکلاک محصولات جدید AMD رفته‌اند و می‌خواهند با سیستم‌های خنک‌کننده مختلف و راه‌حل‌های متنوع، به عملکرد بالایی دست پیدا کنند. به تازگی «HiCookie» که فردی شناخته شده در میان علاقه‌مندان به اورکلاک محسوب می‌شود، توانسته با پردازنده جدید AMD رکوردشکنی کند.

رایزن 9 5950X

این کاربر با استفاده از نیتروژن مایع توانسته با پردازنده رایزن 9 5950X شرکت AMD به فرکانس ۶.۳۶۲ گیگاهرتز برای تمام ۱۶ هسته آن دست پیدا کند. در این اورکلاک از مادربورد گیگابایت X570 Aorus Master به همراه ۱۶ گیگابایت رم کورسیر از نوع DDR4 استفاده شده است.

این پردازنده پس از اورکلاک پایداری مناسبی داشته و در بنچمارک «Cinebench R20» توانسته به امتیاز ۱۵,۵۱۷ دست پیدا کند که بسیار بالاتر از عملکرد نسخه استاندارد این پردازنده با امتیاز تقریبی ۱۰ هزار است و یک رکورد محسوب می‌شود.

در گذشته پردازنده رایزن 9 3950X شرکت AMD‌ با استفاده از نیتروژن مایع و حداکثر فرکانس ۶۰۷۳ مگاهرتز به امتیاز ۱۲,۷۵۷ در بنچمارک Cinebench R20 دست پیدا کرده بود که اختلاف تقریبا زیادی با پردازنده جدید این کمپانی دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی