ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کپکام، جدیدترین قربانی در دور جدید حملات سایبری به سازندگان بازی

کپکام که یکی از مطرح‌ترین سازندگان بازی در جهان محسوب می‌شود و در کارنامه آن‌ مجموعه بازی‌هایی مانند «رزیدنت اویل» به چشم می‌خورد، به تازگی قربانی حمله سایبری شده است. در طی این حمله، برخی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۹ آبان ۱۳۹۹ | ۱۸:۴۵

کپکام که یکی از مطرح‌ترین سازندگان بازی در جهان محسوب می‌شود و در کارنامه آن‌ مجموعه بازی‌هایی مانند «رزیدنت اویل» به چشم می‌خورد، به تازگی قربانی حمله سایبری شده است.

در طی این حمله، برخی از شبکه‌های داخلی این کمپانی ژاپنی به حالت تعلیق درآمدند چرا که با دسترسی غیرمجاز مواجه شدند. کپکام اعلام کرده در حال حاضر نشانه‌ای مبنی بر دسترسی به اطلاعات کاربران وجود ندارد.

این سازنده ژاپنی بازی‌های ویدیویی در بیانیه‌ای اعلام کرده که پس از ایجاد مشکلات برای شبکه‌های داخلی و تاثیر آن روی ایمیل کمپانی و همچنین سرورها که فایل‌ها درون آن‌ها ذخیره می‌شوند، به چنین حمله‌ای پی برده است. در این بیانیه نوشته شده:

«کپکام عمیقا برای هرگونه مشکلی که برای سهامداران ایجاد شده، ابراز تاسف می‌کند.»

کپکام

سایت‌ها و بازی‌های آنلاین این برند ظاهرا تحت تاثیر قرار نگرفته‌اند و تحقیقات درباره این حمله سایبری در جریان است. این کمپانی ژاپنی به اطلاعاتی که هکرها به آن دست پیدا کرده‌اند و یا اینکه حتی موفق به سرقت آن‌ها شده‌اند، اشاره‌ای نکرده است.

این اولین باری نیست که یک سازنده بزرگ بازی‌های ویدیویی تحت حملات سایبری قرار می‌گیرد و احتمالا آخرین آن‌ها نیز نخواهد بود. در جدیدترین دور حملات سایبری علاوه بر این کمپانی ژاپنی، کارشناسان به هک شدن شرکت «یوبی‌سافت» نیز اشاره کردند.

طبق اعلام این منابع، بازی «Watch Dogs: Legion» احتمالا هک شده و سورس کد آن به سرقت رفته و به صورت آنلاین افشا شده است. با این حال یوبی‌سافت با عدم تایید این گزارش‌ها، اعلام کرد:

«ما از ادعای این گروه مطلع هستیم و هم اکنون وقوع یک حادثه امنیتی احتمالی را بررسی می‌کنیم.»

این گروه هکری در گذشته ادعا کرده بود که توانسته به اطلاعات داخلی یک سازنده بازی دیگر به نام «کرای‌تک» دست پیدا کند. باید منتظر ماند و دید در آینده این گروه دیگر سازندگان مطرح بازی را هدف قرار می‌دهد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی