ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

FDA کارایی اپل واچ را برای پایان دادن به کابوس‌های شبانه تایید کرد

«سازمان غذا و دارو» آمریکا کارایی اپلیکیشن «Nightware» اپل واچ را برای بهبود کیفیت خواب و پایان دادن به کابوس‌های شبانه افراد مبتلا به «اختلال استرس پس از سانحه» یا «PTSD» تایید کرد. افرادی که ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۹ آبان ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

«سازمان غذا و دارو» آمریکا کارایی اپلیکیشن «Nightware» اپل واچ را برای بهبود کیفیت خواب و پایان دادن به کابوس‌های شبانه افراد مبتلا به «اختلال استرس پس از سانحه» یا «PTSD» تایید کرد.

افرادی که از اختلال PTSD رنج می‌برند، دچار کابوس‌های شبانه می‌شوند. اپلیکیشن Nightware که با اپل واچ کار می‌کند،‌ در عرض چند روز از طریق حسگرهای پایش ضربان قلب و کنترل حرکات بدن در حالت خواب، الگوریتم پایه خواب کاربر را پایش می‌کند. وقتی فرد دچار کابوس می‌شود، اپلیکیشن Nightware این موضوع را تشخیص می‌دهد و اپل واچ برای خلاص کردن وی از کابوس، با لرزش‌هایی روی دست بیمار،‌ وی را از خواب بیدار می‌‌کند. 

اپلیکیشن Nightware در واقع یک راهکار درمانی مستقل برای رهایی از کابوس‌‌های شبانه در اثر اختلال PTSD نیست و باید تحت نظارت درمانگر مورد استفاده قرار گیرد. در واقع نمی‌توان برای تمامی بیمارانی که دچار این اختلال هستند، نسخه واحدی پیچید.

برای مثال، این راهکار برای افرادی که شب‌ها در حین خواب راه می‌روند یا رفتارهای خشونت آمیزی از خود نشان می‌دهند، مناسب نیست. در برخی مواردی که اختلال حاد است، باید فورا با پزشک تماس گرفته شود و تنها به بیدار شدن از خواب با اپل واچ نمی‌توان اکتفا کرد.

قبل از رفتن به رختخواب، بیمار باید از این برنامه کاربردی استفاده کند؛ اما در حین تماشای تلویزیون یا خواندن کتاب، اگر برنامه فعال باشد، ممکن است هشدارهای کاذب بدهد و اطلاعات نادرستی را ثبت کند.

براساس اعلام FDA، این راهکار به مدت 30 روز، روی 70 بیمار مورد بررسی قرار گرفته است. بررسی‌های انجام شده نشان روی کیفیت خواب افرادی که در این مطالعه شرکت کرده‌اند، خبر از بهبود کیفیت خواب آنها می‌دهد. در نهایت به نظر می‌رسد مزیت‌های این راهکار بیش از خطرات احتمالی آن است.

طی سال‌های اخیر، اپل واچ به عنوان گجتی که می‌تواند نقش موثری در نجات جان انسان‌ها داشته باشد، شناخته می‌شود هرچند برخی گزارش‌ها نیز مبنی بر جمع آوری داده‌های غیر واقعی ازطریق اپل واچ منتشر شده است. ماه گذشته مشخص شد اپل واچ در ۹۰ درصد موارد کاربران سالم را روانه بیمارستان می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی