ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

آمار مبتلایان قطعی به کرونا از ۵۰ میلیون نفر گذر کرد

بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده توسط دانشگاه «جانز هاپکینز»، آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا از ۵۰ میلیون نفر عبور کرده است. ایالات متحده با حدود ۱۰ میلیون مبتلا به کرونا، بالاترین آمار ابتلا ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۹ آبان ۱۳۹۹ | ۰۹:۰۵

بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده توسط دانشگاه «جانز هاپکینز»، آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا از ۵۰ میلیون نفر عبور کرده است.

ایالات متحده با حدود ۱۰ میلیون مبتلا به کرونا، بالاترین آمار ابتلا به این ویروس را به خود اختصاص داده و پس از آن هند و برزیل به ترتیب با بیش از ۸ و ۵ میلیون مبتلا در رتبه‌های بعدی هستند. تاکنون دستکم ۲۳۰ هزار نفر در ایالات متحده در اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند. بر اساس اطلاعاتی که دانشگاه جانز هاپکینز منتشر کرده، ایران بیش از ۶۸۲ هزار مبتلا به کرونا دارد و آمار فوتی‌ها متأسفانه بیش از ۳۸ هزار نفر ثبت شده است.

ویروس کرونا در تاریخ ۱۱ مارس (۲۱ اسفند ۹۸) توسط سازمان بهداشت جهانی به عنوان پاندمی یا دنیاگیر معرفی شد. در ادامه گزارش نوشته شده که این ویروس تاکنون بیشتر از هر جنگ دیگری که ایالات متحده پس از سال ۱۹۴۵ درگیر آن‌ها شده جان سربازان آمریکایی را گرفته است. علت اصلی مرگ و میر در ایالات متحده، بیماری قلبی اعلام شده که سالانه کمتر از ۶۵۰ هزار نفر در این کشور را به کام مرگ فرو می‌برد.

دنیاگیری ویروس کرونا اقتصاد جهانی را مختل و بسیاری از مردم دنیا را بیکار کرده است و پیامدهای ناگواری همچون رکود اقتصادی، کاهش قدرت خرید مردم و از بین رفتن بسیاری از کسب و کارهای کوچک را در پی داشته و بدتر از همه، مردم را با مفهوم جدیدی به نام «نرمال جدید» آشنا کرده که شامل خو گرفتن با زندگی در قرنطینه، استفاده همیشگی از ماسک در محافل عمومی، فاصله گیری اجتماعی و دیگر اقدامات پیشگیرانه می‌شود.

متخصصین و کارشناسان می‌گویند به خاطر روند صعودی ابتلا به ویروس کرونا و آمار مرگ و میر ناشی از آن، مردم جهان باید تا سال ۲۰۲۱ و احتمالاً ۲۰۲۲ همچنان اقدامات پیشگیرانه را رعایت کنند.

محققان و شرکت‌های مطرح داروسازی جهان سخت مشغول ساخت واکسن بیماری کووید-۱۹ هستند، اما باید دانست که عرضه واکسن ایمن و تأثیرگذار زمان‌گیر است و تولید آن به تعداد کافی برای مصون کردن جمعیت قابل توجهی از مردم زمان‌گیرتر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی