ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ارزش استارتاپ اتومبیل خودران Pony.ai با جذب سرمایه به ۵.۳ میلیارد دلار رسید

Pony.ai، استارتاپ چینی خودروهای بدون راننده سرمایه جدید جذب کرد و ارزش آن به ۵.۳ میلیارد دلار رسید. استارتاپ Pony.ai موفق شد در آخرین دور سرمایه گذاری که به رهبری سازمان Ontario Teachers’ Pension Plan ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۹ آبان ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

Pony.ai، استارتاپ چینی خودروهای بدون راننده سرمایه جدید جذب کرد و ارزش آن به ۵.۳ میلیارد دلار رسید.

استارتاپ Pony.ai موفق شد در آخرین دور سرمایه گذاری که به رهبری سازمان Ontario Teachers’ Pension Plan Board کانادا انجام شد، ۲۶۷ میلیون دلار سرمایه جذب کند. این استارتاپ می‌گوید تاکنون در مجموع ۱ میلیارد دلار سرمایه جذب کرده است.

استارتاپ Pony.ai مشابه شرکت‌هایی مثل ویمو (Waymo) عمل می‌کند و قرار است فناوری مورد نیاز برای خودران کردن اتومبیل‌ها را تولید کرده و به شرکت‌های دیگر بفروشد. «James Peng»، مدیرعامل Pony.ai می‌گوید این استارتاپ به لطف جذب سرمایه جدید قادر به توسعه سریع فناوری‌های خودران بوده و آن‌ها را به بازارهای بین المللی خواهد آورد.

استارتاپ مورد بحث که دفتر مرکزی آن در کالیفرنیا و جنوب شهر گوانگ‌ژو واقع شده، مشغول آزمایش فناوری خودران در خیابان هاست، البته طبق قوانین راننده همچنان باید پشت فرمان خودرو بنشیند.

Pony.ai سال ۲۰۱۸ در شهر گوانگ‌ژو سرویس تاکسی خودران را راه اندازی کرد و در پی آزمایش ناوگان خودروهای بدون راننده در شهر شانگهای است. این شرکت همچنین سرویس تاکسی خودران را درشهرهای «ارواین» و «فریمانت» ایالت کالیفرنیا آزمایش کرد، ولی شیوع ویروس کرونا برنامه‌ها را مختل کرد و این شرکت مجبور شد از ناوگان اتومبیل‌های خودران برای ارسال سفارشات استفاده کند.

جالب است بدانید این استارتاپ تاکنون با شرکت‌های بزرگ صنعت خودرو مثل تویوتا و گروه FAW همکاری کرده و از آن‌ها سرمایه جذب کرده است.

پیش‌بینی می‌شود اتومبیل‌های خودران به کسب و کار سودآوری در چند دهه آینده در چین تبدیل شوند. آنطور که در گزارش نوشته شده، اتومبیل‌های خودران تا سال ۲۰۴۰ حداکثر ۶۶ درصد از کیلومترهای طی شده توسط خودروهای سرنشین دار در چین را به خود اختصاص خواهند داد که می‌تواند درآمد ۱.۱ تریلیون دلاری را تولید کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۹ آبان ۱۳۹۹

    دیگه باید کم کم به فکر جایگزین برای دیجیاتو باشیم
    تمام اخبارش شده چین
    به ما چه ربطی داره تو اون خرابشده چی میگذره

مطالب پیشنهادی