ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

میان‌رده پیکسل 4a با دوربین تکی در DxOMark از آیفون11 پیشی گرفت

امتیاز «پیکسل 4a» در بنچمارک «DxOMark» خبر از عملکرد فوق‌العاده خوب دوربین تکی این گوشی هوشمند در مقایسه با موبایل‌های گران قیمت‌تری همچون پیکسل 4 می‌دهد. در شرایطی که بیشتر تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند، موبایل‌های ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

امتیاز «پیکسل 4a» در بنچمارک «DxOMark» خبر از عملکرد فوق‌العاده خوب دوربین تکی این گوشی هوشمند در مقایسه با موبایل‌های گران قیمت‌تری همچون پیکسل 4 می‌دهد.

در شرایطی که بیشتر تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند، موبایل‌های جدید خود را با بیش از یک دوربین به بازار عرضه می‌کنند؛ گوگل تصمیم گرفت پیکسل 4a را تنها با بهره‌مندی از یک دوربین در پنل پشتی معرفی کند و به اتکا قدرت نرم افزاری و هوش مصنوعی بتواند، کیفیت تصویربرداری خوبی را به کاربران ارائه دهد.

پیکسل 4a از دوربین 12.2 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.7 با سیستم لرزشگیر OIS برخوردار است که در بنچمارک DxOMark موفق به کسب امتیاز میانگین 111 شد. در پنل پشتی این گوشی هوشمند به غیر از یک عدد حسگر دوربین و فلاش LED، دیگر خبری از دوربین تله فوتو، فوق عریض یا حتی حسگر تشخیص عمق نیست. درنتیجه جای تعجب نیست که پیکسل 4a در  DxOMark از این زاویه نتواند به رقابت با برخی از گوشی‌هی بازار بپردازد و امتیاز کمی در این تست‌ها کسب کند.

به صورت کلی، گوشی‌های سری پیکسل در تصویربرداری در محیط‌های بیرونی و با نور مناسب، عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهند و این موضوع در مورد پیکسل 4a نیز صدق می‌کند.

به‌لطف استاندارد +HDR، پیکسل 4a می‌تواند چند تصویر را از سوژه به‌صورت همزمان ثبت کرده و با ادغام آنها در یکدیگر، تصویر نهایی را با کیفیت عالی ارائه دهد.

دوربین تکی پیکسل 4a در تصویربرداری در نور کم از پرچمداران گران قیمت بازار پیشی گرفته و در شرایطی که نور محیط مناسب باشد، کیفیت رنگ عالی را به تصویر می‌کشد.

تصویربرداری در حالت پرتره پیکسل 4a عملکردی مشابه حالت پرتره دوربین پیکسل 4 دارد. گوشی‌های سری پیکسل با داشتن دوربین تکی، و به اتکا قدرت نرم افزاری که دارند، به راحتی می‌توانند جلوه بوکه را روی تصاویر ایجاد کنند. در واقع نرم افزار قدرتمند پیکسل 4a می‌‌تواند پس زمینه سوژه را تار کند و تصاویر پرتره با کنتراست مطلوب را به تصویر بکشد.

البته گاهی ممکن است در تشخیص عمق خطاهای محسوسی دیده شود. در حوزه تصویربرداری ویدیویی، پیکسل 4a قادر به ضبط تصاویر ویدیویی با کیفیت 4K است. براساس بررسی بنچمارک DxOMark، دوربین گوشی می‌تواند با رزولوشن 1080 پیکسل در فریم ریت 30 فریم در ثانیه یا 60 فریم در ثانیه، بهترین تنظیمات برای دوربین گوشی باشد.

پیکسل 4a با کسب میانگین امتیاز 111 با فاصله کمی از پرچمداران سال گذشته فهرست DxOMark قرار گرفته است. با توجه به قیمت گوشی، این امتیاز چندان هم بد نیست. در واقع پیکسل 4a با بهره‌مندی از تنها یک دوربین در پنل پشتی، تجربه عکاسی مناسبی را برای کاربران فراهم می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی