ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سری آیفون 13 احتمالا با نمایشگر کم مصرف LTPO معرفی می‌شود

وب‌سایت کره‌ای «The Elec» در گزارشی اعلام کرد که حداقل دو مدل از گوشی‌های آیفون 2021 اپل با نمایشگر اولد کم مصرف با فناوری «LPTO» به بازار عرضه خواهند شد. «مینگ-چی کو»، تحلیلگر اپل هفته ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۰

وب‌سایت کره‌ای «The Elec» در گزارشی اعلام کرد که حداقل دو مدل از گوشی‌های آیفون 2021 اپل با نمایشگر اولد کم مصرف با فناوری «LPTO» به بازار عرضه خواهند شد.

«مینگ-چی کو»، تحلیلگر اپل هفته گذشته در یادداشتی اعلام کرد که اپل قصد دارد سال آینده 4 مدل گوشی هوشمند آیفون 13 به بازار عرضه کند. ظاهرا دو مدل بالارده از بین این چهار نسخه از نمایشگر با فناوری LTPO بهره خواهند برد.

در متن این گزارش آمده است:

«ال‌جی دیسپلی قصد دارد حجم تولید نمایشگرهای اولد مربوط به اپل را افزایش دهد و در حال برنامه ریزی تولید نمایشگر با فناوری LPTO است که از ترانزیستورهای لایه نازک موسوم به «TFT» بهره می‌برد. تجهیزات مربوط به فناوری LTPO به خطوط تولید اضافه می‌شوند تا نمایشگر اولد مورد نیاز برای گوشی‌های آیفون سال آینده را تامین کنند. نمایشگرهایی که بعد از ماه می (خردادماه) تولید ‌شوند، احتمالا در آیفون‌های 2022 مورد استفاده قرار خواهند گرفت.»

نمایشگرهایی که با فناوری LTPO تولید می‌شوند، نسبت به نمایشگرهای فعلی کم مصرف‌تر هستند. به همین دلیل می‌توانند به طول عمر بیشتر باتری دستگاه کمک ‌کنند. با این فناوری، امکان اضافه شدن قابلیت‌های جدیدی همچون «ProMotion» یا نمایشگر همیشه روشن به گوشی‌های آیفون اپل فراهم خواهد شد.

«راس یانگ» یکی از تحلیلگران ال‌جی دیسپلی معتقد است که اگر اپل قصد داشته باشد در آینده ویژگی ProMotion را به گوشی‌های آیفون اضافه کند؛ ضروری است که نمایشگرها با فناوری LTPO تولید شوند.

فناوری LTPO نرخ بروزرسانی نمایشگر را در زمان‌هایی که دستگاه غیر فعال است تا یک هرتز کاهش می‌دهد که به مصرف بهینه باتری کمک می‌‌‌کند.

پیش از معرفی گوشی‌های سری آیفون 12 شایعه شده بود اپل قصد دارد موبایل‌های جدید را با ویژگی ProMotion به بازار عرضه کند؛ اما به دلیل نگرانی‌هایی که در مورد طول عمر باتری مطرح بود، چنین اتفاقی نیفتاد.

در حال حاضر اپل واچ سری 5 و سری 6 از نمایشگر با فناوری LTPO بهره می‌برند. به همین دلیل با وجودی که مجهز به نمایشگر همیشه روشن هستند، طول عمر باتری خوبی دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی