ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

معرفی و بررسی خودرو

معرفی ازنوم پالادیوم؛ مخلوط لوکس ایتالیایی-آمریکایی با پلتفرم وانت

تیرماه گذشته بود که شرکت ایتالیایی ازنوم اتوموتیو (Aznom Automotive) با انتشار چند طرح اولیه از معرفی یک اتومبیل بسیار لوکس در آینده نزدیک خبر داد. حال زمان موعود فرا رسیده و پس از تقریبا ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۸ آبان ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

تیرماه گذشته بود که شرکت ایتالیایی ازنوم اتوموتیو (Aznom Automotive) با انتشار چند طرح اولیه از معرفی یک اتومبیل بسیار لوکس در آینده نزدیک خبر داد. حال زمان موعود فرا رسیده و پس از تقریبا چهار ماه شاهد رونمایی از این خودرو با نام پالادیوم (Palladium) هستیم.

از لحاظ طراحی می‌توان پالادیوم را ترکیبی از مدل‌های سدان و شاسی‌بلند دانست. البته ازنوم اتوموتیو، محصول عجیب و غریب خود را یک «هایپر-لیموزین» که به لطف سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ «توانایی عبور از انواع مسیرها را دارد»، توصیف می‌کند.

این خودرو که با همکاری استودیوی کامال (Camal) و بر مبنای پلتفرم پیکاپ رم 1500 توسعه یافته، در نمای جلو کاملا شبیه مدل‌های تولیدی رولزرویس دیده می‌شود. از المان‌های شاخص این نما باید به مواردی مثل جلوپنجره نورانی و چراغ‌های باریک LED اشاره کرد.

نمای عقب ازنوم پالادیوم طراحی خاصی دارد، البته این خاص بودن هرگز به معنای جذابیت و زیبایی نیست! هر چند این دو ویژگی بیشتر سلیقه‌ای هستند، ولی به احتمال زیاد اکثر افراد نمای عقب پالادیوم را ناهماهنگ و زشت خواهند دید! نکته جالب این نما اینکه صندوق عقب آن حالت کشویی داشته و مثل یک دراور بصورت افقی از جای خود خارج می‌شود.

بهره‌گیری از ضربه‌گیرهای پلاستیکی، قطعات کرومی و گلگیرهای متورم از دیگر خصوصیات ظاهری پالادیوم هستند. در هر حال ازنوم پالادیوم خودروی زیبایی نیست و می‌توان آن را یک مخلوط ایتالیایی-آمریکایی دانست!

در داخل کابین اصل و ریشه ازنوم پالادیوم و ارتباط تنگاتنگ آن با رم 1500 بیشتر نمایان می‌شود. داشبورد این خودروی لوکس در واقع همان داشبورد پیکاپ آمریکایی است که پوششی از چرم بر تن کرده و با اجزای چوبی و آلومینیومی تزئین شده است.

روی پنل درب راننده پالادیوم یک نمایشگر ثانویه اضافه شده است. این نمایشگر لمسی امکان کنترل نورپردازی داخلی، یخچال، تنظیمات صندلی، صندوق عقب و سیستم تهویه را فراهم می‌کند.

بی‌تردید یکی از جذاب‌ترین ویژگی داخل کابین صندلی ردیف عقب است. این صندلی یا به عبارت بهتر مبل راحتی نیز پوششی از جنس چرم داشته و چوب‌کاری شده است. در دو طرف این مبل محفظه‌هایی برای نگهداری از نوشیدنی و جام وجود دارد.

سیستم صوتی با کیفیت ساخت هارمن کاردون، دو دستگاه تبلت مایکروسافت Surface Pro X و ساعت دست‌ساز اشرافی جزو ویژگی‌های قابل ذکر کابین هستند. این ساعت که جنسی از طلا و پالادیوم دارد، قابل جداسازی بوده و می‌توان از آن به عنوان قطعه‌ای لوکس در دکوراسیون منزل استفاده کرد.

و اما مشخصات فنی؛ نیروبخش ازنوم پالادیوم یک موتور 5.7 لیتری V8 توئین توربو است. این موتور توانایی تولید 700 اسب بخار قدرت و 950 نیوتن متر گشتاور را دارد. با چنین خروجی قابل توجهی پالادیوم هم‌ردیف با نسخه TRX از رم 1500 قرار می‌گیرد. نیروی تولیدی موتور در این خودروی مجلل از طریق گیربکس 8 سرعته خودکار و سیستم چهار چرخ محرک به سمت تمامی چرخ‌ها هدایت می‎شود.

پالادیوم روی رینگ‌های عظیم 22 اینچی حرکت می‌کند

با تکیه بر این قوای محرکه توانمند، پالادیوم برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت نیازمند تنها 4.5 ثانیه زمان بوده و قادر است به نهایت سرعت 210 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

وظیفه توقف این خودروی 2,650 کیلوگرمی بر عهده سیستم ترمز ساخت شرکت برمبو گذاشته شده است. این سیستم شامل کالیپرهای شش پیستونه و دیسک‌های 408 میلی‌متری خنک‌شونده در محور جلو و کالیپرهای 4 پیستونه و دیسک‌های 380 میلی‌متری در محور عقب می‌شود.

سقف و کاپوت پالادیوم جنسی از فیبرکربن دارند، سپرها نیز از کامپوزیت و اجزای آلومینیومی ساخته شده‌اند

آنطور که ازنوم اعلام کرده، تنها ده دستگاه از پالادیوم تولید خواهد شد و مشتریان خواهند توانست کوچک‌ترین جزئیات را شخصی‌سازی کنند. درباره قیمت فعلا حرفی به میان نیامده؛ انتظار می‌رود سفارش‌های این کمپانی ایتالیایی بیشتر از چین، روسیه، خاورمیانه و یا ایالات متحده باشد.

ناگفته نماند این نخستین بار نیست که ازنوم اتومبیلی فوق لوکس بر مبنای پیکاپ رم 1500 تولید می‌کند. این شرکت قبلا مدل 263 هزار دلاری Atulux را بر اساس پلتفرم نسل قبلی پیکاپ آمریکایی توسعه داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • afg
    afg | ۱۸ آبان ۱۳۹۹

    صندلی عقبش ام ک ی مبل.بخدا منم همین طرح و در میارم خودم مبل سازم.تازا ظرافت ام نداره اون پاین چروک داره ی دوخت ام نزدن ?????

مطالب پیشنهادی