ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

مدیرعامل تویوتا: تسلا آینده را می‌شناسد، اما آینده متعلق به تویوتاست

جولای گذشته، ارزش هر سهم تسلا با افزایش ۴ درصدی به یک رکورد جدید یعنی بالاتر از ۱۱۲۰ دلار دست پیدا کرد تا بازار آن به ۲۱۰ میلیارد دلار برسد. با این رکورد، تسلا توانست ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۹ آبان ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰

جولای گذشته، ارزش هر سهم تسلا با افزایش ۴ درصدی به یک رکورد جدید یعنی بالاتر از ۱۱۲۰ دلار دست پیدا کرد تا بازار آن به ۲۱۰ میلیارد دلار برسد. با این رکورد، تسلا توانست رقبای بسیار بزرگی چون تویوتا و فولکس واگن را کنار زده و به ارزشمندترین برند خودروسازی جهان تبدیل شود. چنین اتفاقی برای شرکتی که در سال 2019 موفق به فروش تنها 367,500 خودرو شده، یک دستاورد فوق‌العاده مهم محسوب می‌شود.

تا همین چند روز پیش مدیران خودروسازان سنتی، واکنش چندان مستقیمی به موفقیت‌های پی در پی تسلا از خود نشان نداده بودند، اما در مصاحبه آنلاینی که بلومبرگ با مدیرعامل تویوتا داشته، آکیو تویودا نکات جالبی را در این رابطه مطرح کرده است.

به اعتقاد آقای تویودا اگر چه تسلا می‌گوید نسخه این شرکت به یک استاندارد در آینده تبدیل خواهد شد، ولی این تویوتا است که «آشپزخانه و آشپز واقعی» را در اختیار داشته و می‌تواند «غذای واقعی» را طبخ کند. البته با وجود این مدیرعامل تویوتا پذیرفته که در حوزه‌هایی مثل کسب سود از تولید خودروهای الکتریکی، نرم‌افزار و محصولات مربوط به انرژی‌های جدید می‌توان درس‌های زیادی از تسلا گرفت.

مدیرعامل تویوتا در خلال صحبت‌هایش مبنی بر پیش‌بینی دو برابر شدن سود عملیاتی کمپانی در سال 2020، این صحبت‌ها را بر زبان آورده است. علی‌رغم چنین رشد قابل توجهی، خودروساز با سابقه و محبوب ژاپنی هنوز قادر نخواهد بود از نظر ارزش بازار به تسلا نزدیک شود.

آقای تویودا در ادامه صحبت‌های خود به نوعی از تسلا انتقاد نیز کرده و افزوده این شرکت «چیزی نمی‌سازد که واقعی باشد» و «مردم فقط نسخه را خریداری می‌کنند.»

مشخص نیست که منظور آقای تویودا از «نسخه» یا دستورالعمل دقیقا چیست. برخی معتقدند منظور مدیرعامل تویوتا از این واژه خودروهای الکتریکی متصل به اینترنت است، حال آنکه برخی دیگر آن را به نجات دنیا از طریق حمل و نقل الکتریکی نسبت می‌دهند.

نکته طعنه‌آمیز اینکه اولین آشپزخانه حرفه‌ای تسلا (کارخانه فریمونت) قبلا متعلق به تویوتا و جنرال موتورز بود. قبل از شکوفایی تسلا، تویوتا با خرید اجزایی مثل موتور و پک باتری برای نسخه برقی نسل دوم RAV4 نقش موثری در رشد این خودروساز کالیفرنیایی ایفا کرد. حال ورق برگشته و این تسلا است که با قرار گرفتن در جایگاهی بهتر، ارزش بیشتری پیدا کرده است!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Milad
    Milad | ۲۰ آبان ۱۳۹۹

    ماسک هم مثل ماسک فقط یه وسیله هستش?

  • ali_mlk
    ali_mlk | ۲۰ آبان ۱۳۹۹

    تویوتا واقعا خودروهای خوبی نسبت به سایر خودرو سازهای ژاپنی تولید نمیکنه،وگرنه برنده هایی مثل مزدا و نیسان و میتسوبیشی و هوندا خودروهای بهتر و مدرن تری تولید میکنن، خودروهای تویوتا انگار که خیلی از تکنولوژی جا موندن و واقعا موتور ضعیفی دارن، فقط هم بهانشون اینه که ما خودرویی می‌سازیم که خیلی دوام میاره، مصرف کننده وقتی لذتی از ماشینش نمیبره چه فایده؟ بیشتر مردمم نهایت بعد از پنج سال ماشین رو با نمونه جدیدتر عوض میکنن،البته منظورم خارج از ایرانه

  • Masht ghorbon
    Masht ghorbon | ۲۰ آبان ۱۳۹۹

    تویوتا چند ساله داره افت می‌کنه چندین فراخوان از تویوتا و لکسوس انجام شد افت تویوتا سمبل افت ژاپنه.

  • آریا
    آریا | ۱۹ آبان ۱۳۹۹

    دیگه حسودی نکن
    ایلان ماسک اراده کنه هر کاری ازش بر میاد
    با اسپیس اکس ناسا رو با اون همه عظمت و تاریخ کنار زد تویوتا که عددی نیست براش

    • Alireza?
      Alireza? | ۲۰ آبان ۱۳۹۹

      اولا نصف اون عظمت و تاریخ ناسا دروغه
      دوما دولت آمریکا بهش باج میده وگرنه ماسک هیچ خری نمیشد...

مطالب پیشنهادی