ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

وزارت بهداشت روسیه: واکسن کرونای ما هم بیش از ۹۰ درصد موثر است

تنها چند ساعت پس از خبر اثربخشی ۹۰ درصدی واکسن کرونای شرکت فایزر، وزارت بهداشت روسیه اعلام کرد واکسن کرونای این کشور نیز تصادفاً به همین میزان مؤثر است. مقامات بهداشتی روسیه اعلام کردند که ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۰ آبان ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۱

تنها چند ساعت پس از خبر اثربخشی ۹۰ درصدی واکسن کرونای شرکت فایزر، وزارت بهداشت روسیه اعلام کرد واکسن کرونای این کشور نیز تصادفاً به همین میزان مؤثر است.

مقامات بهداشتی روسیه اعلام کردند که واکسن کووید-۱۹ روسیه به نام «اسپوتنیک V» نیز ۹۰ درصد مؤثر است. این در حالیست که روز گذشته شرکت‌های فایزر و بایواِن‌تک (BioNTech) از توسعه واکسن کرونا با اثربخشی بیش از ۹۰ درصد خبر دادند.

«اوکسانا دراپکینا» (Oksana Drapkina)، رییس یک انستیتو تحقیقاتی که تحت نظارت وزارت بهداشت روسیه فعالیت می‌کند، گفت: «ما موظف هستیم اثربخشی واکسن اسپوتنیک V را در شهروندانی که آن را دریافت کرده‌اند مشاهده کنیم. بر اساس مشاهدات ما، اثربخشی این واکسن بیشتر از ۹۰ درصد است و این یعنی تولید یک واکسن مؤثر دیگر. این خبر بسیار خوبی برای همه است.»

او تنها به اثربخشی واکسن روسیه بر اساس مشاهدات بسنده کرد و سخنی از داده‌های به دست آمده از کارآزمایی‌های بالینی به میان نیاورد.

«الکساندر گینتسبرگ» (Alexander Gintsburg)، رییس مؤسسه Gamaleya که واکسن اسپوتنیک V را توسعه داده، ضمن ابراز خوشحالی از خبر آزمایش موفق واکسن کرونای شرکت فایزر گفت: «انتظار داریم در آینده نزدیک نتایج کارآزمایی‌های بالینی واکسن اسپوتنیک V را منتشر کنیم. مطمئن هستم که اثربخشی واکسن ما نیز بالا خواهد بود.»

پوتین اواخر مرداد ماه امسال مدعی شد روسیه اولین واکسن کرونای جهان به نام اسپوتنیک V را ساخته است. روسیه در حال آزمایش این واکسن روی ۴۰ هزار نفر از مردم مسکو است و می‌گوید به زودی نتایج آزمایش انسانی گسترده یا همان کارآزمایی بالینی فاز سه آن را منتشر می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی