ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

پیکاپ 6 چرخ ضدگلوله 1300 اسب بخاری رضوانی هرکول رسما رونمایی شد

با معرفی مرسدس بنز G63 AMG 6X6 به عنوان اولین پیکاپ یا تراک 6 چرخ؛ خودروسازان بسیاری از جمله فورد و تیونر آمریکایی یعنی هنسی و همینطور شرکت جیپ با مدل گلادیاتور راه مرسدس بنز ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | ۱۵:۱۵

با معرفی مرسدس بنز G63 AMG 6X6 به عنوان اولین پیکاپ یا تراک 6 چرخ؛ خودروسازان بسیاری از جمله فورد و تیونر آمریکایی یعنی هنسی و همینطور شرکت جیپ با مدل گلادیاتور راه مرسدس بنز را دنبال کردند.

حال شرکت رضوانی که دارای مالک ایرانی است با اضافه کردن 2 چرخ و بخش اضافه بار به محصول فعلی خود یعنی رضوانی تانک یک پیکاپ غول آسا با نام رضوانی هرکول با 1300 اسب بخار قدرت را معرفی کرده است. این پیکاپ غول آسا در حدود 2 برابر قدرت بیشتری به نسب مرسدس G63 و هنسی VelociRaptor تولید می‌کند.

این پیکاپ از موتور تقویت شده دوج دیمن نیرو می‌گیرد که توانایی تولید 1300 اسب بخار قدرت و 1340 نیوتن متر گشتاور را دارد. توسط یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک این نیرو به هر 6 چرخ انتقال می‌یابد. امکان انتخاب ارسال نیرو به چرخ‌ها به صورت 2X6، 4X6 و 6X6 نیز وجود دارد.

رضوانی هرکول از پلت فرم شرکت جیپ و مدل گلادیاتور بهره می‌برد که در بخش طراحی بدنه، اتاق و همینطور بخش فنی با بهبودهای اساسی همراه شده است.

رضوانی مدعی آن است که این پیکاپ امکان استفاده به صورت روزمره را دارد و تنها برای نمایش قدرت و بزرگی نخواهد بود.

با این وجود شاید این پیکاپ تنها امکان استفاده در خیابانهای بزرگ و پهن آمریکا را داشته باشد.

همانند مدل تانک، هرکول نیز با درجه مقاومت نظامی تولید شده است و به همین دلیل تمامی بخش‌های بدنه ضد گلوله است. از دیگر تجهیزات نظامی می‌توان به دوربین حرارتی، دستگیرهای درب برقی (برای جلوگیری از سرقت)، محافظت از بخش زیرین خودرو در برابر مواد منفجره، ماسک ضد گازهای سمی و یک کیت هیپوترمی اشاره کرد که مشخصا وزن زیادی را به این پیکاپ غول آسا اضافه می‌کنند. با این وجود به مدد قدرت و گشتاور بسیار زیاد موتور احتمالا مشکلی در زمینه شتاب گیری با این پیکاپ وجود نخواهد داشت.

البته رضوانی امکان انتخاب دیگر قوای محرکه را نیز برای این مدل ممکن کرده است. به طور مثال یک موتور دیزلی V-6 با حداکثر قدرت 260 اسب بخار، یک موتور V-6 بنزین سوز با حداکثر قدرت 285 اسب بخار و یک موتور Hemi V-8 با حداکثر قدرت 500 اسب بخار قابل انتخاب است.

رضوانی هرکول

در بخش سیستم تعلیق امکان انتخاب سه گزینه مختلف ساخت شرکت مشهور Fox وجود دارد. همچنین امکان انتخاب بین دو مدل ترمز و همینطور وینچ و قلاب یدک کش نیز وجود دارد. گزینه چرم ناپا در داخل اتاق نیز یکی از دیگر آپشن‌های انتخابی این محصول است.

قیمت پایه رضوانی هرکول از 225 هزار دلار آغاز می‌شود و در صورت انتخاب موتور 1300اسب بخاری و بدنه ضد گلوله قیمت این پیکاپ به سرعت به مرز نیم میلیون دلار افزایش پیدا می‌کند. با توجه به این که قیمت پایه مرسدس بنز G63 6X6 در زمان عرضه در همین حدود بود و امروزه با رقم شگفت انگیز 1 میلیون دلار خرید و فروش می‌شود به نظر می‌رسد که بهای پرداختی برای رضوانی هرکول نیز رقم مناسبی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • ali
    ali | ۲۲ آبان ۱۳۹۹

    سایپا ایرانیه اینم ایرانیه

  • mohamadmahdi
    mohamadmahdi | ۲۱ آبان ۱۳۹۹

    مملکت ما فقط برای فرار مغز ها مفید عمل میکنه

  • MOHAMMADmartin
    MOHAMMADmartin | ۲۱ آبان ۱۳۹۹

    رضوانی اگر تو ایران بود الان پراید شیش چرخ می ساخت ??? مسئولین نگاه کنید ایرانی ها چقدر نخبه هستن خارج از ایران موافق میشن به لطف شما ها

    • afg
      afg | ۲۱ آبان ۱۳۹۹

      درست ایران نخبه زیاد داره.اما این مالکش ایرانی مهندساش ایرانی نیست

      • MOHAMMADmartin
        MOHAMMADmartin | ۲۱ آبان ۱۳۹۹

        نه فقط مالک نیست بخش اصلی ساخت این ماشین ها دست خودش هست بعدش طبیعی هست تو یک کمپانی خودرو سازی تعداد زیاد مهندس باشه . بعدشم تو ایران خودرو سازی انحصار دوتا شرکت دولتی هست کسی نمی تونه مثل رضوانی بیاد کمپانی خودرو سازی بسازه

مطالب پیشنهادی