ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جی‌پی مورگان: مهاجرت اپل به پردازنده اختصاصی احتمالا قیمت مک‌بوک‌ها را کاهش می‌دهد

«جی‌پی مورگان» پیش‌بینی می‌کند که تصمیم اپل به استفاده از پردازنده اختصاصی در مک‌بوک‌ها هزینه تولید آن‌ها را کاهش خواهد داد و این مساله می‌تواند به تولید لپ تاپ‌های ارزان قیمت‌تری برای کاربران منجر شود. ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۰ آبان ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۰

«جی‌پی مورگان» پیش‌بینی می‌کند که تصمیم اپل به استفاده از پردازنده اختصاصی در مک‌بوک‌ها هزینه تولید آن‌ها را کاهش خواهد داد و این مساله می‌تواند به تولید لپ تاپ‌های ارزان قیمت‌تری برای کاربران منجر شود.

تحلیلگران شرکت خدمات مالی جی‌پی مورگان (JP Morgan) معتقدند یکی از مهم‌ترین محصولاتی که اپل در رویداد One More Thing امشب رونمایی می‌کند، مک بوک مبتنی بر پردازنده «اپل سیلیکون» خواهد بود که به طور رسمی پروسه دو ساله انتقال کامل دیوایس‌های macOS به پردازنده ساخت اپل را کلید می‌زند.

تحلیلگران جی‌پی مورگان می‌گویند اپل با مجهز کردن مک بوک‌ها به پردازنده اختصاصی، به دنبال کنترل بیشتر بر نقشه راه فناوری پردازنده مک بوک‌ها و همچنین ایجاد یک معماری مشترک برای تمام محصولات این شرکت است، بنابراین توسعه دهندگان کار آسان تری برای ساخت و بهینه‌سازی اپلیکیشن ها برای محصولات اپل در پیش خواهند داشت.

به عقیده جی‌پی مورگان استفاده از پردازنده اپل سیلیکون سبب کاهش هزینه‌های تولید خواهد شد و بنابراین ممکن است هزینه نهایی دیوایس‌های مک نیز کاهش پیدا کرده و کاربران بیشتری توانایی خرید آن‌ها را پیدا کنند. به گفته این شرکت اپل احتمالاً یک مک بوک جدید در بازه قیمتی بین مک بوک پرو و مک بوک ایر با شروع قیمت ۱۰۰۰ دلار روانه بازار خواهد کرد.

تحلیلگران شرکت یاد شده می‌گویند استفاده اپل از پردازنده اختصاصی هزینه فهرست مواد اولیه (BOM) مک بوک‌ها را به خاطر مراوده مستقیم این شرکت با تولید کنندگان تراشه مثل TSMC در حدود ۷۵ دلار کاهش می‌دهد، در نتیجه قیمت مک بوک‌ها نیز کاهش پیدا خواهد کرد که می‌تواند مسیر را برای افزایش فروش این لپ‌تاپ‌ها هموار کند. جی‌پی مورگان می‌گوید اپل در کنار معرفی مک بوک جدید احتمالاً از دیوایس ردیابی «ایرتگ» نیز رونمایی می‌کند.

رویداد One More Thing امشب ساعت ۲۱:۳۰ به وقت ایران برگزار می‌شود. دیجیاتو این مراسم را به صورت زنده پوشش می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Amin@chy
    Amin@chy | ۲۰ آبان ۱۳۹۹

    خب از نظر کسی که کمی کارهای گرافیکی انحام میده و هم به مک و ویندوز دسترسی داره میگم که خرید یه مک بوک خیلی به صرفه تر از خرید سیستم هستش چون واقعا ولی با مک کار کردم هیچ ایرادی ندیدم یه وقت لگ بزنه یا کرش کنه ولی خب ویندوز چرا ولی خب شاید خرید مک برای کسی که همه کار رو میخواد مثل بازی خوب نباشه من شکایتی از قیمت مک بوک ندارم یا آی من فقط به نظرم قیمت مک پرو و مک مینی گرون هستن

  • Amirabbas103024
    Amirabbas103024 | ۲۰ آبان ۱۳۹۹

    همونجوری که اپل قیمت آیپد رو تا کف ۳۰۰ دلار رسوند، قیمت مک ها رو هم تا کف حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ می‌رسونه.

  • afg
    afg | ۲۰ آبان ۱۳۹۹

    جی پی اشتباه میکنه.اپل هیچ وقت اینکارو نمیکنه چون همش دونبال سود بیشتره

    • Reza12022
      Reza12022 | ۲۰ آبان ۱۳۹۹

      دقیقا خواستم بیام همین نظرو بزارم دیدم شما گذاشتین ،،اپل فقط فکر سوده به هرقیمتی ،، قیمت بیاره پایین؟!؟!!؟ طرف عشقش اینه۵۰ میلیون بده آیفوون 12

مطالب پیشنهادی