ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

برزیل آزمایش واکسن کرونا چینی را به دلیل «اتفاقی ناگوار و جدی» متوقف کرد

مقامات بهداشتی برزیل آزمایش واکسن کرونای شرکت چینی Sinovac را به دلیل گزارش «اتفاقی ناگوار و جدی» متوقف کردند. آژانس ملی مراقبت‌های بهداشتی برزیل موسوم به «آنویسا» روز دوشنبه اعلام کرد که آزمایش انسانی واکسن ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۰ آبان ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۰

مقامات بهداشتی برزیل آزمایش واکسن کرونای شرکت چینی Sinovac را به دلیل گزارش «اتفاقی ناگوار و جدی» متوقف کردند.

آژانس ملی مراقبت‌های بهداشتی برزیل موسوم به «آنویسا» روز دوشنبه اعلام کرد که آزمایش انسانی واکسن CoronaVac را به خاطر گزارش اتفاقی ناگوار و جدی متوقف کرده است. این آژانس محل وقوع حادثه و همچنین مدت زمان توقف آزمایش را اعلام نکرد.

مؤسسه تحقیقات پزشکی Butantan که مأمور انجام آزمایش انسانی واکسن CoronaVac در برزیل است، به رسانه‌های محلی گفته توقف آزمایش این واکسن به مرگ ارتباط داشته ولی تأکید کرد که «این مرگ ارتباطی به واکسن نداشته است.»

بر اساس داده‌های دانشگاه «جانز هاپکینز»، برزیل با ۵.۶ میلیون نفر مبتلای قطعی به ویروس کرونا پس از ایالات متحده و هند بالاترین آمار ابتلا به کرونا را دارد. نزدیک به ۱۶۳ هزار نفر در این کشور جان خود را در اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

واکسن CoronaVac یکی از چند واکسنی است که مراحل پایانی آزمایش‌های انسانی را پشت سر می‌گذارد. شرکت چینی Sinovac که این واکسن را توسعه داده می‌گوید به «ایمنی آن اطمینان دارد» و آزمایش آن روی هزاران نفر از مردم چین را شروع کرده است.

آزمایش واکسن CoronaVac در کشورهای اندونزی و ترکیه نیز در جریان است و تاکنون گزارشی در مورد توقف آزمایش‌ها از سوی این دو کشور منتشر نشده است.

برزیل در حال آزمایش چهار واکسن کرونا است که شامل واکسن دانشگاه آکسفورد و آسترازنکا، شرکت جانسون و جانسون و همچنین واکسن شرکت فایزر می‌شود. به گفته سازمان جهانی بهداشت در حال حاضر در دنیا حداقل ۱۰ واکسن کرونا مراحل پایانی آزمایش انسانی را پشت سر می‌گذارند که چهار تای آن‌ها ساخت چین هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی