ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

خودروسازان: حتی با افت قیمت دلار هم قیمت خودرو کاهش نمی‌یابد

این روزها بازار خودرو در تکاپوی واکنش به تغییر رئیس جمهور آمریکا و افت نسبی قیمت دلار، در حال طی کردن مسیر کاهشی است و بسیاری افراد چشم انتظار کاهش قیمت خودرو در کشور هستند، ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۱۹ آبان ۱۳۹۹ | ۱۵:۱۵

این روزها بازار خودرو در تکاپوی واکنش به تغییر رئیس جمهور آمریکا و افت نسبی قیمت دلار، در حال طی کردن مسیر کاهشی است و بسیاری افراد چشم انتظار کاهش قیمت خودرو در کشور هستند، امری که حداقل در بازار آزاد تا حدی اتفاق افتاده و شاهد کاهش قیمت چند ده الی چند صد میلیون تومانی خودروهای مختلف در سطح بازار هستیم، اما در این شرایط سخن گوی انجمن خودروسازان با تاکید مجدد بر زیان ده بودن فعالیت خودروسازان با قیمت های فعلی، از عدم بازگشت قیمت محصولات دو شرکت بزرگ صنعت خودرو کشورمان سخن گفته است.

به نوشته تسنیم، دبیر انجمن خودروسازان در این زمینه می گوید: «با کاهش قیمت ارز هزینه‌های تولید هم کاهش یافته و خودروساز ابتدا از زیان خارج شده و شاید به سود حداقلی دست پیدا کنند، اما این امر به معنی تغییر در قیمت کارخانه خودروها نیست.»

کاهش قیمت خودرو

این درحالیست که بسیاری از مردم برای سود بیشتر به خرید خودرو اقدام کرده بودند که با شرایط فعلی و کاهش قیمت‌ها در بازار مجبور به فروش خودروهای خود هستند و همین عرضه بیشتر باعث کاهش قیمت خودرو در بازار می‌شود.

بنابراین براساس شرایط فعلی می توان حدس زد که از یک سو شاهد کاهش قیمت در سطح بازار آزاد خواهیم بود و از سوی دیگر، حتی در صورت بهبود یافتن شرایط، خودروسازان در برابر کاهش قیمت محصولات خود مقاومت خواهند کرد، ماحصل این وضعیت می تواند از بین رفتن حاشیه سود نجومی بین قیمت های بازار و کارخانه و رکورد در بازار خودرو باشد که البته به نفع مصرف کنندگان نهایی و به ضرر دلالان تمام خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • pooria_mania
    pooria_mania | ۱۰ آذر ۱۳۹۹

    گردنشون کلفته...اصن همینه که هست

  • herogame
    herogame | ۱۹ آبان ۱۳۹۹

    نویسنده این مقاله طرز فکر جالبی داره!! و با این جمله تموم میکنه این مقاله بی سرو ته رو "که البته به نفع مصرف کنندگان نهایی و به ضرر دلالان تمام خواهد شد." برای مثال قیمت کوییک R سایپا الان 140 در کارخانه ثبت شده و ایشون میگه به نفع مصرف کننده هست این قیمت!! شما کجای ایران زندگی میکنی آقای نویسنده که 140 میلیون بابت این لگن بدی بعد به نفع مصرف کننده هم هست؟

  • Sae77
    Sae77 | ۱۹ آبان ۱۳۹۹

    بله خوبه که خود خودروسازان هم اعتراف میکنن تا رقابتی در کار نباشه دلیلی برای سودجویی و دلالی نکردن ندارن و نرخ ارز و ... فقط بهانه هست.
    خدایی نکرده کسی هم سوال نپرسه با بازار انحصاری، خودروهای با تکنولوژی 30 سال قبل و قیمت همگام با دلار چرا به اصطلاح خودروسازان همچنان ضرر میدن.

مطالب پیشنهادی