ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

راهنمای خرید

راهنمای خرید چری تیگو7 ؛ مشخصات فنی، آپشن‌ها، قیمت و شرایط فروش

آنگونه که از آمارهای فروش خودرو در سراسر دنیا برآورد می‌شود، فروش خودروهای کراس اوور و شاسی بلند روز به روز در حال افزایش است. مردم کشورمان نیز از این روند مستثنی نبوده و از ...

حسین باباپور
نوشته شده توسط حسین باباپور | ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | ۲۰:۳۰

آنگونه که از آمارهای فروش خودرو در سراسر دنیا برآورد می‌شود، فروش خودروهای کراس اوور و شاسی بلند روز به روز در حال افزایش است. مردم کشورمان نیز از این روند مستثنی نبوده و از دیرباز علاقه وافر خود را نسبت به خودروهای شاسی بلند به اثبات رسانده‌اند. کمپانی‌های خودروسازی داخلی نیز به‌درستی این درخواست عمومی را اجابت کرده و چند سالی است که به دنبال مونتاژ انواع محصولات کراس اوور در ایران هستند. در این بین اما خودروسازان چینی به دلیل ارائه انواع محصولات ارزان‌قیمت تر و نسبتاً خوش آب و رنگ توانسته‌اند بخش‌های عمده بازار خودروهای کراس اوور کشور را به دست گرفته و ابتکار عمل را در این بخش از آن خود نمایند. یکی از معروفترین خودروسازان چینی در بین ما ایرانیان شرکت چری است که محصولاتش تحت برند ام وی ام در کشور ما مونتاژ می‌شود و فعلا مدل پرچمردار این شرکت نیز چیزی نیست جز چری تیگو 7 که به نوعی در زمره کامل ترین خودروهای چینی موجود در کشور قرار می گیرد.

مقر اصلی شرکت چری در شهر ووهو استان آنهوی کشور چین بنا شده است. این کمپانی در سال ۱۹۹۹ میلادی بنیانگذاری شده و از سال ۲۰۰۳ فعالیت خود را با تولید انواع خودروهای سواری آغاز نموده است.

این شرکت هم‌اکنون با تولید چیزی بالغ بر ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال جایگاه دهم بزرگترین خودروساز چینی را به خود اختصاص داده است. چری نه تنها به تولید محصولات تحت برند خود اشتغال دارد، بلکه مونتاژ خودروهای برخی برندهای مطرح دنیا نظیر جگوار لندروور را نیز بر عهده دارد.

در مجموع حدود ۷۵ درصد از کل تولیدات چری در داخل چین به فروش رسیده و مابقی به بازارهای جهانی صادر می‌شود. البته عمده حضور شرکت چری در بازارهای بین المللی محدود به کشورهای در حال توسعه نظیر مصر، مراکش، ایران، لیبی، شیلی و آفریقای جنوبی می‌شود و این شرکت هنوز نتوانسته جای پای محکمی در بازار کشورهای پیشرفته اروپایی و آمریکای شمالی برای خود دست و پا نماید.

شرکت مدیران خودرو از همان ابتدا با عرضه خودرو کوچک جثه چری کیوکیو یا همان ام وی ام ۱۱۰ توانست پای خودروهای سواری چینی را به بازار کم تنوع خودرو کشور باز کند.

تولید ام وی ام ۱۱۰ کلیدی شد برای گشودن درب‌های بزرگتر همکاری میان دو شرکت چری و مدیران خودرو و تاکنون نیز روابط این دو کمپانی به گرمی هرچه تمام‌تر ادامه یافته است.

حاصل رفاقت چندین ساله این دو شرکت به مونتاژ خودروهایی نظیر ایکس22، ایکس33، آریزو5، تیگو5 و تیگو7 منجر شده است. تیگو7 جدیدترین محصول خوش قدوقامت شرکت چری محسوب می‌شود که از سوی شرکت مدیران خودرو روانه بازار کشور مان شده است.

در این مقاله سعی داریم تا به بررسی جنبه های مختلف این خودرو بپردازیم. با دیجیاتو همراه شوید تا اگر قصد خرید این خودروی چینی خوش‌چهره را دارید با آگاهی کامل به سراغ آن بروید.

طراحی ظاهری و بدنه

تیگو۷ به عنوان یکی از جدیدترین محصولات چری، از ممتازترین تولیدات این شرکت به ویژه در ایران محسوب می‌شود. این خودرو به عنوان پرچمدار شرکت چری پا به میدان گذاشته تا کمپانی چینی را به‌عنوان یک خودروساز مستقل و مطرح در سطح جهان معرفی نماید، هرچند که چری هنوز راه نسبتاً درازی در این عرصه پیش روی خود دارد.

چری سرمایه‌گذاری زیادی بر روی طراحی تیگو ۷ انجام داده و امیدوار است تا با این محصول به موفقیت‌های گسترده تری دست یابد. حالت چهره تیگو7 بی شباهت به یک رزمی کار چینی آماده نبرد نیست. البته کمی شلوغ به نظر می‌رسد و حالت مثلثی فرم چراغ‌ها شبیه به نوک نیزه یک سرباز باستانی امپراطوری چین است.

اما به هر ترتیب، طراحی خاص چراغ‌های نسبتاً کوچک جلو بر جلوه‌های جسورانه چهره تیگو ۷ افزوده است. یک نوار کرومی ضمن اینکه نواحی تحتانی چراغ‌های جلو را به یکدیگر متصل می‌نماید، جلو پنجره را به دو نیمه بالا و پایین تقسیم نموده و تقارن خوبی در نقاط اتصال خطوط مورب مشکی رنگ موجود در جلوپنجره پدید آورده است.

نماد شرکت چری نیز در وسط جلو پنجره و بر روی خط کرومی آرام گرفته است. سپر بزرگ تیگو7 بیشترین استفاده از فضای موجود را داشته و ادوات گوناگونی را درون خود جای داده است.

مجرای ورودی هوا در وسط و بخش پایینی سپر که با حواشی نقره‌ای رنگ، برجسته و متمایز شده به همراه جایگاه لوزی شکل چراغ‌های مه‌شکن که با نوار کروم رنگ احاطه شده‌اند، جزء موارد عمده‌ای هستند که بر روی سپر جلو قرار گرفته‌اند.

طور کلی نمای روبروی تیگو ۷ از المان های مدرن بهره می‌برد که نشان از رویکرد رو به پیشرفت شرکت چری دارد، هرچند که هنوز از پختگی به سان حالت چهره محصولات خودروسازان ژاپنی و یا کره ای برخوردار نیست.

در نمای جانبی تیگو ۷ با خودرویی جذاب و جوان پسند مواجه هستیم. خطوط به کار رفته در طراحی این بخش از تیگو ۷ و زوایای فی مابین آنها کمک شایانی به القای هیجانات کاذب در ذهن بیننده می‌نماید.

از این زاویه دو نوار کروم رنگ براق که یکی در بالای سقف به عنوان ریل باربند و دیگری در رکاب خودرو جای داده شده‌اند تا به نوعی متمایزکننده حدود بالا و پایین نمای جانبی تیگو۷ باشند.

زه‌کشی کرومی بخشی از از اضلاع پنجره‌ها نیز به هماهنگی و هارمونی این حدود ابتدا و انتهایی افزوده است. فریم پلاستیکی دور گلگیرها تا قسمت زیر رکاب نیز امتداد یافته و دو انتهای جلو و عقب این نما را به یکدیگر متصل نموده است.

اگرچه از ایجاد برآمدگی‌های حجمی افراطی در ناحیه گلگیرها خودداری شده اما با استفاده از خطوط حجمی ایجاد شده بر روی درب‌ها، نمای این بخش تا حد زیادی عضلانی و هیجان انگیز به نظر می‌رسد.

یک چنین طراحی هوشمندانه ای می‌تواند در جذب اقشار جوان سهم بسزایی داشته باشد. مهمترین شاخصه حجم دهنده در این بخش خطی است که از انتهای چراغ عقب با شیب ملایم تا حوالی گلگیر جلو امتداد یافته و به کمک یک چین‌خوردگی دیگر که از حوالی گلگیر عقب کشیده شده و خط مذکور را در یک ناحیه کوچک نوک تیز نقره‌ای رنگ قطع می‌نماید.

طرح بندی عناصر تشکیل دهنده نمای پشت تیگو۷ از سادگی بیشتری نسبت به نمای جلو این خودرو برخوردار شده است. چراغ های عقب از طراحی موسوم به پنجه ببر پیروی کرده و سه نوار LED را در دل خود جای داده‌اند.

سایز چراغ ها با وجود فضای خالی بسیاری که از این زاویه قابل رویت است، اندکی کوچک به نظر می‌رسد. سپر عقب تماما از جنس پلاستیک ساخته شده و در بخش پایینی به صورتی مشکی همراه با قطعه نقره‌ای رنگ شکل یافته است و چراغ‌هایی به فرم کشیده و نسبتا باریک در قسمت سیاه زیر سپر عقب تعبیه شده‌اند.

سایز شیشه عقب نسبتا کوچک بوده و دید خوبی را فراهم نمی کند. در بخش بالایی شیشه عقب یک اسپویلر نصب شده و چراغ ترمز در زیر آن مشاهده می‌شود. خالی بودن بخش زیادی از فضای نمای عقب تیگو۷ به ویژه در نمونه‌های سفیدرنگ می‌تواند جلوه‌ای نه چندان جذاب را برای بینندگان پدید آورد.

ابعاد بدنه و وزن تیگو ۷ به شرح زیر است:

طول: 4432 میلی متر، عرض: 1837میلی متر، ارتفاع: 1670 میلی متر، فاصله محورها: 2650میلی متر وزن: 1440 کیلوگرم

به طور کلی طراحی ظاهری تیگو7 را می‌توان به عنوان سرآغاز قدم‌گذاری شرکت چری در عرصه هویت‌سازی صنعتی و تبدیل شدن به یک خودروساز در ترازهای برتر جهانی تلقی نمود.

این نوع از طراحی که قبلاً در جای دیگری دیده نشده، نه تنها زیبا به‌نظر می‌رسد بلکه جسورانه بوده و حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت؛ هر چند که رقبا نیز بیکار نشسته‌اند و چری بایستی تلاش خود را بیش از پیش افزایش داده و خودروهای چشم نوازتری تولید نماید.

 طراحی داخلی و کابین

با ورود به کابین تیگو7، صندلی‌های خوش‌فرم و باکیفیت این خودرو موجبات رضایت شما و سایر سرنشینان بخش جلو و عقب خودرو را فراهم می‌آورد.

طراحی داشبورد به صورت نسبتا ساده به نظر می‌رسد و اگر صفحه نمایشگر لمسی 9 اینچی از آن بگیریم، حرف چندانی برای گفتن نخواهد داشت. جنس داشبورد نیز از پلاستیک خشک است که تا حدی توی ذوق می‌زند.

البته بخشی از آن بوسیله چرم همرنگ با پوشش صندلی‌ها، روکش شده که در تعامل با رنگ بازویی درب‌ها، تقارن خوبی از جهت بصری پدید آورده است. لازم به ذکر است که تریم داخلی قهوه‌ای رنگ تنها در نسخه اکسلنت ارائه شده است.

دریچه‌های تهویه در دو طرف صفحه نمایشگر لمسی به صورت عمودی حضور دارند و برخی دکمه‌های دیگر نظیر فلاشر و سیستم ناوبری در زیر این بخش به صورت نواری در کنار یکدیگر ردیف شده‌اند و دکمه‌های چرخان سیستم تهویه نیز در پایین این قسمت، بر روی کنسول میانی داشبورد جای داده شده‌اند.

غربیلک فرمان تیگو7 نیز به مانند داشبورد، از پلاستیک‌ خشک تشکیل شده اما به وسیله پوششی چرم مانند، در قسمتی که با دستان راننده در تماس است پوشش داده شده است. حضور قطعه ای فلزی با طرحی شبیه به پرنده ی در حال پرواز، بر زیبایی این بخش افزوده است .

پنل کیلومترشمار پشت غربیلک فرمان تا حدی شبیه به نمونه مورد استفاده در ام وی ام x۲۲ (تیگو ۲) بوده و نمایشگر ۴.۸ اینچی TFT، مابین دو عقربه سرعت سنج و دورسنج قرار گرفته تا اطلاعات ضروری را به آگاهی راننده برساند. جهت حرکت عقربه دور سنج خلاف جهت معمول است و در ابتدا می‌تواند کمی غیرعادی جلوه کند اما پس از مدتی به آن عادت خواهید کرد.

کابین تیگو7 ازفضای کافی برخوردار است چراکه وجود حدفاصل 72 تا 97 سانتی متری بین صندلی‌های جلو و عقب (بسته به جایگاه صندلی جلو) نقش موثری در افزایش راحتی سرنشینان بازی می‌کند.

سانروف تیگو7 نیز حالتی پانورامیک داشته و با درازایی به‌طول یک متر، نور مناسبی را به داخل کابین راه می‌دهد. حجم فضای صندوق بار معادل ۴۱۴ لیتر است که در صورت خواباندن صندلی‌های ردیف دوم، گنجایش این بخش تا ۱۱۰۰ لیتر افزایش خواهد یافت.

مشخصات فنی و قوای محرکه چری تیگو 7

تیگو7 نیروی خود را به یک پیشرانه چهار سیلندر خطی توربوشارژ مدیون است که دارای حجمی برابر 1498 سی سی بوده و ضریب تراکم هر یک از سیلندرهای آن برابر با نسبت 1:9.5 است.

حداکثر قدرت پیشرانه برابر است با 147 اسب بخار که درقبال دور موتور 5500rpm حاصل می‌شود و نهایت گشتاور تولیدی توسط آن برابر 210 نیوتن متر است که در دور موتور 1750 تا 4000rpm پدیدار خواهد شد.

طبق گفته شرکت سازنده این موتور می‌تواند حدود 37 درصد از انرژی گرمایی را به انرژی جنبشی تبدیل نماید و از این حیث بیشترین راندمان موتور را از آن خود کرده است.

همچنین شتاب صفر تا صد چری تیگو7 معادل 10.9 ثانیه اعلام شده است. میزان مصرف سوخت این خودرو در حدود 6.5 لیتر بر 100کیلومتر بوده و گنجایش باک سوخت آن نیز برابر 57 لیتر است.

سیستم انتقال نیرو در این خودرو از نوع شش سرعته اتوماتیک دو کلاچه DCT است. شرکت سازنده درباره سیستم انتقال قدرت تیگو7 چنین بیان نموده است:

«این گیربکس از نسل دوم سیستم های دو کلاچه خشک الکترومکانیکی نشات گرفته است که مواد جدید مقاوم در برابر حرارت، در ان استفاده گردیده است.بنابراین اثر محرک بهتر و مقاومت دمایی بیشتری را فراهم می‌کند که با گشتاور ورودی 250N/M همراه است و قابلیت رانندگی اقتصادی و اسپرت را فراهم می نماید. از همین رو باعث تولید قدرت مستقیم بیشتر، راندمان انتقال قدرت بالاتر و واکنش سریعتر انتقال می شود.سیستم انتقال قدرت همواره روان و صریح با چرخ دنده های متغیر می باشد که این عمل باعث راندمان بالا ، مصرف سوخت کمتر و دوام بیشترسیستم انتقال قدرت می گردد.»

سیستم تعلیق تیگو7 از نوع عقب کشنده با فنر پیچشی بوده و سازنده ادعا دارد که این سیستم تعلیق به طور قابل ملاحظه‌ایی باعث افزایش ثبات خودرو در هنگام تغییر مسیر و چرخش در سرعت های بالا و همچنین استحکام سیستم تعلیق می‌گردد که باعث جلوگیری از سر و صدا و لغزش در حین رانندگی می گردد و یک رانندگی با لذت و سواری راحت را به وجود می آورد.

تجهیزات و امکانات تیگو 7

لیست تجهیزات و امکانات تیگو7 در دو نسخه لاکچری و اکسلنت به شرح زیر است:تجربه رانندگی تیگو 7

مهمترین تفاوت نسبت به تیگو5 را می توان در عملکرد گیربکس مشاهده کرد، جایی که از رفتار خاص گیربکس CVT در نگه داشتن موتور در دورهای بالا خبری نیست و در عوض شاهد تعویض دنده های نسبتا سریع و حساب شده گیربکس دوبل کلاچ هستیم که به خوبی با موتور 1.5 لیتری توربو هماهنگ است.

همچنین به لطف توزیع گشتاور خطی پیشرانه، عملکرد خودرو در زمان شتاب گیری قابل پیش بینی و لذت بخش است و عملا پس از دست یابی به دور موتور 1750 دور بر دقیقه اثری از لگ و تاخیر توربو نیز دیده نمی شود.

برای تیگو 7 دو مُد رانندگی اسپرت و اکونومی تعریف شده است که از جمله تفاوت های رانندگی در این دو حالت می توان به تفاوت در زمان سبک کردن دنده ها توسط گیربکس اشاره کرد، در واقع بر روی مُد اکونومی دنده ها سریعا سبک می شوند تا با کم شدن دور موتور از مصرف سوخت کاسته شود اما در حالت اسپرت، گیربکس زمان بیشتری بر روی دنده های سنگین مکث می کند و بدین ترتیب امکان رانندگی پر شتاب تر فراهم می شود.

با این حال اگر واقعا خواهان عملکرد حداکثری تیگو7 به عنوان یک کراس اوور جوان پسند هستید، باید گیربکس را در حالت تیپ ترونیک قرار دهید تا بتوان رسیدن به مرز رد لاین را با تیگو7 تجربه کرد.

در دور موتورهای پایین اثر چندانی از صدای نفوذی پیشرانه به کابین شنیده نمی شود اما صدای موتور در حد فاصل 4000 الی 6000 دور بر دقیقه چندان اسپرت نیست، هرچند می توان گفت که با توجه به مشخصات موتور به ندرت پیش می آید که نیاز به استفاده از دور موتورهای بالا داشته باشید و تیگو7 بدون هیچ اغراقی برای رانندگی نرمال در جاده های کوهستانی توان و گشتاور کافی را در اختیار راننده قرار می دهد.

علیرغم قابلیت های درخور تحسین موتور و گیربکس، در خودروهای مورد آزمایش عملکرد ترمز ها چندان درخشان به نظر نمی رسد و فاصله خلاصی پدال ترمز بیش از حد معمول است اما این احتمال وجود دارد که در مدل های تولیدی و تحویلی به مشتریان این مورد برطرف شود.

کیفیت سواری چری تیگو7 حتی با وجود استفاده خودروهای آزمایشی از رینگ های 19 اینچی (یک سایز بزرگتر از رینگ خودروهای تولیدی) و ناهموار بودن بخشی از مسیر بسیار خوب به نظر می رسد و تقریبا اثری از انتقال کوبش به سرنشینان دیده نمی شود.

کیفیت سواری به حدی خوب است که می توان فنربندی را برخلاف اکثر خودروهای کراس اوور تا حدی نرم و راحت  توصیف کرد، البته روی دیگر این میزان از نرمی، حرکت گهواره ای محسوس بدنه در زمان طی پیچ هاست که بیشتر از سایر خودروهای کراس اوور به نظر می رسد، اما با این وجود هندلینگ تیگو7 قابل قبول است و اثری از کم فرمانی، بیش فرمانی یا کُندی در گذر از پیچ های تند جاده دیده نمی شود.

بنابراین فارغ از مشکل ترمز و عملکرد نه چندان لذت بخش فرمان، در زمینه عملکرد پیشرانه، هماهنگی گیربکس، تنظیم سیستم فنربندی و کیفیت سواری، تیگو7 می تواند رضایت اکثر خریداران را به خود جلب کند و در زمره خودروهای نسبتا لذت بخش برای مسافرت در جاده های پر پیچ و خم کوهستانی شناخته شود.

رقبا و محصولات مشابه

از جمله محصولاتی که می‌توان آنها را در زمره رقبای تیگو 7 در بازار ایران مد نظر قرار داد، می‌شود به ام جی GS، هایما اس7 توربو، جک اس5 اتوماتیک، سوزوکی ویتارا، هیوندای توسان IX35 کارکرده نسل قبل و کیا اسپورتیج کارکرده نسل قبل، اشاره نمود. همچنین شما می‌توانید نیم نگاهی به محصولات سانگ یانگ نظیر کوراندو و تیوولی نیز داشته باشید.

قیمت و شرایط فروش تیگو 7

جدیدترین قیمت خودروی تیگو7 نسخه فول توربو تیپ IE مدل سال، از سوی شرکت سازنده حدودا 990 میلیون تومان اعلام شده است. در حال حاضر و در زمان نگارش این نوشته (آبان ماه 99) این خودرو از دو طریق فروش اقساطی و نقدی تحویل فوری در دسترس علاقه مندان است. لازم به ذکر است که نسخه فول توربو تیپ IE تیگو7 همراه با گارانتی پنج ساله و دو سال سرویس دوره‌ای رایگان عرضه می‌شود. نسخه لاکچری و اکسلنت این خودرو نیز فعلا در دسترس نیست.

شما علاقه مندان عزیز می توانید جدیدترین شرایط فروش تیگو7 از سوی شرکت مدیران خودرو را در سایت اصلی این شرکت نیز مشاهده نمایید.

مزایا و معایب

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • mega
    mega | ۹ تیر ۱۳۹۹

    520 میلیون ریالم باشه من ندارم خدایا خودت رحم کن

  • sia10
    sia10 | ۸ تیر ۱۳۹۸

    مفته.600 میلیون می ارزه.مدیران خودرو آتیش زده به مالش!

    • یحیی خالدی
      یحیی خالدی | ۸ تیر ۱۳۹۹

      چندتا پیش خرید کردی؟

      • sia10
        sia10 | ۹ تیر ۱۳۹۹

        داشتم مسخره میکردم یادمه 200 هم بود فروش نداشت.ولی فک کنم وقتی من کامنت دادم 400 میلیون بود.احتمالا چند ماه دیگه بشه یک میلیارد!

    • keep quiet
      keep quiet | ۹ تیر ۱۳۹۹

      یادمه دو سه سال پیش با این پول میتونستم ۱۰ تا شورولت کامارو ۲۰۱۵ بگیرم به کجا داریم میریم?

      • جانی سینز علیه حسن دزده
        جانی سینز علیه حسن دزده | ۹ تیر ۱۳۹۹

        به گا.

  • Amirhossein Nazari
    Amirhossein Nazari | ۸ تیر ۱۳۹۸

    ماشین خوبیه

مطالب پیشنهادی