ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ارزش بازار بیت کوین
تکنولوژی

انتقال ۱۰۰۰ بیت‌کوین پس از یک دهه: قیمت بیت کوین اصلاح می‌شود؟

چند روز پیش شاهد خرج کردن ۲۱ پاداش بلاک بیت کوین مربوط به سال ۲۰۱۰ بودیم و حالا ۲۰ پاداش بلاک جدید با ۱۰۰۰ بیت کوین منتقل شده‌اند. پاداش‌های بلاکی که برای مدت زمان طولانی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۹ آبان ۱۳۹۹ | ۲۳:۳۰

چند روز پیش شاهد خرج کردن ۲۱ پاداش بلاک بیت کوین مربوط به سال ۲۰۱۰ بودیم و حالا ۲۰ پاداش بلاک جدید با ۱۰۰۰ بیت کوین منتقل شده‌اند.

پاداش‌های بلاکی که برای مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، با نام «بیت کوین در خواب» شناخته می‌شوند. طبق تخمین‌ها، نزدیک به ۱.۵ تا ۲ میلیون بیت کوین از این نوع وجود دارد و هیچ‌وقت جابجا نشده‌اند. انتظار می‌رود بخش بزرگی از آن برای «ساتوشی ناکاموتو» باشد، چرا که باور عموم بر این است که نزدیک به ۷۰۰ هزار تا ۱.۱ میلیون بیت کوین را استخراج کرده است.

هزینه کردن پاداش «کوین‌بیس» که یک دهه قدمت دارد، اقدامی عجیب محسوب می‌شود، اما این اولین باری نیست که در سال ۲۰۲۰ چنین موضوعی رخ می‌دهد. چند روز پیش شاهد انتقال ۲۱ پاداش بلاک بودیم و حالا ۲۰ مورد دیگر منتقل شده‌اند.

در انتقال اخیر، ۱۵.۵ میلیون دلار بیت‌ کوین پس از ۱۰ سال جابجا شده است. در سال ۲۰۱۰ پاداش بلاک برای ماینرها برابر ۵۰ بیت کوین بود که با گذر زمان این میزان کاهش شدیدی را تجربه کرده است. تمام این ۲۰ پاداش بلاک صبح روز یکشنبه به یک آدرس منتقل شدند، اما حالا به چندین خروجی تقسیم شده‌اند.

بیت کوین

یک کاوشگر بلاکچین به نام «BlockChair» نشان می‌دهد که برخلاف رشته‌های قبلی سال ۲۰۱۰ که در تاریخ ۲۰ مهر هزینه شده‌اند، مورد جدید فاقد حریم خصوصی بوده است. طبق اطلاعات BlockChair، تمام این بیت‌ کوین‌ها در یک آدرس مشترک ادغام شده‌اند.

یکی از شباهت‌ها میان پرداخت‌ها در سال ۲۰۱۰ و دیروز این است که از پاداش‌های کوین بیس ماه‌های آگوست، سپتامبر و اکتبر ۲۰۱۰ نشات گرفته‌اند. به گفته یکی از تحلیلگران «Btcparser.com»، این بیت‌ کوین می‌توانستند به صرافی‌ها ارسال شوند، اما آن‌ها همچنان منتظر هستند و با توجه به این موضوع شاید ارتباط مستقیمی میان بیدار شدن این بیت کوین و اصلاح قیمت در بازار وجود نداشته باشد.

در سال ۲۰۱۰ صدها یا حتی هزاران نفر در حال استخراج این ارز دیجیتال بوده‌اند، بنابراین نمی‌توان تمام این ۲۰ پادش بلاک را مربوط به ناکاموتو دانست. باید منتظر ماند و دید عرضه این هزار بیت کوین تاثیری روی روند قیمتی این ارز دیجیتال دارد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی