ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل
تکنولوژی

اپل ارائه سفارشات جدید به پگاترون را به خاطر تخطی از قوانین کار تعلیق کرد

اپل امروز اعلام کرد که ارائه سفارشات جدید به تامین‌کننده تایوانی خود، «پگاترون» را به علت درخواست از پرسنل دانشجو برای کار در شیفت‌های شب یا اضافه کاری، تعلیق می‌کند. پگاترون برای پنهان کردن تخلفات ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۹ آبان ۱۳۹۹ | ۱۱:۱۵

اپل امروز اعلام کرد که ارائه سفارشات جدید به تامین‌کننده تایوانی خود، «پگاترون» را به علت درخواست از پرسنل دانشجو برای کار در شیفت‌های شب یا اضافه کاری، تعلیق می‌کند.

پگاترون برای پنهان کردن تخلفات خود، کارکنان دانشجو را در دسته اشتباهی قرار داده و اسناد مربوط به این کار را جعل کرده. این کمپانی در برخی موارد نیز با اجازه دادن به دانشجویان برای کار کردن در زمینه‌ای که با رشته‌ آن‌ها مرتبط نیست، منشور اخلاقی تامین‌کننده اپل را نقض کرده است.

اپل در بیانیه‌ای اعلام کرده:

«چندین هفته پیش به این موضوع پی بردیم که یکی از تامین‌کنندگان اپل در چین به نام پگاترون، منشور اخلاقی ما درباره برنامه کاری دانشجویان را نقض کرده. اپل فعالیت‌های پگاترون را به حالت تعلیق درآورده و تا زمانی که تمام اقدامات اصلاحی موردنیاز را انجام ندهد، سفارش جدیدی از سوی ما دریافت نخواهد کرد.»

اپل در تحقیقات خود به مدارکی مبنی بر کار اجباری یا استفاده از کارکنان زیر سن قانونی دست پیدا نکرده و اکنون مدیر اجرایی که نظارت مستقیم روی این برنامه داشته نیز اخراج شده است. اپل در ادامه گفته:

«افراد مسئول نقض این منشور اخلاقی، اقدامات زیادی را برای فرار از مکانیزم‌های نظارتی ما انجام دادند.»

پگاترون

پگاترون در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرده که کارکنان دانشجو در «شانگهای» و «کونشان» بدون رعایت قوانین و مقررات محلی مشغول به فعالیت بوده‌اند. در این بیانیه آمده که آن‌ها از خطوط تولید خارج شده‌اند و خسارت مناسبی به آن‌ها پرداخت می‌شود.

پگاترون یکی از تولیدکنندگان مهم آیفون به همراه فاکسکان محسوب می‌شود. اپل و تامین‌کنندگان آن در سال‌های اخیر به شرایط کاری نامناسب کارکنان متهم شده بودند، اما این غول فناوری آمریکایی با انتشار گزارش سالانه بررسی زنجیره تامین آیفون، تلاش می‌کند چنین اتهاماتی را رد کند. در سال ۲۰۱۷ اپل و فاکسکان اعلام کردند که شمار کمی از دانشجویان در یکی از کارخانه‌ها اضافه کاری می‌کنند که نقض‌کننده قوانین محلی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Tesla
    Tesla | ۲۰ آبان ۱۳۹۹

    یاد مگاترون در تبدیل شوندگان افتادم

مطالب پیشنهادی