ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

افزایش درآمد بخش اینترنت اشیاء و خودرو کوالکام در جدیدترین گزارش مالی

کوالکام با استفاده از شبکه 5G فعالیت خود در بخش‌های مختلف مانند اینترنت اشیاء و صنعت خودرو را افزایش می‌دهد و چنین موضوعی در گزارش مالی اخیر آن نیز به چشم می‌خورد. گزارش مالی سه ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۸ آبان ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

کوالکام با استفاده از شبکه 5G فعالیت خود در بخش‌های مختلف مانند اینترنت اشیاء و صنعت خودرو را افزایش می‌دهد و چنین موضوعی در گزارش مالی اخیر آن نیز به چشم می‌خورد.

گزارش مالی سه ماهه چهارم سال مالی کوالکام شامل درآمد آن در بخش‌های اینترنت اشیاء و خودرو می‌شود که اگرچه ارتباط نزدیکی با شبکه 5G دارند، اما آن را از گوشی‌های هوشمند دور می‌کنند. برخی از موارد قابل توجه در این گزارش مالی به شرح زیر هستند:

  • درآمد بخش اینترنت اشیاء کوالکام که شامل صنایع، پهن‌باند بی‌سیم و شبکه می‌شود، در سه فصل قبلی گسترش پیدا کرده و در جدیدترین بازه زمانی به ۹۲۶ میلیون دلار رسیده که درآمد سالانه آن را به ۳.۰۳ میلیارد دلار می‌رساند.
  • این درآمد اینترنت اشیاء به لطف صنعت شبکه، خرده‌فروشی، صنایع، ردیابی و ابزارهای عمودی بدست آمده است.
  • تراشه‌های خودرو برای تله‌ماتیک و کیلومترشمارهای دیجیتال درآمد ۱۸۸ میلیون دلاری برای این کمپانی به همراه داشته‌اند. اگرچه با کوچکترین بخش تجاری کوالکام روبه‌رو هستیم، اما درآمد آن افزایش پیدا می‌کند.
  • درآمد مربوط به قطعات گوشی کوالکام در این بازه زمانی به ۳ میلیارد دلار رسیده که بخشی از آن مربوط به فروش چند هفته‌ای قطعات به شرکت‌های بزرگ مانند اپل می‌شود.

کوالکام

قدم بعدی برای کوالکام، ورود به زیرساخت‌های ابری است. مدیرعامل کوالکام، «استیو مالنکوف» اعلام کرده:

«با بیش از ۱۰ سال سابقه در بخش تحقیق و توسعه هوش مصنوعی و بیش از ۱ میلیارد دستگاه با قابلیت‌های هوشمند مصنوعی و فناوری‌های ما و دارایی‌های اساسی مانند واحدهای پردازشی کم‌مصرف و تخصص در زمینه پردازش سیگنال، به خوبی می‌توانیم رهبری خود در زمینه هوش مصنوعی گوشی‌های هوشمند را در بخش‌های دیگر مانند دیتاسنترها و زیرساخت 5G گسترش دهیم.»

کوالکام

با توجه به گزارش مالی اخیر، به نظر می‌رسد کوالکام در تلاش برای مبارزه با انویدیا است، کمپانی که اخیرا از خرید ARM خبر داده است. علاوه بر این، کوالکام می‌تواند در زمینه پردازش ابری و اینترنت اشیاء با اینتل نیز رقابت کند. به نظر می‌رسد شبکه 5G باعث شده که این کمپانی فعالیت‌های خود را گسترش دهد و تنها در زمینه گوشی‌های هوشمند فعال نباشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی