ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل نقشه‌ای را توسعه داد که سفر مجازی به ۲۰۰ سال قبل را امکان‌پذیر می‌کند

محل زندگی ما همواره در حال تغییر است و به همین دلیل مشاهده گذشته آن تجربه‌ای هیجان‌انگیز می‌تواند باشد. حالا گوگل با یک نقشه آزمایشی امکان مشاهده محل زندگی افراد در ۲۰۰ سال پیش را ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۷ آبان ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

محل زندگی ما همواره در حال تغییر است و به همین دلیل مشاهده گذشته آن تجربه‌ای هیجان‌انگیز می‌تواند باشد. حالا گوگل با یک نقشه آزمایشی امکان مشاهده محل زندگی افراد در ۲۰۰ سال پیش را فراهم می‌کند.

یکی از مهندسان نرم افزار گوگل در بخش تحقیقات این کمپانی به نام «رایمونداس کیوریس» قابلیت سفر مجازی در زمان را به عنوان یک نقشه متن باز توسعه داده که افراد می‌توانند توسط آن گذشته محل زندگی خود را مشاهده کنند.

در این نقشه یک اسلایدر برای کنترل سال به چشم می‌خورد و به صورت دقیق می‌توانند تغییرات تمام شهرهای آمریکا از سال ۱۸۰۰ را نشان می‌دهد. این نقشه با گذر زمان به صورت خودکار مدل‌های سه بعدی از ساختمان‌ها تولید می‌کند. این نقشه حتی می‌تواند یک برآورد تقریبی از شکل ظاهری یک شهر از دید عابرپیاده را نیز نشان دهد.

این نقشه که نام «rǝ» برای آن انتخاب شده، نتیجه تلاش کیوریس در حوزه هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در گوگل محسوب می‌شود. اگرچه این نقشه همچنان در مراحل اولیه قرار دارد، اما عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهد و افراد می‌توانند محل زندگی خود را در دهه‌های گذشته مشاهده کنند.

گوگل

این نقشه با استفاده از نقشه‌های تاریخی بیمه آتش‌سوزی که منبعی غنی از اطلاعات محیطی محسوب می‌شود، ساخته شده است. در این منبع اطلاعات دقیقی درباره سن، ابعاد، ارتفاع، نوع سقف و همچنین جنس آن‌ها به چشم می‌خورد. این نقشه مدل‌های سه بعدی ساده از این ساختمان‌ها تولید می‌کند و افراد می‌توانند پیشرفت ساخت آن‌ها در طول سال‌ها را مشاهده کنند.

کیوریس می‌خواهد این نقشه عملکردی بیش از مدلسازی ساختمان‌ها داشته باشد و به همین دلیل یک پروژه متن باز ایجاد کرده تا افراد بتوانند در توسعه آن نقش داشته باشند. افراد می‌توانند تصاویر تاریخی را در اختیار تیم توسعه‌دهنده قرار دهند تا جزئیات بیشتری به شهرها اضافه شود.

با افزودن جزئیات بیشتر به این نقشه، عملکرد آن افزایش پیدا می‌کند و حتی می‌توان از آن برای ساخت بازی‌ها و فیلم‌ها در آینده نیز استفاده کرد، البته این سطح از جزئیات نیازمند اطلاعات زیادی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی