ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمیسیون اروپا آمازون را به انحصارطلبی و سوءاستفاده از اطلاعات فروشندگان متهم کرد

کمیسیون اروپا به تازگی اتهامات رسمی ضدانحصاری علیه آمازون مطرح کرده و آن را به سوءاستفاده از موقعیتش برای رقابت با فروشندگان شخص ثالث در پلتفرم خود متهم کرده است. به گفته مقامات اروپا، مدارک ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

کمیسیون اروپا به تازگی اتهامات رسمی ضدانحصاری علیه آمازون مطرح کرده و آن را به سوءاستفاده از موقعیتش برای رقابت با فروشندگان شخص ثالث در پلتفرم خود متهم کرده است.

به گفته مقامات اروپا، مدارک کافی برای متهم کردن آمازون برای سوءاستفاده از اطلاعات فروشندگان وجود دارد. طبق ادعای مطرح شده، آمازون از این اطلاعات برای ساخت محصولات مشابه در کشورهایی مانند فرانسه و آلمان استفاده کرده است.

علاوه بر چنین اتهاماتی، رگورلاتورها پرونده دومی را نیز برای این فروشگاه اینترنتی باز کرده‌اند که مربوط به «Buy Box» و «Prime Label» می‌شود. مقامات درباره استفاده از این قابلیت‌ها مشکوک هستند و به نظر می‌رسد تنها فروشندگان مستقلی که از شبکه لجستیک آمازون استفاده کنند، می‌توانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

آمازون یک فروشگاه اینترنتی است، اما فروشندگان شخص ثالث نیز می‌توانند از پلتفرم آن برای فروش محصولات خود استفاده کنند. این کمپانی‌ها می‌توانند از شبکه لجستیک و انبارهای آمازون استفاده کنند. در صورتی که یک فروشنده کوچک محصولی محبوب را در اختیار خریداران قرار دهد، آمازون می‌تواند درون سیستم خود به اطلاعات فروش آن دست پیدا کند که همین موضوع می‌تواند منجر به ساخت محصول مشابه شود.

اتهامات کمیسیون اروپا فرضی نیستند، چرا که در گذشته وال استریت ژورنال نیز در گزارشی این موارد را مطرح کرده بود. کارکنان سابق این فروشگاه اینترنتی ادعا کرده‌اند که آمازون نه تنها ترندها را شناسایی می‌کند، بلکه از آن‌ها برای قیمت‌گذاری رقابتی محصولات خود نیز استفاده می‌کند.

آمازون در کنگره آمریکا اعلام کرد که استفاده از اطلاعات فروشندگان شخص ثالث به این سبک مخالف سیاست‌های آن محسوب می‌شود. این فروشگاه اینترنتی همچنین گفته که روش تولید کالاها با «لیبل خصوصی» توسط تمام خرده‌فروشی‌ها بزرگ استفاده می‌شود.

رئیس رقابت اتحادیه اروپا، «مارگارت وستاگر» در گذشته نیز اتهاماتی را به آمازون وارد کرده بود و سه سال پیش نیز آن را به دریافت کمک‌های دولتی از لوکزامبورگ متهم کرد. اتحادیه اروپا برای اینکه بازار آزاد تغییری را تجربه نکند، از کمک مالی به کمپانی‌ها خودکاری می‌کند اما لوکزامبورگ ۲۹۴ میلیون دلار به آمازون کمک مالی پرداخت کرده بود.

سخنگوی آمازون ادعای اتحادیه اروپا را رد و اعلام کرده که تمام تلاش خود را بکار می‌گیرد تا مقامات حقایق را بطور دقیق متوجه شوند. این کمپانی همچنین اعلام کرده که سهم آن در بازار خرده‌فروشی جهانی کمتر از ۱ درصد است و آن بیش از هر شرکت دیگری به کسب و کارهای کوچک اهمیت می‌دهد.

تحقیقات جدید اتحادیه اروپا می‌تواند تا سال‌ها طول بکشد و آمازون را در معرض جریمه‌ای به اندازه ۱۰ درصد فروش سالانه جهانی آن قرار دهد. با توجه به پیش‌بینی درآمد این کمپانی در سال جاری میلادی، میزان جریمه آن می‌تواند به ۳۷ میلیارد دلار برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی