ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

چرخ‌های آیرودینامیک؛ فناوری جدید اولین شاسی بلند برقی بی ام و iX3

اولین شاسی بلند (SUV) برقی شرکت بی ام و iX3  که در حال عرضه در بازارهای جهانی است به آپشن‌ها و مشخصات خاص و اختصاصی این شرکت مجهز شده است. چرخ‌های آیرودینامیکی یکی از این ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۹ آبان ۱۳۹۹ | ۱۹:۴۵

اولین شاسی بلند (SUV) برقی شرکت بی ام و iX3  که در حال عرضه در بازارهای جهانی است به آپشن‌ها و مشخصات خاص و اختصاصی این شرکت مجهز شده است.

چرخ‌های آیرودینامیکی یکی از این موارد است. این چرخ‌ها به نحوی از آلیاژ سبک وزن آلومینیومی ساخته شده‌اند که کل سطح مقطع آن‌ها به طور مناسبی از آلیاژ مذکور بهره برده تا مقاومت هوا در این ناحیه کاهش یابد.

این اولین بار است که بی ام و از چرخ‌های آیرودینامیکی آلومینیومی ریخته گری شده به همراه قطعات پلاستیکی استفاده می‌کند.

چرخ‌های آیرودینامیکی مذکور به نسبت نمونه مورد استفاده در بی ام و X3 احتراق داخلی (بنزین و گازوئیل سوز) در حدود 5 درصد درگ یا همان میزان مقاومت در برابر هوا را کاهش می‌دهند. این تنها تغییر بی ام و برای بهینه‌تر کردن این شاسی بلند نیست و به مدد همین تغییر کوچک در حدود 15 درصد وزن کلی چرخ‌ها نیز کاهش پیدا کرده است.

چرخ‌های آیرودینامیکی

همین تغییرات کوچک باعث شده تا در حدود 2 درصد مصرف انرژی iX3 در تست اتحادیه اروپا یعنی WLTP کاهش پیدا کند. این موضوع به معنای افزایش برد حرکتی خودرو به میزان 10 کیلومتر است.

مالکین خودرو می‌توانند این چرخ‌های جدید را شخصی سازی کنند و امکان انتخاب رنگ مات یا براق برای آن‌ها وجود دارد. حتی امکان شخصی سازی درزهای چرخ نیز فراهم شده است.

بی ام و iX3 به یک موتور الکتریکی مجهز است که نیرو رسان چرخ‌های عقب است. این موتور توانایی تولید 282 اسب بخار نیرو و 400 نیوتن متر گشتاور را دارد.

برد حرکتی آن نیز به مدد بسته باتری 80 کیلوواتی، لیتیوم یونی در حدود 400 کیلومتر است. تولید این خودروی برقی به شریک چینی بی ام و یعنی برلیانس محول شده است و قرار است به طور کامل در این کشور تولید شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی