ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامانه هشدار سریع زلزله و سیل توسط شهرداری تهران رونمایی شد

شهرداری تهران از سامانه هشدار زلزله، سیل و یخبندان رونمایی کرد. با استفاده از این سامانه‌ می‌توان به اطلاعات دقیق‌تری دست پیدا کرد و نیروهای امدادی آمادگی بیشتری برای کمک‌رسانی به مردم را خواهند داشت. ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۷ آبان ۱۳۹۹ | ۱۶:۱۵

شهرداری تهران از سامانه هشدار زلزله، سیل و یخبندان رونمایی کرد. با استفاده از این سامانه‌ می‌توان به اطلاعات دقیق‌تری دست پیدا کرد و نیروهای امدادی آمادگی بیشتری برای کمک‌رسانی به مردم را خواهند داشت.

«پیروز حناچی» در مراسم رونمایی از این سامانه‌ها اعلام کرد این اقدامات بخشی از پیش بینی حادثه شهر تهران است و گفت: «دو بحران اصلی شناخته شده تهران سیل و زلزله هستند که در طول تاریخ خسارات زیادی به این کلانشهر وارد کرده است.»

به گفته حناچی از شهر ری که در روزگاری بیش از ۷۰۰ هزار نفر جمعیت داشته در قرن چهارم در اثر فعال شدن گسل ری چیز زیاد باقی نمانده است: «از دهه چهل نیز سیل‌های شدیدی را در تهران تجربه کرده‌ایم و سامانه‌های هشدار این آمادگی را در سطح شهر به وجود می‌آوردند که حوادث قدری زودتر از آنچه که خسارت ایجاد کنند، شناسایی شوند.»

حناچی با اشاره به آمادگی که این سامانه‌ها برای نیروهای امدادی به وجود می‌آورند، گفت: «در درجه اول دستگاه‌های امدادی و در درجه بعد دستگاه‌های زیربنایی به آمادگی سریعتر می‌رسند چرا که قطع به موقع برق و آب و گاز از حجم خسارت به شدت می‌کاهد زیرا در مواردی تلفات ناشی از آتش سوزی بعد از زلزله بیش از خود زلزله بوده است.»

شایان ذکر است امروز سه مرحله از پروژه های مربوط به سامانه های پیش بینی و هشدار سیل، یخبندان و زلزله شامل پیاده سازی مدل های پیش بینی سیل و یخبندان، ۴ ایستگاه برف سنجی در مناطق شمالی تهران و ۲۲ ایستگاه شتابنگار جدید زلزله روز شنبه ۱۷ آبان ماه مورد بهره برداری قرار گرفتند.

گفتنیست طرح پایلوت سامانه هشدار سریع زلزله مشتمل بر ۴ ایستگاه شتابنگاری که در سال ۹۲ در بخش شرقی گسل مشاء با همکاری آژانس همکاری های بین المللی ژاپن اجرا شده بود و حالا این طرح به مرحله تکمیلی خود نزدیک شده است. در ادامه تکمیل این پروژه خرید ۲۲ دستگاه شتابنگار جدید زلزله از سال گذشته در دستور کار شهرداری قرار گرفته و عملیات احداث و تکمیل و راه اندازی تجهیزات پایشی این سامانه به منظور تجزیه و تحلیل اولین سیگنال های دریافتی از زلزله بر روی گسل‌های اصلی اطراف شهر تهران به پایان رسیده که صبح امروز مورد بهره برداری قرار گرفتند.

وظیفه سیستم تخمین فوری تلفات و آسیب ها (QD&LE) فراهم آوردن اطلاعات مورد نیاز برای اقدام اولیه توسط مرکز عملیات اورژانس تهران است. سیستم QD&LE نشانگر زلزله، صدمات وارده به ساختمان ها و تلفات جانی از طریق نقطه گذاری رو نقشه بهنگام ثبت لرزه توسط لرزه نگار می باشد. همانطور که گفته شد، با اجرا شدن این سیستم، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ظرف 30 دقیقه پس از بروز زلزله قادر خواهد بود بیشترین شتاب لرزش زمین، میزان خرابی ساختمان‌ها و تلفات انسانی را ارزیابی نماید. با استفاده از این اطلاعات، انتظار می‌رود اجرای عملیات اضطراری موثری در این سازمان صورت پذیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • expire expre
    expire expre | ۱۸ آبان ۱۳۹۹

    ? ? ? ? ? ? ? ? یه چند سال دیگه نتیجه را میبنیم شهر ویران شده و همه میدن بقلی وده بقلی وده بقلی وده بقلی شهر تهران محکوم به فناست زلزله بیاد چیزی باقی نمیمونه بخواید تازه امدادی هم باشه

مطالب پیشنهادی