ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

رئیس بخش AMG مرسدس بنز اطلاعات جدیدی از ابر خودرو این شرکت داد

مرسدس بنز از فن آوری خودروهای فرمول یک خود در ابر خودروی جدید این شرکت یعنی Project One استفاده کرده است. حال توبیاس مورس رئیس بخش AMG شرکت مرسدس بنز اطلاعات جالب و دسته اولی ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۰ آبان ۱۳۹۹ | ۱۶:۱۵

مرسدس بنز از فن آوری خودروهای فرمول یک خود در ابر خودروی جدید این شرکت یعنی Project One استفاده کرده است. حال توبیاس مورس رئیس بخش AMG شرکت مرسدس بنز اطلاعات جالب و دسته اولی در مورد این پروژه را داده است که دانستن آن ها خالی از لطف نیست.

این ابر خودرو توانایی این را دارد که به اندازه نصف وزن خود نیروی رو به پایین تولید کند. وزن آن معادل 1300 تا 1400 کیلوگرم است و این یعنی با بیش از 700 کیلوگرم نیروی رو به پایین طرف هستیم. گرچه این رقم به پای جدیدترین ابرخودروی شرکت مک لارن یعنی مدل سنا که مک لارن ادعا می کند توانایی تولید نیروی رو به پایین معادل 800 کیلوگرم را دارد، نمی رسد.

موتور فرمول یک این خودرو نیز از آن جا که تحت شرایط و فشار کاری بالا کار می کند تا 50 هزار کیلومتر کار خواهد کرد و پس از آن نیاز به یک اورهال توسط متخصصین این شرکت دارد.

با این که چین بزرگ ترین بازار خودرو را دارد اما این ابر خودرو در کشور چین عرضه نخواهد شد و تنها بازارهای اروپایی و بخش هایی از آسیا همچون کشورهای متمول خاورمیانه و آمریکای شمالی، عرضه خواهد شد.

مرسدس AMG Project One از یک موتور 1.6 لیتری  V-6 مجهز به یک موتور الکتریکی، توانایی تولید بیش از 1000 اسب بخار قدرت را دارد. یک جعبه دنده 8 سرعته نیز وظیفه انتقال قدرت را بر عهده خواهد گرفت.

حداکثر سرعت خودرو به 350 کیلومتر بر ساعت محدود خواهد شد و این مدل توانایی این را دارد که از سرعت صفر تا 200 کیلومتر بر ساعت را در کمتر از 6 ثانیه طی کند.

همچنین رئیس AMG اعلام کرده است که معلوم نیست مرسدس بنز در آینده جانشین این خودرو را نیز عرضه کند و به شخصه هیچ برنامه ای برای 10 سال آینده ندارم . او می گوید: "این کار تنها باعث حواس پرتی ما می شود و من هرگز به بیش از 4 یا 5 سال آینده فکر نمی کنم".

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی