ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

خلاصه مراسم «One more thing» اپل؛ وداع با اینتل [تماشا کنید]

در شبی که گذشت اپل بار دیگر روی صحنه رفت تا سومین مراسم در دو ماه اخیر را اجرا کند. این بار مک بوک ایر، مک بوک پرو و مک مینی معرفی شدند که برای ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | ۱۱:۱۵

در شبی که گذشت اپل بار دیگر روی صحنه رفت تا سومین مراسم در دو ماه اخیر را اجرا کند. این بار مک بوک ایر، مک بوک پرو و مک مینی معرفی شدند که برای اولین بار با چیپ ساخت خود اپل یعنی M1 روانه بازار می‌شوند؛ چیپی که آن طور که اپل می‌گوید حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

اپل پیش از این هم تجربه طراحی چیپ‌های ویژه خود برای آیفون، آیپد و اپل واچ را داشته اما M1 قوی‌تر از همه چیپ‌های قبلی است. M1 در واقع آغازگر مهاجرت اپل از چیپ‌های اینتل به سمت طراحی خاص خود به شمار می‌رود و بر اساس معماری ARM و با لیتوگرافی ۵ نانومتری طراحی و تولید می‌شود.

چیپ M1

چیپ M1 به ۸ هسته پردازشی در کنار پردازشگر گرافیکی ۸ هسته ای مجهز شده و از ۱۶ میلیارد ترانزیستور بهره می‌برد. اپل مدعی است این چیپ بهترین عملکرد به ازای هر وات انرژی را نسبت به هر پردازنده دیگری در دنیا دارد و پردازشگر گرافیکی آن هم سریع‌ترین GPU مجتمع دنیا محسوب می‌شود.

اپل پس از اشاره به قابلیت‌های M1 در مورد امکانات سیستم عامل macOS Big Sur در کنار این چیپ توضیح داد و سپس به معرفی محصولات بهره‌مند از M1 پرداخت. مک بوک ایر ۲۰۲۰ به لطف M1 از فن بی نیاز است و در عین حال شارژدهی باتری عالی دارد. مک مینی دیگر محصولی است که قرار است با این چیپ روانه بازار شود. به گفته اپل مک مینی جدید قیمت پایه ۶۹۹ دلاری دارد که در مقایسه با مدل قبلی ۱۰۰ دلار ارزان‌تر است. در نهایت مک بوک پرو ۱۳ اینچی جدید با چیپ M1 آخرین محصول معرفی شده اپل بود. این لپتاپ به کمک چیپ جدید امکان شارژدهی تا ۲۰ ساعت را دارد که رقمی عالی به حساب می‌آید.

در ویدیو زیر می‌توانید خلاصه این مراسم را مشاهده کنید:

همچنین می‌توانید این ویدیو را در آپارات دیجیاتو تماشا کنید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی