ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نوکیا می‌خواهد نمونه مدرنی از موبایل خاطره‌انگیز N95 را بسازد [تماشا کنید]

شرکت HMD نسخه مدرنی از موبایل نوکیا N95 را در اختیار یکی از کانال‌های یوتیوب گذاشته است؛ بر این اساس اکنون می‌دانیم که این شرکت به دنبال زنده کردن این موبایل افسانه‌ای است. البته موبایلی که ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۷ آبان ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۶

شرکت HMD نسخه مدرنی از موبایل نوکیا N95 را در اختیار یکی از کانال‌های یوتیوب گذاشته است؛ بر این اساس اکنون می‌دانیم که این شرکت به دنبال زنده کردن این موبایل افسانه‌ای است. البته موبایلی که HMD در اختیار کانال یوتیوب قرار داده صرفاً یک نمونه‌ی اولیه است اما در هر صورت نشان می‌دهد که این شرکت می‌خواهد موبایل‌های خاطره‌انگیز نوکیا را دوباره زنده کند.

اگر از کاربرانی هستید که سن و سالی از آن‌ها گذشته حتماً نوکیا N95 را می‌شناسید. موبایل خاطره انگیز نوکیا که سال‌ها پیش از ظهور موبایل‌های لمسی به بازار عرضه شد و محبوبیت باورنکردنی بین کاربران ایرانی پیدا کرد. یک کانال یوتیوب به نام MrMobile به نمونه اولیه و عرضه نشده N95 دست پیدا کرده که شمایل مدل جدید این موبایل با نمایشگر لمسی را نشان می‌دهد.

همانطور که ملاحظه کردید N95 جدید ظاهری شبیه موبایل‌های امروزی پیدا کرده اما در طراحی آن نکاتی رعایت شده که آن را از موبایل‌های اندرویدی رایج متمایز می‌کند. برای مثال بدنه کشویی مدل کلاسیک به مدل جدید هم راه یافته با این تفاوت که به فریم کناری نقل مکان کرده و کیبورد فیزیکی نیز جای خود را به دوربین‌های عریض، فوق عریض و اسپیکر داده است.

یکی از نکات جالب توجه پنل پشتی نحوه طراحی ماژول دوربین است که حلقه اطراف آن متحرک بوده و می‌توان برای تماشای فیلم یا تماس تصویری گوشی را بدون نیاز به لوازم جانبی یا کیس مخصوص روی میز قرار داد.

نوکیا N95 سال ۲۰۰۷ با نمایشگر ۲.۶ اینچی TFT با رزولوشن ۲۴۰ در ۳۲۰ پیکسل، حافظه داخلی ۱۶۰ مگابایتی، رم ۶۴ مگابایتی و دوربین اصلی ۵ مگاپیکسلی به بازار عرضه شد.

با توجه به عرضه مدل جدید موتورولا ریزر و استقبال مناسب کاربران و ظهور گوشی‌های خلاقانه‌ای مثل ال جی وینگ، نوکیا نیز به عرضه مدل‌های جدید گوشی‌های نوستالژیک و افسانه‌ای خود تمایل نشان داده است. چند روز قبل خبری منتشر شد مبنی بر اینکه این سازنده فنلاندی در فکر عرضه مدل جدید نوکیا ۶۳۰۰ و سری ۸۰۰۰ است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • bardia
    bardia | ۱۷ آبان ۱۳۹۹

    یادش بخیر n73 فوق العاده بود
    با اون دوربین ۳.۲ مگا پیکسلی چه عکسهای فاخری باهاش گرفتم
    امیدوارم دوباره گوشیهای کلاسیک رو بازسازی کنه
    قطعا من میخرم البته اگه اندروید باشه

مطالب پیشنهادی