ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

تجارت مخفی خودروسازان برقی؛ هوندا و فیات دست به دامن تسلا شدند

شرکت هوندا که کارنامه بسیار درخشانی در زمینه عرضه فناوری های اختصاصی دارد به همراه یکی از دیگر شرکت‌های بزرگ خودروسازی یعنی فیات ایتالیا از ظرفیت شرکت تسلا در زمینه تولید گازهای گلخانه‌ای استفاده خواهند ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۸ آبان ۱۳۹۹ | ۱۸:۴۵

شرکت هوندا که کارنامه بسیار درخشانی در زمینه عرضه فناوری های اختصاصی دارد به همراه یکی از دیگر شرکت‌های بزرگ خودروسازی یعنی فیات ایتالیا از ظرفیت شرکت تسلا در زمینه تولید گازهای گلخانه‌ای استفاده خواهند کرد و در واقع از دید اتحادیه اروپا هر 3 شرکت  تحت عنوان یک 1 شرکت در زمینه تولید گازهای گلخانه‌ای به حساب می آیند.

پیش از این درباره قوانین سفت و سخت اتحادیه اروپا در زمینه تولید گازهای گلخانه‌ای نوشته بودیم که به چه صورت خودروسازان را مجبور به قطع تولید خودروهای پرحجم می کند. این قوانین در راستای هدایت سریع تر خودروسازان به سمت تولید مدل های هیبریدی و برقی اجرایی می شود.

honda-e-advanced-connectivity

هم پیمان درجه یک اروپا یعنی ایالات متحده آمریکا در 4 سال ریاست جمهوری دونالد ترامپ از هر 10 پیمان بزرگ زیست محیطی جهانی خارج شده است و تولید گازهای گلخانه‌ای و سمی توسط ایالات متحده آمریکا به سرعت در حال افزایش است.

Honda (Acura) NSX vs Mercedes-AMG GT R – DRAG RACE, ROLLING RACE (7)

با این وجود اتحادیه اروپا قانون تولید گازهای گلخانه‌ای به میزان 95 گرم در هر کیلومتر به صورت میانگین را برای تمامی شرکت های خودروسازی وضع کرده است و خودروسازان به سختی در حال رعایت کردن آن هستند.

پیش از این شرکت دایملر آلمان برند مادر مرسدس بنز مجبور به استفاده از ظرفیت شرکت رنو برای رعایت قوانین جدید اتحادیه اروپا شده بود.

در اتحادیه اروپا قوانین حمایتی برای تولید کنندگان خودروی برقی وجود دارد که می‌توانند ظرفیت تولید گازهای گلخانه‌ای CO2 را به دیگر خودروسازان بفروشند و در واقع یک ظرفیت مشترک برای خود ایجاد کنند.

طبق گزارشات شرکت تسلا در سال های 2016 تا 2018 فقط 1.4 میلیارد دلار ظرفیت تولید گازهای گلخانه‌ای CO2 به دیگر خودروسازان فروخته است. پیش از این شریک اصلی تسلا در این زمینه شرکت فیات بود که حال اسم نام بزرگ دیگری یعنی هوندا نیز به گوش می‌رسد.

گازهای گلخانه‌ای

طبق اعلام کمیسیون حمل و نقل اتحادیه اروپا هوندا تنها 1000 دستگاه هوندا E که اولین مدل برقی تولید انبوه این شرکت است را در این اتحادیه عرضه کرده است که رقم کافی برای رسیدن به حد مجاز نیست و به همین دلیل در صورت عدم استفاده از ظرفیت دیگر خودروسازان همچون شرکت تسلا این کمپانی با جریمه های سنگین مواجه خواهد شد.

شرکت فورد نیز قصد دارد تا به ولوو و پولستار سوئد بپیوندد تا از جریمه های سنگین مبرا بماند.

تویوتا و مزدا نیز قصد انجام چنین کاری را دارند و فولکس واگن هم به خودروسازی سایک چین و برند اصلی آن در اروپا یعنی MG پیوسته است تا از جریمه های سنگین اتحادیه اروپا در امان بماند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی