ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دوربین فول فریم لایکا Q2 مونوکروم با قیمت ۶۰۰۰ دلار معرفی شد

لایکا از جدیدترین دوربین مونوکروم خود رونمایی کرد. دوربین لایکا Q2 مونوکروم نسخه جدید دوربین Q2 محسوب می‌شود و از سنسور مونوکروم فول فریم ۴۷.۳ مگاپیکسلی بهره می‌برد. سنسور جدید لایکا با لنز ۲۸ میلی‌متری ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

لایکا از جدیدترین دوربین مونوکروم خود رونمایی کرد. دوربین لایکا Q2 مونوکروم نسخه جدید دوربین Q2 محسوب می‌شود و از سنسور مونوکروم فول فریم ۴۷.۳ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

سنسور جدید لایکا با لنز ۲۸ میلی‌متری .Summilux ASPH با دریچه دیافراگم f/1.7 ترکیب شده که در نسخه استاندارد لایکا Q2 شاهد استفاده از آن بودیم. این لنز از نوع ثابت بوده، بنابراین انعطاف‌پذیری کمی دارد، البته حالت‌های کراپ را در اختیار خریداران قرار می‌دهد که در آن‌ها با کاهش رزولوشن روبه‌رو خواهید شد.

دوربین لایکا Q2 مونوکروم به لطف سنسور مونوکروم خود توانایی IS 100,000 را دارد و همچنین از سیستم فوکوس خودکار سریعتری بهره می‌برد که می‌تواند در مدت ۰.۱۵ ثانیه روی سوژه قفل شود.

اگر به دنبال ضبط ویدیوهای مونوکروم باشید، می‌توانید با دوربین جدید لایکا ویدیو با رزولوشن 4K و سرعت ۲۴ و ۳۰ فریم بر ثانیه یا رزولوشن 1080p و سرعت‌های ۲۴، ۳۰، ۶۰ و ۱۲۰ فریم بر ثانیه ضبط کنید. این محصول فاقد جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون یا جک میکروفن است.

لایکا منوهای این دوربین را اصلاح کرده و تنها تنظیمات مربوط به دوربین‌های مونوکروم در آن‌ها قرار دارند. کاربران در این دوربین به ۳ فیلتر رنگی مناسب عکاسی سیاه و سفید شامل آبی، Sepia و Selenium دسترسی دارند و سایر بخش‌ها مشابه Q2 استاندارد است.

در حالی که شاید کاربران کمی به دنبال خرید دوربین با قابلیت عکاسی مونوکروم باشند، این محصولات در مقایسه با رقبای خود در برخی زمینه‌ها عملکرد بهتری دارند. در این محصولات شاهد عدم قرارگیری فیلتر رنگ روی سنسور هستیم که به آن اجازه می‌دهد نور بیشتری جذب کند.

دوربین‌های مونوکروم در شرایط نوری ضعیف عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می‌دهند و همچنین داینامیک رنج بالاتری دارند. نویز موجود در تصاویر این دوربین‌ها نیز کمتر در محصولات رقیب است. خروجی این سنسور با ترکیب سنسور فول فریم و لنز سریع به معنای دسترسی به تصاویر بسیار باکیفیت خواهد بود.

این محصول نیز مانند سایر دوربین‌های لایکا قیمت بسیار بالایی دارد و لایکا Q2 مونوکروم با قیمت ۵,۹۹۵ به فروش می‌رسد که ۱۰۰۰ دلار بالاتر از مدل استاندارد است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی