ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مرورگر امن
نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: شش مرورگر امن و ضامن حریم خصوصی برای موبایل

طی سال‌های اخیر، واژه‌هایی مثل «امنیت» یا «حریم خصوصی» میان کاربران اینترنت اهمیت بیشتری پیدا کرده. از یک سو تهدیدات مجازی پیشرفته‌تر و خطرناک‌تر از همیشه شده‌اند و از سوی دیگر، مرورگرها بیشتر از آنکه ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۰ آبان ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

طی سال‌های اخیر، واژه‌هایی مثل «امنیت» یا «حریم خصوصی» میان کاربران اینترنت اهمیت بیشتری پیدا کرده. از یک سو تهدیدات مجازی پیشرفته‌تر و خطرناک‌تر از همیشه شده‌اند و از سوی دیگر، مرورگرها بیشتر از آنکه روی قابلیت‌های فنی مانور بدهند از کلیدواژه امنیت برای اثبات برتری خود نسبت به رقبایشان استفاده می‌کنند.

اما از بین تمام مرورگرهایی که ادعای امنیت بالا دارند، شاید تعداد آن‌هایی که واقعا در حفظ امنیت و حریم خصوصی کاربر حرفی برای گفتن دارند به تعداد انگشتان دست هم نرسد. در این مقاله جعبه ابزار قصد داریم شما را با چند مرورگر امن آشنا کنیم که با ویژگی‌های امنیتی خود به شهرت رسیده‌اند.

Brave Browser

مرورگر امن

این مرورگر از همان ابتدای عرضه، شجاعانه اعلام کرد که خواستار مبارزه با تبلیغات اینترنتی است و الحق که تا امروز در این کار سنگ تمام گذاشته. Brave Browser تقریبا هر چیزی که بتواند مانع از نفوذ تبلیغات ردیاب اینترنتی (به اصطلاح Tracker ها) به دیوایس شما بشود را در خود دارد.

از مسدود کردن ترکرها گرفته تا جستجوی مخفی، مرور مخفی وبسایت‌ها، حالت مرور فورس وبسایت‌ها در بستر HTTPS، مسدود کردن اسکریپت‌های تبلیغاتی و کوکی‌های شخص ثالث از جمله این ویژگی‌های مثبت و کاربردی به شمار می‌آیند.

مرورگر بریو به خاطر ساختار امنیت محوری که دارد، طی یکی دو سال اخیر به‌روزرسانی‌های سنگینی دریافت کرده که بعضی از آن‌ها شاکله مرورگر را از بیخ و بن دچار تحول کرده‌اند. همین هم باعث شده که گه گداری در آن به باگ‌های ریز و درشت بربخورید. ولی خوشبختانه به‌روزرسانی‌های سال 2020 بریو عمدتا در تلاش برای رفع این باگ‌ها و رساندن مرورگر به مرحله ثبات و پایداری بوده‌اند.

Brave Private Browser

Brave Private Browser

سازنده: Brave Software قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 107 / 157 مگابایت زبان:

Dolphin Zero

مرورگر امن

دلفین جزو مرورگرهاییست که خیلی‌ها اسمش را شنیده‌اند و لوگوی آن هم برای بسیاری آشناست، اما کاربران زیادی به سراغش نمی‌روند. با این وجود اگر مهم‌ترین دغدغه شما در مرور اینترنت امنیت و حفظ حریم خصوصی است، بد نیست به دلفین زیرو نیم نگاهی داشته باشید.

دلفین زیرو یکی از سبک‌ترین مرورگرهاست، به طوری که فایل نصبی‌اش فقط 500 کیلوبایت فضا را اشغال می‌کند. در کنار این ویژگی بسیار عالی، حالت Do Not Track را هم به شما ارائه می‌کند که با مرور وبسایت‌ها از Tracker ها در امان بمانید.

هر چند دلفین از نظر فنی نمی‌تواند با مرورگرهایی مثل کروم یا فایرفاکس همسنگ باشد ولی ویژگی‌هایی مثل حجم کم، پشتیبانی از ژست‌های حرکتی، تم‌های جذاب و امکان دانلود مستقیم ویدیوی سایت‌ها در مرورگر عواملی هستند که ده‌ها هزار کاربر را به سوی این مرورگر اینترنتی جذب کرده‌اند.

Dolphin Zero

Dolphin Zero

سازنده: Dolphin Browser قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 22.6 / 0.5 مگابایت زبان:

DuckDuckGo Privacy Browser

مرورگر امن

موتور جستجوی DuckDuckGo به دلیلی خاص و منطقی میان کاربران به محبوبیت رسیده: این که مثل گوگل و بینگ فضول و مداخله‌جو نیست و اگر چیزی را برایتان جستجو کرد، در عوض تک تک حرکاتتان در محیط اینترنت را زیر نظر نمی‌گیرد.

این موضوع تا حدی در مورد مرورگر DuckDuckGo هم مصداق دارد. مرورگر مورد اشاره جستجوگر پیش‌فرض و اختصاصی خود را دارد که ردیابی حرکات شما جزو برنامه‌هایش نیست.

از سوی دیگر حالت مرور فورس HTTPS و مسدود کردن کوکی‌ها و ترکرهای شخص ثالث هم کمک می‌کنند که مرور امن و بی‌دردسری را تجربه کنید. این موارد در کنار رابط کاربری خوب و دلچسب  باعث شده که DuckDuckGo با میانگین نمره 4.7 در پلی‌استور به یکی از موفق‌ترین مرورگرهای اینترنتی تبدیل شود.

DuckDuckGo Privacy Browser

DuckDuckGo Privacy Browser

سازنده: .DuckDuckGo, Inc قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 95 / 12 مگابایت زبان:

Firefox Focus

مرورگر امن

موزیلا در راستای ارضای خواسته‌ طرفدارانی که یک مرورگر امنیت محور می‌خواستند، Firefox Focus را معرفی کرد که از بسیاری جهت یک مرورگر امن و قدرتمند به شمار می‌آید.

فایرفاکس فوکوس تمام ویژگی‌های لازم برای تبدیل شدن به یک مرورگر امن را در خود دارد، از جمله اینکه حرکاتتان حین وبگردی رصد نمی‌شود و به محض خروج از مرورگر شاهد پاک شدن هیستوری خواهید بود.

با این وجود همین امکانات را می‌توانید با نصب افزونه در فایرفاکس معمولی هم بدست بیاورید. اما اگر ویژگی‌های پرتعداد و سنگینی فایرفاکس اصلی را نمی‌خواهید احتمالا فایرفاکس فوکوس بتواند گزینه بهتری برایتان باشد.

Firefox Focus

Firefox Focus

سازنده: Mozilla قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 24.8 مگابایت زبان:

InBrowser

مرورگر امن

مرورگر InBrowser گزینه کمتر شناخته شده‌ای است که ویژگی‌های امنیتی بسیار خوبی دارد. در درجه اول اینکه هیچ فعالیتی که در آن انجام می‌دهید در تاریخچه مرورگر ثبت و ضبط نمی‌شود. بنابراین لازم نیست نگران کوکی‌ها و تاریخچه مرور مرورگر باشید.

نکته بعد اینکه با نصب این مرورگر، قادر به دسترسی به شبکه Tor هم هستید و در این حالت به معنای حقیقی کلمه غیرقابل ردیابی خواهید شد. اما از دیگر ویژگی‌های خوب این مرورگر هم می‌توان به سازگاری با پسورد منیجر LastPass، موتور جستجوی DuckDuckGo به طور پیشفرض و مسدودکننده ترکرهای شخص ثالث اشاره کرد.

InBrowser - Incognito Browsing

InBrowser - Incognito Browsing

سازنده: Private Internet Access, Inc قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 3 مگابایت زبان:

Tor Browser

مرورگر امن

Tor یکی از نام‌های بزرگ حوزه امنیت و حریم خصوصیست که به لطف شبکه‌ خاصی که دارد، امکان ردیابی حرکات کاربر در اینترنت را تقریبا به صفر می‌رساند.  مرورگر Tor به شایستگی بخش اعظم ترکرهای شخص ثالث وبسایت‌ها را مسدود می‌کند.

از سوی دیگر خود مرورگر هم به سه لایه رمزنگاری پیشرفته مجهز شده تا امکان نفوذ به آن پایین باشد. تجربه مرور عادی وبسایت‌ها با آن هم آنقدری قابل قبول هست که به ماندنش روی گوشی‌تان راضی شوید.

در مقایسه با InBrowser، شاید قابلیت‌های تور از نظر عددی حرفی برای گفتن نداشته باشند ولی اگر وجود سه لایه رمزنگاری تضمین‌کننده امنیت را به قابلیت‌های فنی ترجیح می‌دهید، تور می‌تواند گزینه مناسبی برایتان باشد.

Tor Browser

Tor Browser

سازنده: The Tor Project قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 55 مگابایت زبان:

چه ویژگی‌هایی باعث می‌شوند مرورگری را امن و دیگری را ناامن بدانید؟ آیا فکر می‌کنید ویژگی‌هایی که مرورگرهای این فهرست دارند برای محافظت از حریم شخصی شما در فضای وب کافی هستند؟

نظرات و تجربیات ارزشمندتان را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی