ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

سایپا آریا ؛ نام انتخابی فرهنگستان برای نسخه کراس‌اوور شاهین

کراس اوور جدید گروه خودروسازی سایپا از پلتفرم ملی SP100 که چندی پیش رونمایی شد و قرار است در سال 1400 وارد بازار شود، «آریا» نامگذاری شد. گروه خودروسازی سایپا با هماهنگی نهاد ریاست جمهوری ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۱۷ آبان ۱۳۹۹ | ۱۶:۴۵

کراس اوور جدید گروه خودروسازی سایپا از پلتفرم ملی SP100 که چندی پیش رونمایی شد و قرار است در سال 1400 وارد بازار شود، «آریا» نامگذاری شد.

گروه خودروسازی سایپا با هماهنگی نهاد ریاست جمهوری و فرهنگستان زبان و ادب فارسی نام خودروی جدید خود که نخستین کراس اوور ایرانی از مگاپلتفرم ملی SP100 است را «آریا» نامگذاری کرد تا پس از «شاهین» دومین نام تجاری خانواده محصولات جدید SP100 باشد.

سایپا آریا
سایپا آریا

بنابراین گزارش، گروه خودروسازی سایپا برای نامگذاری محصول جدید خود، تعدادی اسم را به فرهنگستان زبان و ادب فارسی پیشنهاد کرد که این فرهنگستان، 5 نام‌ مورد تائید خود را مشخص و به سایپا اعلام کرد.با توجه به اینکه این خودرو نخستین کراس اورر ایرانی از یک مگاپلتفرم ملی است و چندی پیش با حضور رئیس دفتر ریاست جمهوری و رسانه‌های گروهی رونمایی شد، نام‌های تایید شده برای دفتر ریاست محترم جمهوری نیز ارسال و از بین آنها، نام «آریا» برای کراس اوور جدید سایپا انتخاب شد.

https://static.digiato.com/digiato/2020/08/%D8%B4%D8%A7%D9%87%DB%8C%D9%86-%DA%A9%D8%B1%D8%A7%D8%B3-2.jpg
سایپا آریا

سایپا قصد دارد تا شاهین را برای سال 1400 راهی بازار کند اما با توجه به شرایط خاص بازار احتمال دارد که این تاریخ چندان قابل استناد نباشد.

گفتنی است که پیشرانه اولیه انتخابی برای پلت فرم اس پی 100، موتور 1650 برلیانس بود اما پس از خروج این شرکت از بازار ایران، در نهایت سایپا تصمیم گرفت تا نسخه توربو موتور تیبا را با قدرت 105 اسب بخار با حجم 1.5 بر روی این خودرو نصب نماید.

https://static.digiato.com/digiato/2020/08/%D8%B4%D8%A7%D9%87%DB%8C%D9%86-%DA%A9%D8%B1%D8%A7%D8%B3-1.jpg
سایپا آریا

طبیعتا با توجه به نامشخص بودن قیمت ارز، تعیین قیمت سایپا آریا نیز چندان آسان نیست اما براساس قانون نانوشته ای در سایپا، خودروهای هاچ بک و کراس اوور با قیمت بیشتری از نسخه سدان عرضه می شوند و از همین رو نیز هیچ بعید نیست که شاهد اختلاف قیمت قابل توجه سایپا آریا نسبت به مدل صندوق دار شاهین باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی