ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دستور پیگیری ترخیص دستگاه‌های استخراج رمز ارز توسط دولت صادر شد

رئیس دفتر رئیس‌جمهور از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خواست تا نسبت به اجرایی شدن مصوبه هیات وزیران مبنی بر تعیین و تکلیف تجهیزات استخراج رمز ارز موجود در کشور اقدامات لازم صورت بگیرد. ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۰ آبان ۱۳۹۹ | ۱۷:۵۰

رئیس دفتر رئیس‌جمهور از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خواست تا نسبت به اجرایی شدن مصوبه هیات وزیران مبنی بر تعیین و تکلیف تجهیزات استخراج رمز ارز موجود در کشور اقدامات لازم صورت بگیرد.

چندی پیش بود تعدادی از فعالان حوزه ماینینگ با تجمع در برابر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خواستار به رسمیت شناخته شدن فعالیت‌شان شدند. این گروه همچنین درخواست داشتند تا دولت به حل مشکلات گمرکی دستگاه‌های ماینینگ ضبط شده رسیدگی کند تا بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند. این افراد با در دست داشتن پلاکاردهایی که عبارت «من قاچاقچی نیستم» روی آن نقش بسته بود، خواستار رسیدگی به این مشکلات شده‌ بودند و حالا با نامه‌ای که کمیسیون رمز ارز سازمان نصر ارسال کرده، بالاخره در حال رسیدن به نتیجه اعتراضات خود هستند.

گفتنیست پس از گذشت ۴ ماه از تایید مصوبه‌ای که برای تعیین و تکلیف دستگاه‌های ماینر توسط دولت انجام شد، هنوز اتفاق خاصی برای ماینرها و کالاهای ضبط شده‌شان توسط گمرک رخ نداده و آنها پیگیر این مشکل خود هستند. طبق این مصوبه «مالکان دستگاه‌های ضبط شده می‌توانند با مراجعه به سایت بهین یاب وزارت صمت حقوق گمرکی و دولتی آن را پرداخت نمایند و پس از آنکه دستگاهشان را ثبت قانونی کردند، آن را از نهادی که ضبط کرده پس بگیرند. اما به نظر می‌رسد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز چندان همکاری در این زمینه از خود نشان نداده است.

بر این اساس کمیسیون بلاکچین و رمزارز نصر دوازدهم آبان‌ماه سال جاری طی نامه‌ای رسمی به دکتر محمود واعظی سرپرست نهاد ریاست جمهوری و رئیس دفتر رئیس‌جمهور خواستار پیگیری عاجل و اجرایی شدن مصوبه هیئت‌وزیران در خصوص تعیین تکلیف تجهیزات استخراج رمزارز شد. در متن این نامه چنین آمده است:

«متاسفانه مصوبه شماره ۳۹۲۲۸/ت۵۷۳۷۳، مورخ ۱۳۹۹/۰۴/۱۵ هیئت محترم وزیران در خصوص تعیین تکلیف تجهیزات استخراج رمزارز موجود در کشور که متضمن شروع فعالیت‌های قانونی و جلوگیری از فعالیت‌های غیرقانونی است، تاکنون پس از گذشت چهار ماه، آیین‌نامه اجرایی مصوبه مذکور توسط ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ابلاغ و اجرا نشده و به‌تبع آن فعالیت‌های مرتبط یا توقیف گردیده و یا بخشی از آن توسط نهادهای مرتبط با برخوردهای قضایی و انتظامی متوقف می‌شود. مستدعی است با عنایت به توانمندی‌های بالای این صنعت در امر اشتغال ارزآوری و پشتیبانی از پول ملی، مقرر فرمایید هرچه سریع‌تر نسبت به اجرایی شدن مصوبه مذکور اقدام عاجل صورت پذیرد و جلوی خسران بیشتر برای کشور، دولت و فعالین بخش خصوصی گرفته شود.»

عصر دیروز «محمود واعظی» در پاسخ این نامه، از ستاد مبارزه با قاچاق کالا خواست که در این زمینه همکاری و تسهیل‌گری کند. واعظی از این ستاد خواسته در خصوص «درخواست اجرایی شدن مصوبه مربوط به تعیین تکلیف تجهیزات استخراج رمز ارز موجود در کشور» همکاری لازم صورت بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • banxter
    banxter | ۲۱ آبان ۱۳۹۹

    اگه خبر ندارید بدونید که دستگاه هایی که تو گمرک بودن یا ضبط شده بودن رو برداشتن و دارن در ابعاد وسیعی ازشون استفاده میکنن واسه همین پس نمیدن چون بطور غیر قانونی در حال استفاده از دستگاه های مردم هستن..

مطالب پیشنهادی